Alla inlägg under april 2008

Av PIA - 30 april 2008 22:57

Fick ett härligt samtal idag ang en ny framtid för en av flickorna. Behöver jag säga att jag är lycklig för hennes skull. Återkommer mer om detta senare. Sedan ett samtal från en valpköpare sedan flera år. Det var min favvokille Rolle från Gävle som ringde. Han är bara SÅ positiv alltid. Har fått rapport från mina små, och allt har gått jättebra. Kan en dag sluta bättre?Kram på er och trevlig Valborg och 1: maj     Pia

Av PIA - 30 april 2008 15:39

Idag fyller våran första Softiekull 10 år. Grattis till er alla, jag tror att mamma Svea grattar er från sin himmel. Puss på er        Pia

Av PIA - 29 april 2008 22:26

Så har då 5 valpar flyttat till sina nya hem. Näst sist ut var Malin och Lego? som flög ända till Piteå. Lycka till med era små krullbollar.  Malin och jag hade en kul stund i Helsingör i går, givetvis besökte vi den "skumma" krogen ( hej Tessan). Håkan hämtade oss vid bussen så vi slapp gå ända hem, 300 meter, haha. Sedan grillade vi och hade VÄLDIGT roligt, eller hur Malin?       Nu återstår det 3 valpar, så helt utan gosegull är jag inte.   Puss på er   Pia

Av PIA - 28 april 2008 15:02

Ja, det väntar jag på att få. Har efter många års forskning kommit på en IDIOTSÄKER bantningsmetod. Skaffa 7 vuxna hundar, se sedan till att du har en valpkull på minst 9 valpar. Behåll ett par valpar i 10 veckor eller mer. Kan GARANTERA en viktminskning på 10 % av din ursprungliga vikt. IDIOTSÄKERT.Nu väntar jag på Malin från Piteå, därav denna tidiga blogg.Kram på er    Pia

Av PIA - 27 april 2008 17:57

I helgen har vi lämnat 4 valpar, och det står 3 på tur. Av någon konstig anledning gick det inte att ladda hem bilderna på valparna. Har väl gjort något fel. Får kolla i morgon. I kväll ska jag försöka få till en annons till årsboken, inte lätt med en hjärna som är blank som en barnrumpa. Två pojkar söker jag nu fodervärdar till, hoppas jag hittar några snart. Behöver lite semester tror jag.        Kram på er          Pia

Av PIA - 24 april 2008 14:52

idag fyller systrarna Liquerizia och Ludmilla 4 år. Fotona är på Ludmilla på hennes vintersemester uppe i norr. Tagna av hennes fodervärd Anette. Bilder på Liq är ni väl trötta på vid det här laget, så därför presenteras Ludmilla, även kallad Milla Vanilla.  Vi säger GRATTIS till dessa fantastiska systrar som har gett oss så mycket glädje och fina valpar.   Puss puss   PiaLiq och Milla

Av PIA - 23 april 2008 23:10

Det bar iväg till veterinäten idag med 9 valpar i bilen. VILKET VÄSEN!!!!!!I vanliga fall kommer vet. hem till mej och besiktar. Men idag var hon upptagen, så det var bara att stoppa in alla valparna i två burar och åka iväg. Nåja, allt var bara bra med bebbarna, pust. Veterinären skrev GLADA OCH PIGGA VALPAR. Tacka tusen för det som dom rusade runt i rummet och bet i alla sladdar dom kom åt, till och med Gråben. Han har verkligen kommit igen sej den lille jöken. Är nu helt slut eftersom jag var tvungen att gå upp 07.30 Ska aldrig göra det mer.         Kram på er   Pia

Av PIA - 22 april 2008 23:24

Ja, så ser han ut, den lille jöken, Tessans favorit. I morgon blir det en hård dag för bebbarna. Då ska dom till veterinären och skådas in i minsta detalj.Det är alltid nervöst, tänk om hon ser något som inte jag har sett? Ja ja, då får vi väl ta det då. Har fortfarande inte hämtat mej sedan helgen, och tidigt blir det i morgon. Ska vara hos vet redan kl 9. Ni som känner mej vet att jag är näst intill medvetslös då. Så nu blir det nog till att sova.Puss & kram på er    Pia 

Skapa flashcards