Alla inlägg under oktober 2008

Av PIA - 31 oktober 2008 23:49

är jag i kväll. Har varit och storhandlat, vilket numera sker var tredje månad, jag bara pallar inte oftare. Några bilder har jag heller inte orkat med. Ska städa nu för i morgon får vi valpbesök och då vill man ju ha bort alla dammtussarna. Återkommer i morgon.Må så gott och kram             Pia

Av PIA - 30 oktober 2008 19:44

är dom, i kväll fick dom enbart valpmat för första gången. Hej och hå som det slank ner. En tittar till och med ner i hålet på formen för att se om det finns mer där. Som ni ser så äter dom från sockerkaksformar, kanonbra då kan dom inte gå i maten längre. Har letat efter sk valpbar, men bara hittat dom som är så stora så lejonungar hade kunnat äta från dom. Sådana här formarna har jag använt dom sista sex åren, fungerar jättebra. Nu är alla mätta och sover sin återhämtningssömn. Det ska jag också göra vid 01.30-tiden, ska bara städa och lite sånt först när alla "ungarna" och maken har somnat.                          Kram   Pia

Av PIA - 29 oktober 2008 22:47

kanske ni ser att valparna blir. Jag har lite svårt för att se hur mycket dom växer. Det jag märker är hur deras färdigheter och personligheter utvecklas. Nu kan man leka med dom, och dom reagerar på främmande röster och dofter. Vilket underbart liv detta är, jag önskar att alla ni kära bloggvänner hade fått uppleva detta. Nu sover alla så gott så jag ska ta och koppla av. Vi ses i morgon.     Kram          Pia

Av PIA - 28 oktober 2008 19:06

ja när man är så här små förstår man inte bättre, men det stundar nya tider med lite bättre hyfs. Det är så himla roligt att se dom små liven kasta sej över maten kan ni tro. Fick ett mail från Saphira i dag, hon har också skaffat sej en blogg. Välkommen lilla Saphira till bloggvärlden, ska bli så kul att följa dej i det du hittar på. Adr saphira.bloggagratis.se. Tänk att två syskon Gråben och syrran Saphira har skaffat blogg, nu blir det mycket att följa.Kram på er             Pia

Av PIA - 27 oktober 2008 21:51

har det varit i dag. För första gången har bebbarna fått en egen vattenskål, gissa vad dom gjorde då? Jo, BADADE!!!!!! sedan smakade dom på detta konstiga. I dag har dom fått valpmat blandat med kalvfärsen. Trodde kanske att dom skulle vara lite avvaktande för den nya smaken, men inte. Från och med nu blir det att byta tidningar i tid och otid, inte för att dom är kissiga, utan för att dom är dyblöta av "badvatten" Ni har väl sett att min lille Gråben har fått en egen blogg, tack Alexandra, du är en pärla. Jo just det, jag har fått ett paket idag innehållande diverse läckerheter från skogen. Tack snälla Sigge och matte. Ni må tro att det är uppskattat, har redan testat lite av den malda svampen, URLÄCKERT. Kan rekommendera detta till er, livet blir liksom lite lyxigare. Nä, nu måste jag byta tidningar och hämta nytt "badvatten" Höll på att glömma, på en av bilderna är det en pojkvalp som ligger på rygg, tycker ni inte han ser ut att heta Torsten?  Kram på er             Pia

Av PIA - 27 oktober 2008 16:01

adressen är corrado.bloggagratis.se   Oj så glada vi är.Det kommer mer ikväll    pussar

Av PIA - 26 oktober 2008 19:35

är det nu. Dom har fått tillgång till hela valphagen på dagarna. På nätterna får dom sova i valplådan, annars kanske någon missar maten och då blir det hallå. Vilka röster dom har redan, ni skulle höra dom när dom leker!!!!!!Kalvfärsen slank ner lika snabbt idag också. När dom har ätit färdigt är dom helt blöta både på benen och nosen, mums tycker mamma, som tvättar ungarna VÄLDIGT noga.Tänker på Gråben ständigt, men han busar säkert som vanligt utan tanke på oss....                Kram på er                 Pia

Av PIA - 25 oktober 2008 21:51

har det varit i dag. Först åkte Gråben hem med sin nya familj, mitt hjärt grät, men jag vet att han får det kanonbra. Ska se till att han fortsätter att blogga.Nu till det roliga, det kan ni se på bilderna. Bebbarna var jätteduktiga på att äta, mumsmums med kalvfärs, inte alls så kladdigt och kletigt som det brukar vara, DUKTIGA UNGAR. Mamma fick städa efter dom, alltid någon smula som var kvar.Kram på er alla och trevlig helg               Pia

Skapa flashcards