Alla inlägg under juni 2008

Av PIA - 30 juni 2008 23:06

Har blivit utmanad av Tessan enligt följande: Ska skriva 6 underliga saker om mej själv samt utmana 3 bloggare att göra detsamma. Konstigt men jag har samma nojjor som Tessan, men får väl gräva lite djupare i mitt psyke så det blir något annat.1) måste läsa tidningen och dricka kaffet innan jag kan prata med någon.2) kollar flera gånger per dag att ytterdörren är låst.3) tvättar håret innan jag duschar.4) har satt dekaler på rutorna "om det brinner ta ut hundarna".5) om telefonen är tyst för länge kollar jag så den fungerar.6) snurrar en test av håret när jag har tråkigtNu utmanar jag Karin Softisarna  malte och snokens matte      Monica lagottokrullet

Av PIA - 30 juni 2008 22:11

En bild på Gråben som ännu mindre bebbe än nu. Har försökt ladda ner ett fotored. program, men då började flickorna att bråka. Det slutade med att anslutningen till dator och telefon flög all världens väg, och det blev ERROR på min nedladdning. Nu håller jag kväll och struntar i allt som rör datorer.Kram            Pia

Av PIA - 29 juni 2008 20:01

Det blev att beskära bilderna. Ska nog snart lära mej komprimera. Har svurit slitit mitt hår över dessa bilder, men nu gör jag på mitt sätt tills vidare. Vi har varit i Helsingör idag och laddat inför resan, mycket trevlig tripp. Håll tillgodo med bilderna, snart kommer det fler. Måste ju bara få skryta med lillprinsrn Primo, tänk en BIS 1:a. HURRA HURRA           Kram på er         Pia

Av PIA - 27 juni 2008 23:32

Nej inga idag. F.n, begriper inte hur jag ska komprimera dom. Har farit runt som en furie och fotat idag och såg fram emot bilderna på bloggen, men inte!!!!!!!!! Blir lite tokig över detta monster till kamera. Är det någon som kan tala om hur jag ska göra?           Kram på er från TOKPIA

Av PIA - 26 juni 2008 21:38

Vad tror ni jag såg när jag gick ut efter att ha bloggat? Jo, den som hade åsikter om mitt kameraköp gick med kameran i högsta hugg och plåtade. Nu duger det!!!!! Fan att inte jag fick bli först. Men jag kan ju alltid radera bilderna Håkan tar, haha.Kramar          Pia

Av PIA - 26 juni 2008 21:20

Ja det är min nya kamera som jag har väntat så på. Men oj vilken svår användarmanual. Tessan; JAG BEHÖVER NOG DIN HJÄLP!!!!!Nu har jag inte tid att blogga, måste lära mej finesserna på min ögonsten.Puss på er          Pia

Av PIA - 25 juni 2008 21:11

För ca 12 år sedan fick jag en liten ros i en kruka av barnen på mors dag. Ni vet en sån där liten som man ställer på bordet och njuter av. På etiketten stog det att den inte klarar av att planteras ut. Men när den började se lite trött ut planterade jag den i trädgården i alla fall. Den växte och verkade trivas, och nu många år senare är den så här stor. Den blommar med massor av blommor varje år, mest i juli.Tack älskade barn för en underbar morsdagsros.          Kram             Pia

Av PIA - 24 juni 2008 20:23

Foto; matte Ann-Britt.Här är bilden på duktiga Ginza,  som gosar med sin husse. Ginza och matte Ann-Britt jobbar väldigt bra tillsammans, inte undra på att Ginza nu tävlar i Lydnadsklass 3 med kanonpoäng. Skrev om Ginza för ett tag sedan och lovade sätta in en bild på henne.Har nu börjat förbereda resan till WDS, det är lite som måste kompletteras till husbilen. Midsommardagens fest tog hårt på papptalrikar, glas, bestick och sådant. Jag ska själv inte visa någon hund, har utomordentligt duktiga handlers till det, men man vill ju se någolunda snygg ut (kläder) i alla fall. Ska bli så himla roligt att träffa valpköpare och uppfödare som jag inte träffar annars, på grund av avstånden i vårt avlånga land.Må så gott och kram på er              Pia

Skapa flashcards