Alla inlägg under juni 2010

Av PIA - 22 juni 2010 15:38

Ännu en anledning att fira en av våra hundar. Tiny Tuft´s Letizia Di Leon har erövrat ännu en titel, finsk champion. I Finland tog hon följande; 1 bästa tik i championklass, cert och CACIB. På rekordfart, endast 4 utställningar har hon blivit både svensk och finsk champion. Fram till nu har hon samlat på sej 3 CACIB, vad månde bliva av denna underbara hund. Tusen tusen GRATTIS till henne och hennes ägare Monica i Piteå. Ni är bara bäst.

Kramar till er alla  

Av PIA - 19 juni 2010 00:12

alla älskade vänner för grattis på min födelsedag, det värmde gott i hjärtat. Men nu har jag bestämt mej för att stanna tiden och inte fylla år mer. Det är så mycket jag måste hinna med och då har jag liksom inte tid att fylla på med år.

Fick tomatplantor av Håkan, men tusan vet om det hinner bli tomater på dom. Den andra bilden är på papaya som har kommit upp. Måste skola om dom om det ska bli något. I dag har Giuggio varit väldigt duktig och inte snott något, men det ändrar sej nog i morgon. För säkerhets skull har jag köpt ännu en mobil, den får liksom vara en reserv.

Hera och Tessan undrade lite om tävlingarna. Donna tävlar i sök och Ginza i elitlydnad. Fan vad jag är stolt över dom.

Och Tessan, det var inte Monkan som kom hit utan Torstens bäst-mostra, alltså Evas syster.

Ha det nu så gott alla. Hoppas ni får en solig helg. Här regnar det som tusan just nu.

Kramar     

Av PIA - 17 juni 2010 15:44

har jag lyckats komma åt mina bilder. Det har varit helt omöjligt att komma åt mitt bildprogram. Får se nu om det fungerar.

Det som har hänt sedan sist kommer här.

I fredags hade vi studentfest för äldsta älskade barnbarnet Christofher. Tänk att det snart är 19 år sedan jag såg honom födas. Tiden går i racerfart när man blickar bakåt.

Vidare så tuggade Giuggio sönder min mobil!!!! och ett antal skor. Säger igen, den ungen kommer att bli och är väldigt dyr.

Har lite på lydnadsfronten att berätta. Donna, Tiny Tuft´s Savina Di Nico, en Zaradotter har varit på Hörby brukshunsklubb och tävlat. Hon blev uppflyttad totalpoäng 270. Här kommer delpoängen lydnad 189.5, special 80,5, huvud 63

Hon vann hela tävlingen. Ägare och förare är Sofie Saarnak.

Även Ginza , Tiny Tuft´s Santina Di Febo har gjort kanonresultat. Hon har tävlat i elitlydnad och tog ett 1:apris med 285,5 poäng och slutade 3:a av totalt 9 ekipage. Stolt ägare och förare är Ann-Britt Karlsson.

Hur mycket grattis som bara finns till er Sfie och Ann-Britt.

I förra veckan fick vi trevligt besök från Umeå. Med sej hade dom löjrom från Pite. Ett par dagar senare fanns dom minsann på bild i våran tidning, Helsingborgs Dagblad.

Torsten, känner du igen dom?

Hoppas nu det fungerar med bilderna.

Ha nu en trevlig helg alla. Kommer att ha ett jäkla jobb med att besöka era bloggar.

Kramar från oss           


Av PIA - 7 juni 2010 00:37

Hon har varit igång flera dagar med att blogga men har liksom för dåligt med energi. Hon ger den istället till oss för vi är det viktigaste hon har säger hon. Vi ska försöka få igång henne för vi har massor att berätta. Men det får bli en annan dag. Hoppas ni har saknat oss lite.

Kramar och pussar till er alla

Ovido - Quiz & Flashcards