Alla inlägg under december 2009

Av PIA - 30 december 2009 21:08

Vi önskar alla våra vänner ett tiktigt underbart 2010. Hoppas ni får alla era drömmar uppfyllda, vad ni än önskar.

Tack alla som varit med oss under 2009. Hoppas vi ses igen.

(det är Elliot på bilden)

Tusen kramar och pussar från oss alla

Pia & Håkan

Liquerizia, Zara, Prima, Toldo och Aldo.  

Av PIA - 29 december 2009 23:13

Av sju bilder var det bara Torsten som klamrade sej fast. Men det var ju inte så bara för all del. Fick detta på posten häromdagen och blev så himla glad.

Orkar inte fixa med att försöka hitta dom andra bilderna, så jag säger;

Kram på er alla  

Av PIA - 28 december 2009 23:16

Hej på er.

Jag brukar inte tala så mycket om mej själv, men gör nu ett undantag för er som undrar hur jag mår. Jo tack, nu börjar det gå åt rätt håll. Juldagskvällen la min kropp liksom av. Darrningar i varenda millimeter av kroppen och helt slut på energi. Tur att hjärnan var med i alla fall. Så nu blir det inga krav eller plikter tills energinivån är uppe på topp.

Tack till er goa vänner som har varit oroliga, det värmde.

Den enda bilden i kväll är på min älskade son, datorsupporten Mathias. Han var glad som en speleman över sin julklapp, HV 71 tröjan. Han liksom jag är hängivna HV fans. Dom tar SM guld ännu en gång. Bara vänta.

Kram till er alla och var rädda om er    

Av PIA - 27 december 2009 23:32

   Orkar inte riktigt med bloggen i kväll. I alla fall fick vi besök av Legolas med mattar i dag. Inte lätt att fota honom inte, men här är bilderna.

Kramar till er alla     

Av PIA - 26 december 2009 22:47

Tyvärr fick hundarna vara hemma och passa huset ett tag på julafton. Vi var bjudna till ena sonen och hans familj, Rger, Jessica och barnen Oliver och William. Mycket god mat och trevlig släkt att umgås med. Oliver, 3 år i mars är skiträdd för tomten. Ändå skulle han kolla i fönstret efter denna skräckfigur. Helt plötsligt kommer tomten och frågar; Finns det några snälla barn? Oliver kastar sej upp i famnen på sin pappa och klamrar sej fast som en pandaunge. Sen tittar han med sina stora blå ögon på tomten och skriker Morfar du har klätt ut dej.

Vi bröt samman av skratt så tårarna rann. Kan man inte lura en snart treåring så vem kan man då lura.

Väl hemma så firade vi egen lugn julafton med paketer till vovvarna. Dom slet och drog och ett par behövde lite hjälp. Mina julklappar var väldigt bra, ett datorbord, innetofflor, kalender(livsnödvändigt) och flera par läsglasögon. Väldigt bra att ha många, då dessa verkar smaka himla gott. Håkan fick en morgonrock, sina favoritcigarrer och ett presentkort till nya brallor (hoppas jag)

Ja, detta var våran julafton.

Hoppas ni alla har haft det bra.

julkramar  

våran julgran  

min lilla julmusflicka  

några julklappar som tomten vakar över  

Aldo lyckades öppna sitt paket  

Liq sliter som bara den  

Toldo behövde lite hjälp  

tomten kommer  

och Oliver blev skiträdd  

William (tjocksmocken) öppnar ett paket

Av PIA - 22 december 2009 23:11

Fortsätt att berätta vad ni har på erat julbord. Såg att det finns fler än vi som har kroppkakor, hurra.

Kramar


Av PIA - 22 december 2009 22:51

                 kom det i dag till allas glädje. Nu är tempen sådär ett par minus. På dagen var den runt 0. Blev lite rädd att snön skulle försvinna. Vi vill ju ha kvar den    länge. Snorhalt på alla vägar för det är fruset under nysnön. Liq har varit hos farbror veterinären i kväll och fått rabiespåfyllning. Nu är det Zara, Prima och Aldo som ska ha en till. Sedan ska Toldo börja vaccineras. Jag väntar med blodproven tills vi är i Italien i höst. Här kostar det ca 1200 kr per hund och i Italien ca 54 Euro, ganska stor skillnad.

Hundarna turas om att gnaga på ett ben som har legat ute länge. Dom kan ligga ute i snön hur länge som helst. Undrar om det är lite polarhundsgener i dom.

I morgon ska det handlas dom sista julklapparna i lilla staden (Ängelholm). Sedan ska skinkan grilljeras. Sedan är allt klart. Nej tusan, inte alls. Kom just på att ett par dukar ska strykas. Jag hatar att stryka. Måste ha förträngt det, attans också.

Tack alla för julkorten. Det kom ett i dag som berörde mej mycket.Det är från en underbar familj som köpte en Lagottopojke för snart 7 år sedan, han heter Robbin.

Får se om ni kan läsa det.


Kramar på er

Av PIA - 21 december 2009 22:31

börjar lida mot sitt slut. Nu är det bara skinkan som ska griljeras. Tror jag, kanske har glömt något, men strunt samma, det blir jul ändå.

Julbrödet, det speciella, som bara bakas till jul är klart

Kroppkakorna är färdiga. I ett obevakat ögonblick snodde Liqe en, så jag la mej i bakhåll med kameran. Jo då, när jag vände ryggen åt försökte hon sno en till, men då var jag beredd. Snopen blev hon.

Köttbullarna är klara, grönkålen är stuvad och kålpuddingen är klar. Sillen och allt annat är inhandlat.

Nu vill  jag att ni som läser bloggen talar om vad som är speciellt på erat julbord, helst från erat landskap eller land. Jag älskar att blanda olika landskapsspecialitéer.

Kroppkakor och kålpudding är typiskt småländsk och stuvad grönkål (långkål) är halländskt.

Ser fram emot okända julrätter.

En bild med solnedgång är från första snödagen. I morgon kommer det mer snö har jag hört, tack Torsten, gulle dej.

Sigge läs inte detta. Nu har tortyrkammaren tagits i bruk så alla är rena och doftar ljuvligt inför julen. Först ut var Aldo. Efter badet var det dags att nana kudden. Vi har -12.5 grader så det är inte att tänka på att gå ut efter det.

Prima blev torterad i går. Så är det bara Liq, Zara och Toldo kvar, phu!!!!!

Må så gott alla och kramar  

nybadad Aldo i papsens famn  

julbrödet  

kroppkakorna tillverkas  

Liq försöker sno, men mamsen tar tjuven på bar gärning  

underbar solnedgång första snödagen

Skapa flashcards