Alla inlägg under maj 2009

Av PIA - 31 maj 2009 22:19

Hon har varit och träffat en så fin och underbar pojke. Kärlek vid första ögonkastet. Av någon anledning försvann mitt inlägg så nu får jag skriva om det. Har hunnit med att sylta granskotten, sätta hostmedicinen och blanda degen som ska bli till olivbröd. Det får stå till sej i kylskåpet på kalljäsning. Är alldeles för trött för att baka det i kväll. Krölle var också ganska trött, hon la sej som en liten padda på altanen. Några bilder på bebbarna blev det också. Hoppas ni har haft en härlig pingsthelg.                   Kramar

Av PIA - 30 maj 2009 22:24

var med papsen till hans föräldragård. Skogen är så härlig att springa i tycker dom. Papsen hade också plockat granskott, så i morgon ska vi  sylta dom. Inga bilder på bebbarna i dag eftersom Håkan hade med sej kameran. Tyvärr fick hundarna inte bada eftersom Håkans bror hade släpp i massor av fiskar i tjärnen. Lite sent påtänkt men i alla fall, GLAD PINGSTAFTON

Av PIA - 29 maj 2009 17:52

är jag i två dagar nu. Håkan har åkt för att hämta Krölle och har med sej Zara. Dom ska tillbringa ett par dagar i Håkans föräldrahem där det finns jättefina spagropar och den där tjärnen där hundarna kan simma i, likaså en jätteskog att springa runt i. Känns lite lyxigt att bara ha tre hundar hemma, förutom sju valpar förståss. Hoppas han inte glömmer att plocka mina granskott!!!!!! Kameran tog han också med sej, så jag väntar mej kuliga bilder när dom kommer hem i morgon kväll.           Underbar helg önskar jag er härliga bloggvänner.

Av PIA - 28 maj 2009 22:10

Har en speciell känsla för allt som föds och växer. Bebbarna förändras och lär sej nya saker  varje dag. Vad sägs om att försöka hoppa upp på taket till lilla kojan? Har inte lyckats fånga det på bild ännu, men det kommer. Tyvärr kan jag inte ta kort på dom ute i trädgården när jag är ensam med dom där. Har ett himla jobb med att kolla var dom är. Hade dom följts åt hade det varit lätt som en plätt, men nej då, dom far åt alla håll, en här och en där. Så ni får nöja er med "fängelsebilder". Ska snart ge dom sista målet för i dag, dom äter upp maten på två röda sekunder, men sedan ska det komma ut andra hållet också, så om två timmar eller så är allt kring matningen avslutad. Avslutningsvis bilder på mina små kära plantor som börjar ta sej.         Kramar

Av PIA - 27 maj 2009 20:28

Vi grillade i kväll mellan regnskuranrna, det blev mycket gott. Bebbarna behöver inte bry sej om vädret, Liq hoppar in till dom och "tankar" ur. Efter maten blev det lite bus innan John Blund kom på besök, i alla fall till bebbarna.            Kramar

Av PIA - 26 maj 2009 19:43

Bebbarna växer och lär sej nya saker varje dag. Är lite trött så bilderna får tala för sej själva. Dom två sista bilderna är på min vinstock. Det är små anlag till druvor redanKramar

Av PIA - 25 maj 2009 20:13

Har haft fullt upp med valköparbesök i dag och inte hunnit med att plåta valparna. Nu för tiden består mina dagar av att plocka valpbajs, ta hand om mina härliga valpköpare och att aktivera dom stora ungarna.Så allt för i dag. Gissa nu ordentligt på Blondinstellas bloggKramar

Av PIA - 24 maj 2009 16:27

med trevligt besök, först av våra vänner som kom i fredags. Därav inget bloggande på flera dagar, har haft lite annat att göra. God mat och gott dricka blev det och härligt väder. Sedan kom Lotta, hennes man och Moa och hälsade på bebbarna. Äntligen fick vi träffas. Lotta hade med sej en SÅ god kaka som hon hade bakat. Tack till er för ett jättekul besök. Det är så kul att träffa bloggvänner i verkligheten.Håll koll på Blondinstellas blogg, det kommer en tävling där.Hundbilder som vanligt givetvis.                   Kramar

Skapa flashcards