Alla inlägg under juni 2009

Av PIA - 29 juni 2009 22:50

har jag nu lagt till Elliot i bloggtiteln. (Tack Lotta)Kan tala om att här är det 19,3 grader varmt kl 22.50 HÄRLIGT

Av PIA - 29 juni 2009 21:31

men inte många knop på grund av värmen, men vi gör vad vi kan. Elliot utforskar vad han kommer över. Lite bita i buskar blir det och lyckan var gjord när han kom in i papsens uthus. Där finns det massor av "braatthasaker" att klättra på. Han är inte rädd för någonting, den lille göken. Kolla noga nu Sigge, Prima har fyndat sej en dunk som hon hittade, vad sägs om den?  Det var nog lite jobbigt att släpa runt på den, men en Lagotto ger sej aldrig.!!!! Hoppas ni har det gott i värmen, det har vi.                    Kramar

Av PIA - 28 juni 2009 00:12

Tiny Tuft´s Letizia di Leon ställdes ut på Gällivare Int igår. Resultatet blev, Bästa Tik, Cert CACIB och BIM. Jättemassor av grattis till matte och handler Monika.Vi har också glädjen att meddela att en son till Tiny Tuft´s Elza Di Fabio blev BIR på samma utställning. Grattis till uppfödare och handler Thereze.Vi återkommer när vi får bilder och mer info.Bilderna är som dom brukar, Elliot har sina konstiga sovställningar som vanligt.      Förra inlägger försvann, orkar inte skriva om allt.           Kram till er och trevlig helg

Av PIA - 26 juni 2009 21:16

Trodde nog att hundarna skulle vara lite "sega" i värmen, men inte, fullt ös som vanligt. Finns nog inte mer att berätta.                   Kram

Av PIA - 25 juni 2009 21:47

så fotona kommer väl lite hipp som happ kan jag tro. Lille Elliot har idag lärt sej att gå nedför trappan i uterummet, vilken seger.  Likaså har han lärt sej att koppla av och sova i husbilen. Snart bär det iväg på en långresa till Piteå, och då måste hundarna kunna koppla av. Måste ju också dela med mej av mina underbara rosor.Det var allt för idag.          Kramar

Av PIA - 24 juni 2009 21:00

Ser ni den STORA FARLIGA bålgetingen? Jag blev jätterädd, men lyckades slå ihjäl den, hualigen. För många år sedan blev jag stucken av en sån när jag var i Västerviks centrum. Blev himla sjuk med stelhet i nacken och illamående. Dom är verkligen inte att leka med. Vidare så är det ju givetvis bilder på Elliot(som vanligt), han är så följsam och kontaktbar, helt underbar. Sen är det några foton på mina växter. En del av bondbönorna hat börjat att blomma, små bebbetomater är på tillväxt och mina krasse blommar för fullt. När det har blivit till frön ska jag lägga in dom, används som kapris.En helt sanslöst varm dag, ca 30 grader, lite varmt, men vadå. Det är ju inte så länge sedan vi frös och det var vinter, så må gott alla bloggvänner  och njut av solen och värmen.                           Kramar

Av PIA - 23 juni 2009 20:22

blir det idag. Har inte riktigt haft tid att ta bilder, hoppas det blir mer i morgon.                               Kramar

Av PIA - 22 juni 2009 19:59

har vi haft hela dagen, och har fortfarande fast det är kväll. Elliot och Prima har så himla kul, fast jag måste dämpa henne ibland, hon kan leka lite för burdust. Men slakta växter kan dom minsann göra "gemensamt och i sammråd", som det heter när man är fler än en om samma dumheter.Har fått min nya mobil i dag och det innebär att jag nu måste lära mej nya grejer, fy vad jag tycker illa om sånt.!!!!!  En tröst är i alla fall att jag har samma nummer som tidigare.Tog kontantkort denna gången, jag ringer inte så mycket så det är nog bättre, måste bara komma ihåg att ladda det.Hörde av Lotta att Dorran varit jätteduktig idag, HURRA HURRA.Lite skryt kommer nu, våra valpar brukar vara väldigt duktiga och trygga när dom flyttar. (osar det)? hahaha.Kram på er i sommarvärmen

Skapa flashcards