Alla inlägg under mars 2008

Av PIA - 13 mars 2008 15:30

Det får bli ännu en bild från Provence. En dag var vi på marknad i en grannby till Barjols. Där kunde man hitta precis allt. Dofterna från olika kryddor låg som ett härligt moln över marknadsplatsen. Tänk att detta var i oktober och ca 20 grader varmt denna dagen. Mysigt att tänka på i detta tråkiga skåneväder. Synd att det inte finns någon doftöverföring till bilden.Kramar     Pia & Flickorna

Av PIA - 11 mars 2008 14:47

Så här skönt har jag det en stund då och då. Mamsen gjorde något konstigt i dag.Hon plockade ut mina bebbar ur lyan och la dom på fällen utanför. Visserligen behövdes det städas i lyan. MEN ATT LÄGGA DOM UTANFÖR..!!!!!  Då tog jag en unge i munnen för att lägga tillbaka den. Dom är alldeles för små för att vara ute på vift. Mamsen tycker inte om att jag bär på dom, så hon hejjade på mej. Lägg ungen i lyan, duktig Liq, sa hon. Då gjorde jag det. Jag vet faktiskt bäst, det borde hon begripa. hon var för nervös för att hinna hämta kameran. Nu ska vi sova i den nystädade lyan   Kram på er       Liq

Av PIA - 10 mars 2008 22:18

I morse när mamsen kom upp till mej, såg hon att jag hade flyttat en av ungarna till papsens säng. Då bestämde hon att det var dags för oss att flytta ner i TV-rummet. Vi har fått en  jättefin bur att ligga i. Papsen fixade lite med den, det kan ni se på en av bilderna. Oj vad jag mår gott nu. Två av mina ungar tog sej ut. så det fick bli en högre kant till inngången. Nu behöver jag inte gräva någon lya, som jag har försökt hela dagen.Tack snälla papsen för den fina lyan.        Kram          Liq 

Av PIA - 9 mars 2008 19:32

Det här är Oliver, 1 år, vårat sjunde och yngsta barnbarn. Vi var på hans födelsedagskalas i dag. Trots många fina presenter tyckte han bäst om en tom petflaska. Hans pappa sa att så förtjust i flaskor får han inte bli. Flickorna har röjt som vanligt, och dom vuxna suckar och tar sej för pannan.Plötsligt trodde jag att det hade snöat inne, men det var bara bomull flickorna hade fått tag på. Varför ska det vara så roligt att ta sådant man inte får ha? Hoppas ni andra vovvarna kan tala om det för mej. Det var allt för i dag.                   Kram på er.  Pia

Av PIA - 8 mars 2008 21:58

Så här har vi lagottoflickorna haft det två timmar i dag. Vi har varit bakom galler när mamsen och papsen var i Helsingör och "hygede" sej. Den vita är jag, Intensa, den andra liggande är jag, Krölle, och vem är det på soffryggen tro, jo Alessia. När våra människor kom hem hade vi det jätteroligt i trädgården, och vi pussade och hoppade på mamsens rena kläder. Hon hann inte byta om för vi var så "jättegladsnabba". Kvällen har däremot varit tråkig. Det var något sångprogram? som mamsen och papsen inte alls var överens om.Nu vet ni hur vi ser ut.        Puss puss puss

Av PIA - 7 mars 2008 15:59

Här sitter jag och spanar. Det är viktigt att ha en uppgift i livet. Min är att tala om för flocken vad som händer på gatan utanför vårat hus. Jag säger till när någon går förbi som ser konstig ut. I lördags natt märkte jag att det var bus på gatan. När papsen kollade dagen efter såg han att våran postlåda inte fanns kvar. Den hittade han i grannens trädgård. Tänk vilket konstigt nöje en del tvåbenta kan ha. Så jag tar min uppgift på allvar.       Hej å hå från soffan den blå         Alessia

Av PIA - 6 mars 2008 17:18

I dag är valparna 1 vecka. Tänk vad tiden går. Dom artar sej fint, och ett par av dom försöker stå på sina små ben. Ni får stå ut med att "snöret" till kameran kom med på bilderna. Jag är ju inte så bra på det här med bilder. Är bara lycklig om jag lyckas få med något. Kolla in en av dom bruna, vilken kort nos. Det är den enda bruna tösen.Dagen började med sol och klar luft, underbart. Längtar efter att få röja med hundarna i skogen. Men det dröjer tills jag kan lämna miniguldklimparna några timmar.        Kram Pia & Liq

Av PIA - 5 mars 2008 14:36

En sådan här har vi träffat på gården där papsens bror bor. Men det var ingen jättelagotto utan en kossa fick vi veta. Hon stog och tittade in genom fönstret. Hon ville säkert komma in och gosa. Tur att vi inte var där just då, för vi hade  blivit helt förskräckta. Men vi har träffat kossan och hennes flock många gånger, dom är hur många som helst. Det är sådana som ger oss så gott kalvinnanlår. Vi får inte gå så nära dom ,för dom kan både sparkas och stångas, men vi är ju nyfikna. I morgon är Liq´s bebbar 1 vecka. Då ska mamsen försöka med en bild på dom. Nu hinner vi inte skriva mer.Puss puss puss

Ovido - Quiz & Flashcards