Direktlänk till inlägg 3 november 2009

ELLIOT I REPRIS, BAK OCH ANNAT

Av PIA - 3 november 2009 17:14

Elliot kommer i repris eftersom en del av er inte har kunnat se dom bilderna. Givetvis är det brödbak som vanligt. Först bilden på surdegsgrunden sedan bild på brödet i ugnen. Det blev färdigt först kl 01.30 så jag orkade inte ta bilder på det då. Fick ett paket på posten i dag från Siggesvamphunden. Elliot blev heltokig, hann inte med kameran.

Kram på er alla.  

Elliots sittställning för att kolla vad som händer på cykelvägen    

kan också duga för att kolla vad som finns på köksbänken  

surdegsgrunden  

jäsande rågdeg  

bröden gottar till sej  

Liqueriziatänder i smöret.  

getostfynd på julmarknaden, mums  


blomkålsvamp och karljohankrydda från Sigge  

Liq bevakar lämpligt tillfälle att sno.  

valprummet behöver lite nytt på väggarna som bebbarna inte kan massakera.

 
 
Ingen bild

Johan w

3 november 2009 19:15

vilka fna bilder på Elliot, lycka till med baket.

 
Ludde

Ludde

3 november 2009 22:19

Oj vilken stil han har. Undrar om jag också ska försöka sitta till bords? Husse säger att han kan nästan känna doften av brödet. Jag skulle aldrig sätta tänderna i smöret, men jag skulle kunna tänka mig att slicka lite på det...Den där osten blir nog perfekt på det brödet. Nospussar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Stella och Doris med matte Lotta

3 november 2009 22:52

Ja, vi såg ju bilderna på Elliot redan igår, störtskön stil :-)

Vi har faktiskt ALDRIG stulit något från bord och bänkar, matte tycker att vi är duktiga, men vem vet, en vacker dag så kanske....

Det kan inte vara lätt med att göra något som valparna INTE kan förstöra, plåt kan ju funka :-)

Matte hälsar att brödet ser gott ut, men osten får ni behålla :-)

Kramar

 
Bella & Smilla med matte

Bella & Smilla med matte

3 november 2009 23:10

Hihi vi gillar Elliot's stil, den var elegant snacka om att sitta till bords.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Cecilia & lilla Flo

Cecilia & lilla Flo

3 november 2009 23:11

Snitsig stil han har Elliot...vila rumpan på bordet..... Jag skulle ju också lära mig att baka surdegsbröd....det är så långsiktigt bara...tålamodet tryter......men ohh så Gott, och jag älskar getost, men tyvärr gör inte resten av familjen det så jag får knapra i min ensamhet...:-(
Dags att gå ut, för sista natt kissen, ja inte Jag då...utan Flora lo.
Kraam!

http://www.bohemianspirit-april.blogspot.com

 
Primo och Acke

Primo och Acke

3 november 2009 23:31

Ja nog kan man kalla det för bak i alla former;) Elliot bak och surdegsbak...hi hi så söt han är! Vad gör du met getosten? Den enda gången jag tyckte att det smakade gott var på Öland när Assar åt chevré bakad potatis....förökte göra ngt liknande med det smakade APA! ( hur det nu smakar:) ) Ska panelen stå emot valpis tänder? haha lycka till;) Nåja inte lika lätt att dra i som en tapet!

Mange lange pussen från ossen i linkoping...Ja eller ngt i den stilen;)

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Karin

Karin

4 november 2009 00:04

Fin stil han har!!!
Kramar till er alla!

http://www.softisarna.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

4 november 2009 07:59

Den där stilen kanske jag skulle testa framöver.
Både brödet och osten skulle jag kunna tänka mej att provsmaka.
Kanske ska packa ner mej själv vid nästa leverans.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Torsten

Torsten

4 november 2009 09:58

Mysigt med julmarknad....Ni hittade ju ett o annat!
Härlig stil han har, Elliot!

Kramar från oss!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Saphira

Saphira

4 november 2009 13:36

Vilken rolig Eliot. Liqerizia, sådan mor sådan dotter. Kram

http://www.saphira.bloggagrattis .se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PIA - 30 juni 2012 23:21

är vi tillbaka. Nu får ni ha tålamod med att jag har glömt det mesta med att blogga. Har ingen aning om hur jag ska ladda upp foton. Måste nog öva!!!!!!!!!!!!!!!! I alla fall har det rört på sej här sedan sist. Vi kar tre nya framtidshopp från Ital...

Av PIA - 14 november 2011 02:10

                Om ni trodde ni hade sluppit oss så trodde ni fel. Sedan sist har vi varit på semester i Piteå och haft valpar. Prima har haft sin första kull och Krölle sin sista. Båda med Giuggio som pappa. Bilder på dom kullarna kommer senare. H...

Av PIA - 23 juni 2011 15:15

önskar vi er alla med lite sommarbilder Kramar från oss              ...

Av PIA - 10 juni 2011 18:00

när Machello, kallas Zello hämtades. Så jädrans tomt det blev. Jag städade ur valphagen för att fylla tiden med något. Vi önskar Zello och hans familj all lycka. Till sist en bild på gåvor från våra valpar som vi har passat. Vi önskar er alla en ...

Av PIA - 5 juni 2011 17:46

                    Hej på er. Här kommer bilder på mamma Prima med sin son Machello, kallas Zello. Han ska hämtas 10 juni till sitt nya hem. Jag ska nu berätta en liten saga för er. Det var en gång ett stort land där alla medborgare var fria at...

Ovido - Quiz & Flashcards