Direktlänk till inlägg 5 november 2009

VÄKOMMEN "NYA" HUSBIL

Av PIA - 5 november 2009 22:08

Så kom då den "nya" husbilen hem i kväll. Det var egentligen alldeles för mörkt  att ta kort, men jag kunde inte låta bli. Ska ta nya i morgon. Ni har ju sett Elliots sittstil, så nu kommer en ståstil på Prima, den lilla odågan.

Zara inspekterade sina nya domäner i vanlig ordning, Elliot hoppade med raketfart upp i en av sängarna men det var inte riktigt meningen (ingen bild). I morgon ska jag lägga flisplädar på sängarna och sofforna. Sedan är det fritt fram för alla vovvarna att hitta sina nya platser. Detta är så himla viktigt så det blir harmoni i flocken, eftersom vi emellanåt är ute 3-4 veckor i taget. Nedersta sängen ska tas bort, där ska vovvarna ha sina burar, så jag får den översta. Kan ju vara bra med lite gymnastik för att komma upp i den. I annat fall får vi bädda ner sofforna, som i den gamla. Chiptrimningen blev inte riktigt bra, så det ska göras om på måndag. Men jag känner att den här husbilen kommer att bli bra för oss alla. Till Freedom vill jag säga att husbilen är en Pilot.

Angående boken om surbröd så har jag Britt-Marie, Tottes matte, att tacka för den. Det var hon som tipsade mej om Martins länk. Tack Tottematte. Snart ska här bakas fruktbröd bland annat. Har bara ett problem. Vet inte var jag ska göra av allt bröd. Jag kan inte mer än en liten bit, på grund av min allergi och Håkan kan ju inte leva på bröd allena. Synd att det är så dyrt att skicka, annars hade ni blivit överösta med min mani.!!!!!!!

Kramar till er alla.  

Prima polis håller koll på trafiken på gatan. Om ni undrar varför soffan är smutsig i bland så har ni svaret här.  

Zara kollar om husbilen är körvänlig  

hoppsan, en av ryggkuddarna hänger på trekvart  

min säng blir den översta, undrar hur det ska gå?  

Håkan får som vanligt sova i den breda sängen över förarhytten

 
 
Torsten

Torsten

5 november 2009 22:39

Nya bilen ser ju jättefin ut, ni får väl göra en stege så du kan kliva upp i sängen med...lätt o graciöst :)
Appropå brödet...vi skickar färdigportade lådor så är det bara att skicka upp!!!
Husse o matte är på bättringsvägen, idag har dom ju till o med suttit upp i soffan!

Kramar till er alla !!!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Saphira

Saphira

5 november 2009 22:43

grattis till den nya husbilen. Vi önskar er massor med nya äventyr. Pia hur många hundar är det som bor hos er, har aldrig riktigt förstått hur många ni har och var de bor. Kram

http://www.saphira.bloggagrattis .se

 
Stella och Doris

Stella och Doris

5 november 2009 23:03

Nu blir vi så där avundsjuka, vi vill oxå ha en egen husbil eller husvagn, men skithusse vägrar!!!

Nu har matte gett upp vad det gäller klippandet, hon klipper och klipper men ser ingen skilnad, bild finns på dagens blogg...

Kramar

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Primo och Acke

Primo och Acke

5 november 2009 23:28

Men sååå fint ni kommer få åka, säger som Lotta "skithusse" här med;) Apropå brödet så kan jag oxå skicka färdig "portat" ;) eller så kan jag komma ner och äta:)
Jösses jag skulle sååå gärna träffa er alla!
Här är det dax för bädden!
Puss och go natt!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

5 november 2009 23:36

Skicka gärna färdigportat så jag kan hålla på att baka. Ska baka fruktbröd nästa gång. Är lite fullt i frysen just nu, haha
pussar

http://lagottoflickorna

 
Ludde

Ludde

5 november 2009 23:57

Jaja, "Inget är som mattes bak" säger husse och smäller i sig smörgås efter smörgås på morgonen. Vilken fin bil ni har fått. Ska bl kul att se ert nästa äventyr...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Totti

6 november 2009 04:17

En husbil vore alla tiders, tycker jag, men matte invänder att den är alldeles för stor att ha med på sökläger. Då måste fordonet nämligen vara terränggående för att ta sig fram på kostigarna.

 
Sigge

Sigge

6 november 2009 09:27

Jag borde också få en sån där husbil tycker jag.
Då skulle jag ju kunna åka runt och hälsa på alla mina bloggpolare.
Begriper inte varför matte protesterar!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ingen bild

Johan W.

6 november 2009 10:31

Lycka till med den nya husbilen. Jag ska försöka ringa dig någon gång under nästa vecka har haft fult upp med jobb och annat.

 
Ingen bild

malte o snokas

6 november 2009 14:55

ojoj vilken lyxing! den ser vi fram mot att inspektera!
snygg stil där på soffkarmen, så kommer vi oxå sitta i fönstret ikväll när husse kommer hem!
kram o slafs

 
Freedomtravel

Freedomtravel

6 november 2009 15:23

Grattis till nya husbilen! Godkändes den av Zara då? Hon verkar i alla fall ha undersökt den noga...

http://www.freedomtravel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PIA - 30 juni 2012 23:21

är vi tillbaka. Nu får ni ha tålamod med att jag har glömt det mesta med att blogga. Har ingen aning om hur jag ska ladda upp foton. Måste nog öva!!!!!!!!!!!!!!!! I alla fall har det rört på sej här sedan sist. Vi kar tre nya framtidshopp från Ital...

Av PIA - 14 november 2011 02:10

                Om ni trodde ni hade sluppit oss så trodde ni fel. Sedan sist har vi varit på semester i Piteå och haft valpar. Prima har haft sin första kull och Krölle sin sista. Båda med Giuggio som pappa. Bilder på dom kullarna kommer senare. H...

Av PIA - 23 juni 2011 15:15

önskar vi er alla med lite sommarbilder Kramar från oss              ...

Av PIA - 10 juni 2011 18:00

när Machello, kallas Zello hämtades. Så jädrans tomt det blev. Jag städade ur valphagen för att fylla tiden med något. Vi önskar Zello och hans familj all lycka. Till sist en bild på gåvor från våra valpar som vi har passat. Vi önskar er alla en ...

Av PIA - 5 juni 2011 17:46

                    Hej på er. Här kommer bilder på mamma Prima med sin son Machello, kallas Zello. Han ska hämtas 10 juni till sitt nya hem. Jag ska nu berätta en liten saga för er. Det var en gång ett stort land där alla medborgare var fria at...

Ovido - Quiz & Flashcards