Alla inlägg under februari 2009

Av PIA - 28 februari 2009 18:24

Först vill vi hurra för Spartacos och Liquerizias valpar som fyller 1 år i dag. HURRA HURRA. Hoppas ni får något extra gott att äta och många presenter. Tänk så fort tiden går.I eftermiddags kom lilleprimo Otto på besök. Det blev lek med syrran Prima och lite klippning på Otto.  I morgon börjar han i skolan hos Marie, är övertygad att han kommer att trivas.Må så gott alla och trevlig helg.                            Kramar

Av PIA - 27 februari 2009 22:49

mer än TREVLIG HELG alla mina vänner.                 Kramar

Av PIA - 26 februari 2009 19:17

kom i går och fixade till min dator. Undrar hur jag skulle kunna klara mej utan min son, Mathi. Tack snälla unge för all hjälp.Övriga bilder är som vanligt på Prima och Zara, som jobbade hårt med att desarmera vinbärsbuskarna. Men vad gör det, finns nya att köpa.      Kram på er 

Av PIA - 25 februari 2009 17:15

får i dag hela uppmärksamheten. Syns det att han och Prima är syskon, haha. Grävandet har dom i alla fall gemensamt. Fick meddelande från bloggagratis att dom tänker ha uppdatering i natt så om bloggarna ligger nere är det därför.Kram på er

Av PIA - 23 februari 2009 21:46

Det var nästan så jag trodde att det skulle bli i dag. Men snabba tassar styrde hon kosan till sitt bästa grävställe. Kan ni gissa hur skitig hon blev? Gräsmattan flyter av vatten, när man går där låter det slaffs slaffs. Jäkligt surt om fötterna, särskilt om man måste springa ut i inneskorna, och det måste man när Prima signalerar KISSA. Nu var det ju inte riktigt det hon ville, utan GRÄVA.  Men inte kan man väl förvägra henne det nöjet.!!!!  Lika snabb är hon att komma in efter fullgjort jobb som hon är ut på sitt äventyr.                                  Kram på er 

Av PIA - 22 februari 2009 21:08

8 grader varmt och den snö som föll i fredags och lördags är ett minne blott. Den försvann som en måsskit i dimman. Kvar är vattenpölar överallt, dessutom har det regnat i dag. Inte alls kul att ta bilder, så här kommer några som mina valpköpare har skickat. På  bild nr 5 är det Salma och Trulsa, som poserar, efter det att Mia har klippt Trulsa.Tack Mia för bilden.  Den bruna valpen är en son till Kuzco.     Kram på er

Av PIA - 21 februari 2009 16:40

Äntligen kunde jag ta kameran med mej och plåta lilla Prima på hennes äventyr. Det är inte helt lätt att göra det när man är ensam med henne. Det är en hel del olika hundar som brukar gå förbi den här platsen så det gäller att hålla ögonen öppna. Alla är ju som bekant inte snälla mot valpar, därför lät jag kopplet släpa efter Prima. På det viset kunde jag snabbare ha kontroll om det hände något. Nåväl, vi fick vara i fred förutom en dum Jack Russel,  som  var som en igel på Prima, men till slut sa hon i från på skarpen.Bilderna får väl tala för sej själva. Bra duktig är hon allt min lilla unge, bara 13 veckor gammal.                   Kram på er

Av PIA - 19 februari 2009 20:50

om en kanonbra bok.Var med och tävla du också

Skapa flashcards