Alla inlägg under juni 2009

Av PIA - 12 juni 2009 23:57

mer än regn. På två dagar har vi fått 55 mm. Nu får det allt räcka.      Trevlig helg till er alla          Kramar

Av PIA - 11 juni 2009 19:21

över mycket får MASSOR av regn. Jag skulle inte önskat det så hett, nu räcker det. Men det ska falla upp till 35 mm i Skåne, är väl inget annat att göra mer än att ta fram roddbåten.!!!!Har en bröddeg på gång, det kan man ju ägna sej åt fast det öser ner.Allt för idag.                                 Kramar

Av PIA - 10 juni 2009 20:11

äntligen har jag kunnat ladda upp nya bilder i dag. Fick använda Håkans telefon. Blev helt tokig på Telenor på grund av att dom alltid har strul och dålig täckning. Så jag har löst mitt abonemang i förtid och snart har jag nytt från Telia, och ny telefon. Tack Assar för ditt råd.   På kvällarna röjjer bebbarna runt i TV-rummet och köket så mycket dom orkar. Gardinerna är nog snart ett minne blott, men vad gör väl det, finns nya att köpa. Bebbarna bröt sej ur hagen på altanen i kväll och promenderade i uterummet. Lite att bita i och mycket att undersöka. Liq diar dom fortfarande, hon tycker väl att dom behöver en slurk "lelle" fortfarande. Det har regnat hela dagen så ni får se en väldigt blöt Prima. Avslutningsvis en bild på Håkans taklök. Kan den verkligen växa så mycket på höjden?  Missförstå nu inte, det är en växt, haha.Sedan mina fina pelargoner. Allt för idag             Kramar

Av PIA - 9 juni 2009 20:10

har fallit här idag. Tyvärr har bebbarna inte kunnat vara ute och springa i trädgården, men regnet  är välgörande för det som växer. Har pluttat ner lite fler bönor i jorden som ska bli bondbönor och vaxbönor. Har även sått mer persilja, det är ett måste i mitt lilla land. Tack vare regnet slapp jag vattna, I annat fall hade jag behövt ha Sigge till hjälp, han är ju en mästare med vattenkannor.För ett par dagar sedan sådde jag  melonkärnor, och nu har det kommit upp små söta plantor. Har också sett små tomater på tillväxt. Tyvärr inte så många foton idag för Telenors nät ligger nere söder om Göteborg, på västra sidan. Alltså kunde jag inte ladda ner fler bilder, men ni får hålla tillgodo med det som är.                   Kramar

Av PIA - 8 juni 2009 19:00

Vädret blev så härligt i eftermiddags så bebbarna kunde vara ute. Det är så bra för dom med sol och varma vindar. Jag trodde att det skulle bli lite lättare med bara fyra valpar, men inte. Dom som är kvar tar verkligen för sej på alla sätt. Prima  busar med dom på ett annat sätt nu, inte så många att hålla redan på, tycker hon.Sista bilden är på Primafina, hon växer till sej hon också. Kommer ni ihåg Ann-Britt och Ginza som har klarat LP3? Återigen har dom tagit ett förstapris. Dom är helt otroliga. Har fått rapporter från bebbarna som har flyttat. Alla har funnit sej väl tillrätta i sina nya hem, äter, sover och leker. Jag är så himla nöjd.Vi ses i morgon                                        Kramar

Av PIA - 7 juni 2009 20:18

såg dagens ljus i går kväll, det blev en liten flicka. Grattis säger vi till Helen och Mathias.Så över till dagen. 3valpar har nu åkt till sina nya hem. Först ut var Doris. Hon hade med sej sin "storasyster" Stella. Stella och Prima passade på att bekanta sej med varandra, och leka lite.Valp nr 2 hann jag tyvärr inte ta bild på, men det var den vita hanen med mycket orange på öronen.Valp nr 3 som hämtades var den vita flickan.Zara blev så trött efter dagens vedermödor så vi misstänker att hon slocknade efter att ha tullat på papsens Jägermeister.Nu är det "bara" 4 valpar kvar som väntar på sina nya familjer.Kram på er

Av PIA - 5 juni 2009 18:11

hittade äntligen dom andra fotona. Höll på att bli skogstokig. Det hälsobringande (förlåt Sigge) regnet har kommit nu. Hoppas mina små odlingar mår gott och växer sej stora och fina. Nu ska jag inte blogga mer idag, looovar.  Glöm inte att titta på bloggen nedan.        Kramar

Av PIA - 5 juni 2009 17:45

är Ann-Britt och Ginza  Tiny Tufts Santina Di Febo som nu har klarat LP 111. Vilket jobb dom har gjort. Klart vi är stolta över detta stiliga ekipage.Något konstigt har hänt med mitt fotoprogram, kommer inte åt dom andra bilderna, så detta är allt för idag.Kramar 

Ovido - Quiz & Flashcards