Alla inlägg under juni 2008

Av PIA - 23 juni 2008 17:01

som går till historien. Denna kom barnen med på midsommardagen. Sällan har jag väl fått sån skrattkramp som då. Undrar om Gråben får plats i korgen? I stället för ringklocka är där en pipleksak. Ni skulle sett min gapande mun när barn och barnbarn hade skingrats och den här "saken" stod därDet hör till saken att när min allra bästa vän, tillika uppfödarkollega levde, skojade vi om att vi skulle bo på "hemmet" tillsammans och ha varsin rullator. Min skulle vara lila och Ingers rosaUngarna har till och med lackat om denna skapelse i min favvofärg. Hoppas och tror att Inger i sin himmel är med mej och har lika mycket skrattkramp som jag.Så är det någon som behöver en rullator finns här en för uthyrning. Vist har jag väl uppfinningsrika barn? Tack mina älsklingarKram    tant Pia

Av PIA - 22 juni 2008 17:38

Vi hade det så himla trevligt med barn och barnbarn. Tyvärr kunde inte alla komma, men det är en svår helg att samla alla. På bild nr 2 är vårt äldsta barnnarn och sista bilden vårt yngsta. Första bilden är näst yngsta som just har ätit jordgubbar, lagom geggig om händerna. Vi åt grillat med alla tillbehör som tänkas kan och hade det så himla kul. Ungarna lekte och stojade, vi vuxna också faktiskt. Det slutade regna lagom till grilldags, så det blev helt perfekt. Hoppas ni andra också har haft en bra midsommar.Kram på er       Pia

Av PIA - 19 juni 2008 14:43

Gråben tar alla chanser till att busa. Denna gången var det Intensa som blev utsatt. Tror inte att hon hade så mycket emot det. Innan dess var det hans mor, Liquerizia som fick känna av hans vassa tänder, dom som nu finns kvar. Han är ju i den åldern nu som valptänderna lossnar, till STOR glädje för dom andra hundarna. Efter buset blev Liq trött och tog ett ben och la sej i bebbesängen. OBS den är inte till för människobarn.Men detta vill jag önska er alla GLAD MIDSOMMAR            Pia och hela flocken

Av PIA - 18 juni 2008 23:19

att blogga i dag. först krånglade datorn, sedan den nya telefonen. Hade ett trevligt samtal med min lilla sångfågel Tessan. Hon ringde mitt i allt strul med telefonen. Nåja, fick rätt på både den och datorn framåt kvällen. Har faktiskt fyllt år i dag, något jag inte firar, inte ens med tårta. Fick en morgonrock och en ursnygg grej att ha kontokort och visitkort i av Håkan. Det är blingbling på den, haha. Wiweca kom med presenter från Hera,en blomma (calla) i en underbar färg. Ska fota den när jag får min nya kamera. Fick också en ny "dramaten", det är någon som har skvallrat att jag behövde en ny, kan det vara Helen? Primo och Acke skickade ett SÅ sött grattiskort, tack mina små fyrfota vänner. Barnen har ring och grattat, likaså mor. Av hundarna har jag fått TUSEN pussar. Är jättenöjd med dagen, härligt varmt och solsken. Kan man begära mer?   Ha det nu så gott mina vänner          Kram på er      Pia

Av PIA - 17 juni 2008 23:31

Fick veta att kameran skickas i morgon, säljaren hittade inte min betalning förrän nu ikväll, fan också, jag betalade den 11:te. Men hoppas den kommer till midsommar. Bilden föreställer Spartaco Delle Farnie (tror jag) Gråbens pappa. Har letat ihjäl mej efter gamla bilder, så håll tillgodo. Tittade på fotbollsmatchen nu ikväll, vilket jag inte brukar göra, men det var ju ITALIEN som spelade.      Natti på er och kram         Pia

Av PIA - 16 juni 2008 20:52

Foto: matte Laurence Delacour.Lilla Safhira (Gråbens syster) har en så härlig lite kompis att leka med och pussa på. Tyvärr vet jag inte vad kompisen heter, men det är mattes dotters hund. Snart ska Saphira på semester och jag hoppas vi träffas i Stockholm. Det är lite tomt efter valparna ibland, men då är det härligt att få lite bilder på dom.Vi säger GRATTIS till  Tessans Acke som fyller 4 år i morgon.          Kram på erPia

Av PIA - 15 juni 2008 20:28

Det har hänt en del med Tiny Tuft´s avkommor.Santina Di Febo har nu tagit sitt andra 1:pris i LKL 111 med hela 272 poäng. Det var totalt 5 tävlande och Santina, kallas för Ginza vann hela klassen.Idag var Letizia Di Leon i Vännäs på Int utställning och fick 1:a i kvalité, slutade som 3:dje bästa tik med Ck. GRATTIS till Ginzas matte Ann-Britt och GRATTIS till Letizias matte Monica.Ni är bara SÅ BRA.Bilden är på Letizia när vi hälsade på i Piteå i somras.Ann-Britt, om du läser detta så skicka en bild på Ginza, hon förtjänar också att synas i bloggen.JAG ÄR SÅ STOLT.              Kram på er alla    Pia

Av PIA - 14 juni 2008 16:24

Grattis på din födelsedag, men varför lukar(skånska) du ogräs när du har din dag? Du skulle ju bara sitta och bli uppassad, men jag vill ju gärna vara med dej, så mej gör det inget. Resten av min flock säger GRATTIS OCH HURRA PÅ PAPSENS DAG.              Voff   Gråben

Ovido - Quiz & Flashcards