Alla inlägg under mars 2008

Av PIA - 22 mars 2008 23:09

Så här har jag och mina bebbar haft det en stund i dag. Mina dagar går åt till att mata och sköta bebbarna. Dom har börjat leka med varandra, och tro det eller ej, dom kan morra. Det är gott gry i dom små. Jag är ju en förstående moder så jag låter dom hållas. Har hört att det är nyttigt för lungorna att skälla och morra.  Fortsatt trevlig påsk på er .   Kram     Liq      

Av PIA - 21 mars 2008 16:11

Så här ser det ut i en liten by i Italien just nu. Jag blir så avundsjuk. Under sensommaren ska vi tillbringa några veckor där. Behöver jag säga att jag längtar? Längtar till Italiens sköna land. Här är det bara regn och SKITIGT. Golven ser ut så man kan svimma. Nu hade jag lätt kunnat byta ut mina Lagotto mot en gäng taxar. Men i alla fall GLAD OCH HÄRLIG PÅSK PÅ ER

Av PIA - 20 mars 2008 17:59

I dag är mina ungar 3 veckor och får vara ute i hagen. Jag försökte bära in en av dom i lyan, men då sa mamsen att jag inte fick. Så nu måste jag sluta med det. Vet inte riktigt vad jag ska göra i stället. Är det någon som har ett förslag?         GLAD PÅSK      Liq

Av PIA - 19 mars 2008 20:33

Så här ser det ut nu när mina ungar äter. Jag har bestämt mej för att dom är redo att bli beskådade nu. Man kan inte vara nog försiktig med småttingarna. I går var mamsen och papsen barnmorskor och förlöste 8 små valpar. Vilken tur att dom inte är våra, vi har ju huset fullt. Mamsen kallar vårat hus för en djurpark. Jag vill kalla det för förlossningspark. Passa på era små så dom inte försvinner.        Puss  Liq

Av PIA - 18 mars 2008 21:20

Blev ni rädda? Detta är faktiskt en ny variant, en flygande sorts Lagotto, hahaha. Det var allt för idag            Puss puss puss

Av PIA - 17 mars 2008 22:50

En bild till från Provence. Nu blir ni i alla fall inte avundsjuka. Vintern har kommit till skåne med stormsteg, just som vi trodde på våren. Men, så är det vartenda år, att man aldrig lär sej. Nu börjar valparna ta mer tid i anspråk. Liq vill fortfarande inte att dom  är utanför lyan, så det är bara att låta henne få som hon vill. Tids nog släpper hon dom lite mer och låter dom få se världen, så mycket värld det nu är i TV-rummet.   Liq säger puss på nosen till alla voffsingar och jag säger kram till alla bloggvänner

Av PIA - 16 mars 2008 15:29

I går fick valparna för första gången smaka kalvfärs. Vilket smaskande och kladdande det blev. Det var inga tveksamheter där inte, dom sög i sej mina fingrar också när färsen var slut. Riktigt duktiga är dom minsann. Efter en stund blev det sussa på maten.Nu till grattis. "Kuzco"  Abildfarm´s X-Mas Soul var på Malmöutställningen i dag, resultatet blev 1:a i kvalité, 3:a i sin klass med HP. Så visst är vi nöjda. Grattis även till Andreas, Kuzcos fodervärd och handler.     Kram  Pia

Av PIA - 14 mars 2008 17:36

I går var mina bebbar 2 veckor. Tänk så fort tiden går. Det verkar som alla tvåbenta ska se det där konstiga musikprogrammet. Vi vill helst se Let´s Dance, dom skuttar så roligt där. Nu ska jag mata ungarna     Puss  Liq

Ovido - Quiz & Flashcards