Direktlänk till inlägg 16 november 2009

ÅTERIGEN BLÖTA VOVVAR

Av PIA - 16 november 2009 21:21

Så glag jag hade varit om mina voffsingar hade tyckt att vattnet som kommer ovanifrån är hälsovådligt, som Sigge.

Men inte då, ju blötare desto roligare. Golvmoppen är flitigt använd just nu.

Lite bilder över blöta vovvar.

Med stolthet presenterar jag blider på Smilla, min egenuppfödda tryffelhund. Hon bor på Gotland (var annars) och är en sjusärdeles tryffelhund. Hennes matte Christin är en helt otrolig läromestare. Är det någon av er som vet någon krögare som vill köpa tryffel, så hör av er till mej så vidarbefordrar jag till Christin.

I morgon har vi födelsedag, återkommer till det.

Kramar till er alla  

det här är min plats så stick, säger Prima  

sådärja, äntligen ensam i soffan  

eländes elände, papsen klippte mej i morse. Ska nog torka nu säger Zara  

jag Aldo ska också torka  

Elliot måste inspektera hur det går med "torkningen"  

eftersom det går framåt med torkningen så ägnar jag mej åt ett gott ben  

så här ser färdigt levain ut, redo för bakning  

Smilla tryffelsökare, här har hon hittat något  

måste gräva från ett annat håll  

var beredd nu matte  

japp, där var den. En stor fin tryffel. Visst är jag helt suverän?

 
 
Stella och Doris

Stella och Doris

17 november 2009 08:20

Nu har det ju blivit tisdag så vi säger GRATTIS till Prima och hennes syskon!!

Här är vi inte på topp, matte tog grissprutan igår så hon är jättedålig :-((

Ha en underbar dag

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Karin

Karin

17 november 2009 10:29

Levain ser spännande ut. du får berätta mer. Blev rosmarinbrödet gott?
Ska Prima ha kalas?? undrar Osborn och Siri
Kram

http://www.softisarna.bloggagratis.se

 
Tessan med \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Tessan med \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

17 november 2009 14:56

Jo då sådär äckligt blöta är odjuren här henna oxå! SUCK så tråkigt det är...är så avis på Torrige T och hans snö!

Ja idag är en stor dag....Primo och Zaras valpars 1 års dag!!!
Puss och kram!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ingen bild

Helena o Tosca

17 november 2009 17:59

Herregud vilken tryffel hon hittade, så kul!
Jag skulle gärna prova på äkta-tryffel-sök med Tosca, hartryffel är hon inte intresserad av. Hon har luktat på äkta tryffel en gång och blev jätteintresserad!

 
Sigge

Sigge

17 november 2009 19:40

WOW vilken tryffelbrud!
Jag ska leta tryffel i sommar säjer matte.
Förresten så måste ni lära er att regn är livsfarligt för oss hundar!
Blir riktigt orolig för att ni ska få en massa obotliga skador

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Torsten

Torsten

17 november 2009 21:36

Jäklars vilken tryffel hon hittat!!! Man kan väl bli rik på såna va??!
Här har snön regnat bort och jag är deppig!

Kramar

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ludde

Ludde

17 november 2009 21:40

Duktigt att hitta tryffel! Jag har problem med att hitta bra pinnar...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoki me matte

18 november 2009 11:06

vilken liten tryffelgris du fött upp!!
levain är maken mkt impad av! såg mer ut som tre ägg i nån lag... vi ser fram mot resultatet "o store bakguru"!
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PIA - 30 juni 2012 23:21

är vi tillbaka. Nu får ni ha tålamod med att jag har glömt det mesta med att blogga. Har ingen aning om hur jag ska ladda upp foton. Måste nog öva!!!!!!!!!!!!!!!! I alla fall har det rört på sej här sedan sist. Vi kar tre nya framtidshopp från Ital...

Av PIA - 14 november 2011 02:10

                Om ni trodde ni hade sluppit oss så trodde ni fel. Sedan sist har vi varit på semester i Piteå och haft valpar. Prima har haft sin första kull och Krölle sin sista. Båda med Giuggio som pappa. Bilder på dom kullarna kommer senare. H...

Av PIA - 23 juni 2011 15:15

önskar vi er alla med lite sommarbilder Kramar från oss              ...

Av PIA - 10 juni 2011 18:00

när Machello, kallas Zello hämtades. Så jädrans tomt det blev. Jag städade ur valphagen för att fylla tiden med något. Vi önskar Zello och hans familj all lycka. Till sist en bild på gåvor från våra valpar som vi har passat. Vi önskar er alla en ...

Av PIA - 5 juni 2011 17:46

                    Hej på er. Här kommer bilder på mamma Prima med sin son Machello, kallas Zello. Han ska hämtas 10 juni till sitt nya hem. Jag ska nu berätta en liten saga för er. Det var en gång ett stort land där alla medborgare var fria at...

Ovido - Quiz & Flashcards