Alla inlägg under september 2008

Av PIA - 30 september 2008 23:03

har Zena och Liquerizia i bebbesängen i uterummet. Den här sängen är flitigt använd varje dag, med allehanda bussaker. Idag har jag beställt webbkamera och headset för att kunna prata med folk långt utanför Sveriges gränser. Det är så förbaskat dyrt att ringa på vanlig telefon eller mobil. Vem vet om jag lär mej att lägga in livebilder på bloggen. Om det går är det helt klart överkurs för mej, men Rom byggdes inte på en dag, haha.  Det var allt för idag.          Kram        Pia                                               
                                                  
              Nja inte riktigt allt, måste bara visa min nattamat. Leksandsknäcke (köpt på plats) med ägg, tonfiskk och givetvis löjrom, MUMMMS    Må väl        Pia

Av PIA - 29 september 2008 22:44

som i förra veckan klarade sitt MC-kort. En eftermiddag hörde jag en mc stanna till vid garaget så jag sprang ut, och visst var det Roger med nytaget "kort". Ni skulle sett hans lyckliga ögon, för det var bara det som syntes under hjälmen. Håkan har övningskört med honom så jag hoppas att han har tagit intryck av Håkans sätt att köra. Vill bara säga GRATTIS Roger och kör försiktigt                          Kram          Pia (mamma)

Av PIA - 28 september 2008 19:41

var jag hela dagen, orkade inte ens blogga.!!!!!!!!!!! Vi var hos en kompis på kvällen och blev bjudna på tacos, urgott. Trevlig och kul kväll med vin och massor av prat. Idag har det varit som vanligt. Håkan körde med sin MC några timmar, han behöver få lite luft ibland. Jag uppskattar och njuter av några timmars ensamhet. Förresten, ensamhet? har ju fem 3-åringar runt benen som kräver sitt. Ger er några bilder jag tog häromdagen. Må så gott och kram.                 Pia

Av PIA - 26 september 2008 22:27

Kortet är taget av matte Yvonne Magnusson när dom var i St Tropez för några dagar sedan. Det ser så underbart ut, med sol och värme. På bilden visar Mimmi sin husse Pelle all sin kärlek, kan det bli bättre? Mimmi är en Liq-Leondotter, alltså syster till bla Primo, Alessia och Krölle. Har inte orkat redigera alla nya foton, får göra det i morgon. Dagen har annars varit helt ok, sol och lagom varmt ( i mitt inglasade uterum). Ha fortsatt trevlig helg.        Kram      Pia

Av PIA - 25 september 2008 20:52

så har det varit här idag och ca 23 grader. En sådan dag som kanske inte kommer igen förrän till våren, så det var bara att njuta.Lille Gråben är ingen bebbe längre, igår lyfte han på benet för första gången, snyft, han är nu en stor gosse. Tänk så fort bebisperioden är över, lite sorgligt. Några bilder på vovvarna och en på en ny maträtt som är ett "hittepå" (skånska) av mej.  Väldigt gott var det, det har hänt att mina "hittepå" har förpassats till komposten. Så numera gör jag mina försök när Håkan är borta över natten, och sedan en repris att bjuda honom på när han kommer hem.        Soliga kramar   Pia

Av PIA - 24 september 2008 18:49

Snart är det dags att skörda vindruvorna. Tänkte det skulle bli vin av dom. Har förra årets skörd i frysen, så det räcker nog. Håkan får trampa dom i baljan, haha. Tycker INTE om hösten alls, då dör allt bort. Våren är min tid då tussilago och vitsippor tittar fram så livsandarna får sej en kick. fram tills dess får jag väl gå i ide. Lite bloggande kan jag väl vakna upp till lite då och då. I morgon blir det hundbilder för hela slanten.      Höstgos till er som gillar det            Kram             Pia

Av PIA - 23 september 2008 22:27

om ni vill se ett knasigt fågelpar i en av våra fågelholkar. Det är ett "pjoddpar" som verkar para sej i rhodedendronbusken för att sedan inspektera och bosätta sej i holken. Har någon av er varit med om detta vid denna tiden på året?. Fanken att jag inte kom närmare, men nu får ni använda förstoringsglas för att se dom. Ska kolla om dom är kvar i morgon och smyga mej nära, men det är inte så himla lätt med ett gäng Lagotto som hänger i hasorna.        Ha det så bra och håll utkik efter knasiga "pjoddar"  Kram            Pia

Av PIA - 22 september 2008 23:10

det är jag, haha. Så här såg jag ut en stund när vi var hos Karin och Roger i Valkeby. Varför? jo det var så att Karin som är frissa, världens bästa, skulle göra om mej lite (mycket). Det slutade med ny färg och busklippning. Tack älskade Karin.  Återkommer med efterbilder. Det är ju så poppis med före-efterbilder nu för tiden. Dagen har varit bra, har haft min kennelpojke här idag, som hjälper mej med att rasta hundarna. Han kommer i morgon också och tar hand om vilddjuren. Så härligt det är att ha lite hjälp av någon man kan lita på, och som hundarna älskar. Tack snälla Niclas, du är bäst.Ta hand om er och ha det så gott               Kram           Pia

Skapa flashcards