Alla inlägg under oktober 2008

Av PIA - 24 oktober 2008 17:49

har bebbarna roat sej med idag ser det ut som. I morgon när dom är 3 veckor gamla ska dom få smaka på finmald kalvfärs, blandad med äggula och rapsolja. Ska ta kort på dom då, det brukar bli ganska grisigt med klet överallt. I kväll har vi husseledigt, han är på fest och roar sej. Det innebär att jag kan slöa, har satt in en "kulinarisk läckerhet" i ugnen. Findus färdigmat, det ni.        Önskar er kära bloggvänner en trevlig och avslappnande helg              Kram         Pia 

Av PIA - 23 oktober 2008 22:30

och fåglarna flyttar till varmare breddgrader. Vem vill inte det förresten. Jag har en dröm att någon gång få möjlighet att bo i Italien. Min doktor sa en gång  - du är född i fel land. Jag är ju i och för sej tacksam att jag inte är född på ryska tundran, haha.  Inga valpbilder i dag, ni börjar väl snart tröttna på dom. Det blir en bild på bebbemamman i stället. Hon tycker det är väldigt skönt att få ha soffan för sej själv. Håkan undrar varför det är fler kommentarer när det är valpbilder än när han är på bild. Ja vad ska man säga. Kram på er        Pia 

Av PIA - 22 oktober 2008 18:30

på bild är Monicas  sambo Thomas  till vänster, och min Håkan i Stockholm.Detta är taget inför Circuiten och Världsutställningen. Dom härliga killarna var riktiga grillmästare. Varför denna bild nu? Jo, fick ett så roligt samtal från Moncan idag, hon kommer och hälsar på i slutet av november. Gissa om jag blev glad? Det skiljer ju sååå många mil mellan oss så det blir ju inte så ofta att vi kan träffas.Kram till er alla och speciellt till Moncan och Thomas                     Pia 

Av PIA - 21 oktober 2008 16:39

är det nu, dom tar sej fram som små batteridrivna leksakshundar I går blev det första kloklippningen. Tur att Håkan hjälper mej, det ålades på alla håll, haha. Det är gott gry i dom små liven.I morse var första gången sedan i våras som jag satt inne och drack morgonkaffet. Längtar redan efter nåsta vår. Tycker inte om hösten och vintern, vill helst gå i ide då.Höstkramar på er        Pia

Av PIA - 20 oktober 2008 21:16

såg ut så här. Resultatet blev det absolut bästa, som jag redan har berättat om. Kanske intressant för någon att se en sådan röntgenplåt. Dagen har varit bra, Gråben har fått pälsen genomgången och badad. På lördag är det planerat att han ska få en foderfamilj, om dom tycker om varandra förstås.Allt för i dag.         Kram    Pia

Av PIA - 19 oktober 2008 20:22

som är tagna i kväll efter att vi har flyttat ner i TV-rummet. Allt går bra och mamman verkar trivas med att ligga i soffan och hålla koll på ungarna. Dom kan både skälla och morra, mest i sömnen förstås. Ni som läser min blogg vet ju att Gråben förhandsröntgade höftlederna i tisdags. Hur gick det då? Jo HD A prel. Kollade SKK:s hunddata sent i natt och där fanns det.!!!!!!!! Kunde sedan inte sova på flera timmar så lycklig var jag.            Lyckokramar på er           Pia

Av PIA - 18 oktober 2008 17:24

är nu dom små. Bilden blev så himla oskarp, men man får skynda sej att plåta, dom GÅR ju. Den VITA hanen är min favvo, han får stanna.En tidig blogg i kväll blir det för vi ska bort en stund i kväll. Hädanefter blir det till att stanna hemma och pyssla, mata och GOSA.Ha en trevlig helg           goskram

Av PIA - 16 oktober 2008 22:18

en tordagskväll vad sägs om det? Vi tycker att man ska ta vara på varje dag och inte säga "det gör vi i morgon", i morgon kanske inte kommer. I vilket fall så var det valparnas födelse som firades i kväll, och GOTT var det.Dagen har formligen regnat bort, så någon träning med hundarna blev det inte, det var som om himlens portar öppnade sej. Ska kolla i morgon hur mycket regn som kom. Allt för i dag.         Skumpakramar till er          Pia

Skapa flashcards