Direktlänk till inlägg 27 januari 2009

DYGNET HAR INTE NOG MED TIMMAR

Av PIA - 27 januari 2009 18:16

för allt jag vill/måste göra. Men så är det väl för dom flesta som tycker  det är viktigt  att aktivera hundarna. Stackars dom som bara får ligga i soffan, eller bara gå en sväng runt kvarteret. Har hört tusen ursäkter genon åren, typ, hunden gillar soffan/hunden är trött i dag(alla dagar)/hunder har lite ont i benet. Har man den inställningen vet jag en jättebra ras, har hört att man även kan ställa ut den, Det är PELARGONIA. Finns i många färger och kräver bara lite ans då och då, och trivs alldeles utmärkt i fönstret.Så har jag då kräkt av mej, kändes väldigt skönt. Heder åt er alla som verkligen angarerar er i era hundar.Lilla Prima har stort nöje i att gömma sej bland alla buskar hon hittar och lurpassa på mamma Zara.Allt för i dag              Kram               Pia

 
 
Ingen bild

Pelargonen malte o snoken

27 januari 2009 18:30

vilket bustroll hon är som ligger o lurar på mamma i buskarna!!! kul att ni ska behålla henne!!!

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

27 januari 2009 18:45

malte o snoken,ni är ju söta som pelargonen, men där slutar likheten tycker vi. Ni får ju jaga och hålla koll på allt möjligt, eller hur? Är topsen kvar?
pussar

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

malte o pussnok

27 januari 2009 19:17

topsen är intakt o tjusig! kanske en fjäder i den till påsk? malte vara en stor indian!!

 
Ingen bild

engelsk-malte och mårbacka-snok

27 januari 2009 19:18

ja vi är jättesportiga glömde jag tillägga ; )

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

27 januari 2009 19:33

malte o snoken; det finns färgad hårspray, kan det vara något till topsen?
pussar

http://lagottoflickorna

 
Lotta

Lotta

27 januari 2009 19:52

Åh så söt hon är lilla Prima, även mamma Zara är så fin!

http://www.blondinstella.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

27 januari 2009 20:19

Jädrigt fin....som sagt....Matte tycker att jag ska sluta titta på tjejer, hon tror att jag inget begriper....

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Cesare

Cesare

27 januari 2009 22:10

Matte älskar pelargonier och jag bäckar
Ps matte säger att jag skall gå på valpkurs är det farligt?..
Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

27 januari 2009 23:01

Cesare; inget farligt alls, bara jättekul
pussar

http://lagottoflickorna

 
Primo

Primo

27 januari 2009 23:41

Ja du mamsen....kan ju bara hålla med! min matte som knappt kan röra sig ska fasen "aktivera" oss endå! Påstår att HON far illa av att vi inte får göra ngt med våra hjärnor!! Visst några tråkdagar är bara nyttigt....för annars skulle det väl bli tvärtom!!
Cesare: valpkurs och ALLA kurser är så himla skojjiga både för oss hundar och för våra mattar/hussar!!
Zara: så vacker hon är våran dotter Prima!
Puss till er alla!

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoksson

28 januari 2009 10:24

vi tror valpkurs är lite farligt....det hörs ju kuuurrrs....låter nästan som en katts morrande...

 
Sigge

Sigge

28 januari 2009 19:03

Jag har inte tid att ha tråkigt. Fast ibalnd påstår matte att det är bra med en tråkdag. Begriper jag inte alls.
Fynd är inte svårt alls att hitta. Bra att hålla nos och ögon öppna så finns de där.
Matte säjer att det är tur att murklorna snart kommer så jag kan jobba med det och inte släpa runt på skrot (hennes ord)

http://www.geocites.com/siggesvamphund

 
Ingen bild

Hera softis

28 januari 2009 20:57

Jag har gärna en tråkdag vid min ålder! Att få lov att bara ligga i sängen och mysa,det gjorde jag inte i min ungdom,då var det fullt ös.
Kramisar

 
 Anna med flock

Anna med flock

30 januari 2009 11:11

Bra skrivet! Det bästa jag vet är när hundarna ligger nöjt utslagna efter en rejäl aktivering/promenad/träning.

http://timsevimse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PIA - 30 juni 2012 23:21

är vi tillbaka. Nu får ni ha tålamod med att jag har glömt det mesta med att blogga. Har ingen aning om hur jag ska ladda upp foton. Måste nog öva!!!!!!!!!!!!!!!! I alla fall har det rört på sej här sedan sist. Vi kar tre nya framtidshopp från Ital...

Av PIA - 14 november 2011 02:10

                Om ni trodde ni hade sluppit oss så trodde ni fel. Sedan sist har vi varit på semester i Piteå och haft valpar. Prima har haft sin första kull och Krölle sin sista. Båda med Giuggio som pappa. Bilder på dom kullarna kommer senare. H...

Av PIA - 23 juni 2011 15:15

önskar vi er alla med lite sommarbilder Kramar från oss              ...

Av PIA - 10 juni 2011 18:00

när Machello, kallas Zello hämtades. Så jädrans tomt det blev. Jag städade ur valphagen för att fylla tiden med något. Vi önskar Zello och hans familj all lycka. Till sist en bild på gåvor från våra valpar som vi har passat. Vi önskar er alla en ...

Av PIA - 5 juni 2011 17:46

                    Hej på er. Här kommer bilder på mamma Prima med sin son Machello, kallas Zello. Han ska hämtas 10 juni till sitt nya hem. Jag ska nu berätta en liten saga för er. Det var en gång ett stort land där alla medborgare var fria at...

Ovido - Quiz & Flashcards