Alla inlägg under februari 2009

Av PIA - 10 februari 2009 22:02

har jag nu lyckats ladda upp. Är det bara jag som inte vet att man ska "starta om" (telenorkillen sa så) sin mobiltelefon när det har varit driftstörningar på mobilnätet? Jaja, man lär så länge man lever. En vän sedan många år har gått bort. Jag kan bara säga att han var den varmaste, roligaste och busigaste man kan tänka sej, våra tankar går nu till hans fru och övrig familj. Vare gång jag tänker på honom ler jag i min själ. I övrigt har det varit en dag som alla andra med kul hundgöra, torka kiss och bajs efter lilla Prima, lägga små spår och pälsvård. Det här med spår är inte så lätt när man är själv med fyra toklagotto, men ack så roligt. Det värmer så när hundarna har kul, eller hur? Har inte varit i gång med kameran i dag, men i morgon blir det annat av. Höll på att glömma, ser ni att mina tulpaner fortfarande lever? Tack Otto för dom finaste av de fina. Kram på er alla och vänta inte till i morgon med vad ni vill göra, gör det NU 

Av PIA - 9 februari 2009 22:32

på grund av SKITTELENOR!!!!!!!!!!! Det är hur ofta som helst som dom har störningar, därför kunde jag inte beställa nya bilder från bloggagratis. Det är bara så frustrerande. hoppas det är löst till i morgon, då kommer bilderna. Hur jäkla kul är det att blogga utan bilder?  Kommer helt klart att byta operatör när min bindningstid går ut (november) faaaaan också.Ni anar kanske hur förbannad jag är? Jävla Telenor.Kram på er alla               Surpia

Av PIA - 8 februari 2009 20:35

allt detta har vi i dag. Häromdagen kom det ett litet snöfall och i dag har snödropparna tittat upp. Ett par dagar till så ser man nog knopparna, härligt. Zena och Lig är nybadade och Liq är dessutom nyklippt. Vi har haft ett mycket trevligt besök i dag av våra nya fodervärdar. Helt otroligt trevliga och gulliga tjejer, såna vill vi ha fler av. Annars har dagen varit som vanligt, tack och lov. Nu ligger alla och sover en stund och snart är det sista kisserundan som gäller.Kram på er alla                     Pia

Av PIA - 7 februari 2009 23:47

 fast ändå inte. Hundbilderna är ju helt knasiga, men det blev inte bättre. Min lilla gullevän Gun kom och vi åt en pizza som jag hade specialtbeställt. I grunden var det en Peperonipizza som jag kryddade till med oxfilé, chili och kronärtskockor. Fan att jag inte fotade den, men jag var helt uthungrad. Helt outstanding var den, jättemums. Pizzerian ville veta vad vi tyckte om min komposition, dom har aldrig tidigare gjort en sådan.  Den får nu heta Pia´s special. Så tittade och lyssnade vi givetvis på melodifestivalen. Tyckte nog inget bidrag var någon jättehit. Liq är badad och nyklippt, hon blev så jättesöt som bara hon kan bli, hennes framben blir helt vita när hon är nybadad. Det blev ingen blogg i går för att min kropp var helt i kramp, kan bara säga faaan. Inte lätt att vara på topp när musklerna inte fungerar. I alla fall, fortsatt trevlig helg                  Pia

Av PIA - 5 februari 2009 18:57

Vi har varit och busat i snön i dag, det gäller att passa på för nu börjar det töa, som vanligt i Skåne. Så fort det blir lite vitt så töar det bort nästa dag. Det finns en liten skog på promenadavstånd som kallas för Pestkyrkogården. Det låter lite skrämmande men när pesten härjade så begravdes offren där. Det är ju så länge sedan så jag tror det är ofarligt att vara där. Prima hittade ett litet hål att gräva i och vips så var alla där och hjälpte till. Kan lugna er med att det var bara jord hon fick upp, inga benrester. Fick ta den blöta och skitiga ungen under armen när vi skulle gå hem. Det  finns ingen möjlighet att fota när jag är ensam med dom, vilket jag alltid är, eftersom Håkan är på sitt jobb. Inomhus ägnade sej Prima åt att försöka äta upp diskmaskinen.!!!!!!!!,  man kan ju alltid köpa en ny.Kan ju aldrig annat än att skratta åt hundarnas upptåg. Vad vore livet utan dom? NADA.     Må så gott alla bloggvänner.        Kram    Pia

Av PIA - 4 februari 2009 22:33

har vi fått i dag, fast minimalt. Inga snöberg att klättra i, men hundarna är överförtjusta av det lilla. När Zara skulle gå in så vägrade hon att flytta sej från dörren till uterummet. Hon visade på alla sätt att det fanns något där. När jag tittade bakom den såg jag en liten "pjodd" som vi säger i Skåne, det är en liten gråsparv. Den hade på något sätt kommit in och gömde sej där. Efter att jag tagit in Zara och puffat lite på den så satte den sej att vila ett tag, sedan flög den sin kos. Så glad jag blev, Zara räddade säkert livet på den. Duktiga Zara.           Allt för i dag. Kram på er      Pia

Av PIA - 3 februari 2009 17:34

får ni titta på i dag. Primo, detta är dina systrar, se så bra dom har det.Krölle har det verkligen bra bland alla sina kompisar hos Mimmi på pastorsexpeditionen i Hyby där matte är präst. Som dom flesta vet som följer bloggen hälsade vi på Mimmi och hennes matte Yvonne och husse Pelle i Barjols, Provence i Frankrike.  Nu är Krölle sedan en tid tillbaka på foder hos Karna som  jobbar som kantor i församlingen.Njut av dom härliga bilderna.Kram till er all och speciellt tack till Yvonne för bilderna     Pia

Av PIA - 2 februari 2009 22:27

har just ingen bra rubrik i dag. Attans att det alltid ska bli så sent med bloggandet. Det är mest lilla Prima figlia på bild i dag(som vanligt?) Som ni ser behöver trappan renoveras igen, för vilken gång i ordningen vet jag inte. Alla valpar verkar tycka den är jättegod av någon anledning. Ser ni på en av bilderna att våren är på väg? Det börjar komma blad på en av buskarna, HÄRLIGT. Har nog inget mer att skriva om just nu. Jo just det, när jag är klar med detta är det golvtvätt som gäller som vanligt om kvällarna. Tror nog att ni ser att det behövs.  Kram på er alla         Pia

Ovido - Quiz & Flashcards