Alla inlägg under januari 2009

Av PIA - 30 januari 2009 23:08

för oss, speciellt för Zena. Hon har slitit i flera dagar till ingen nytta, men så kan det bli. Efter att ha sovit i flera timmar sedan Kuzco åkt hem, började hon att leka med Prima, så lite energi fanns tydligen kvar. Men det är säkert så att en valp kan locka till bus i alla lägen. Känner mej helt körd i kroppen av anspänning sedan i tisdags. I morgon ska jag ta ledigt ett par timmar. Ena svärdottern och jag ska åka till Helsingör. Så skönt det ska bli att komma ut och "andas" Håkan är givetvis hemma och tar hand om menageriet, tack och lov för honom. Måste verkligen göra en grundlig städning av golven, gud vet vad där finns efter tre dagars parningsförsök. Önskar er alla en trevlig helg             Kram

Av PIA - 29 januari 2009 19:42

men tyvärr till ingen nytta. Zena och Kuzco har porrat i flera dagar men inte riktigt kommit till skott. Kuzco har ju en kull valpar, men inte Zena. måste nu göra en fullständig fertilitetsutredning på henne. I bland är det inte meningen. Lever efter mottot att allt har en mening. fast vi kanske inte förstår det just nu. I morgon får Kuzco åka hem till sin underbara familj. Kram på er               Pia

Av PIA - 27 januari 2009 18:16

för allt jag vill/måste göra. Men så är det väl för dom flesta som tycker  det är viktigt  att aktivera hundarna. Stackars dom som bara får ligga i soffan, eller bara gå en sväng runt kvarteret. Har hört tusen ursäkter genon åren, typ, hunden gillar soffan/hunden är trött i dag(alla dagar)/hunder har lite ont i benet. Har man den inställningen vet jag en jättebra ras, har hört att man även kan ställa ut den, Det är PELARGONIA. Finns i många färger och kräver bara lite ans då och då, och trivs alldeles utmärkt i fönstret.Så har jag då kräkt av mej, kändes väldigt skönt. Heder åt er alla som verkligen angarerar er i era hundar.Lilla Prima har stort nöje i att gömma sej bland alla buskar hon hittar och lurpassa på mamma Zara.Allt för i dag              Kram               Pia

Av PIA - 26 januari 2009 22:23

får ni nu. Har inget att berätta så ni får nöja er med bilderna.Kram på er      Pia

Av PIA - 25 januari 2009 22:57

Nej nu blir jag helt knasig, går inte att föra över bilderna till datorn igen. Info till mina valpköpare och fodervärdar som har valpar över 12 veckor och som vill gå klippkurs. Anmäl er till Mia omgående, det är några platser kvar. mia@krullotott.se Klippkursen ska hållas i Arlöv. Kolla på SLRK´s hemsida gå in på aktivitetsombud, Skåne.Mia ger er mer info,  och tala om att ni är nyanmälda som medlemmar i SLRK (av mej).Det blev en jäkla tråkig blogg, förbannade dator.Har annars haft en härlig dag med många telefonsamtal från mina gulliga valpköpare. Det är så kul att ni hör av er och berättar om era roliga och härliga valpar.Kram på er alla      Pia

Av PIA - 24 januari 2009 17:30

hade en härlig fredag tillsammans på föräldragården. Det är ganska mycket skog som hör till gården. Alldeles underbart för hundarna att springa i, inte en väg så långt ögat når. Liq fick träffa sin "kusin" jagthunden Rasken. Han är väldigt sugen på att jaga kaniner. Det är mycket att uppleva och fundera på när man besöker en gård med djur och traktorer. Det var detta jag skulle visat er i går, men då ville det sej inte.Måste också visa er en helt underbar bukett med tulpaner som Lag Otto hade med sej när dom hämtade "lilleprimo"Har nu bestämt mej för att inte sälja Prima, hon ska stanna hos oss. Zara sa häromdagen att hon ville ha kvar sin dotter och inte kan jag neka henne det.Önskar er alla fortsatt trevlig helg            Kram       Pia

Av PIA - 23 januari 2009 23:39

Det gick inte att överföra bilderna till datorn, så i kväll blir det verkligen andefattigt. Läste att Saphira kommer att sluta blogga, himla tråkigt, men jag förstår matte som har andra planer. Laurence: lova att jag får det första exemplaret av din bok, med en dedikation. Jag kommer att låta er ta del av Saphiras liv och upptåg i min blogg.Hoppas bilderna kommer i morgondagens blogg.Önskar er alla trevlig och gosig helg               Kram      Pia

Av PIA - 22 januari 2009 22:13

har flyttat hemifrån i dag. Kolla in hans mattes och husses T-shirts, snacka om engagemang. Har fått mail om att hemresan gick jättebra, käns verkligen bra.Den där Günter von Snügg kom tillbaka i går igen, men då tog Otto och Prima tag i honom rejält, inget medlidande där inte.  Efter det försvann han som en västanfläkt. Så stolt jag är över dom, tror dom har lärt sej av Torsten. Har i alla fall tagit bort valphagen och städat ordentligt efter valparna. Lilla Prima som är kvar ska nu sova i sin bur med oss andra i sovrummet. Hoppas någon vill ha henne snart för hon behöver komma ut och se världen.Kram på er     Pia

Skapa flashcards