Alla inlägg den 17 januari 2010

Av PIA - 17 januari 2010 21:59

   Söta Alessia, dotter till Liquerizia och kullsyster till Krölle är parad, som jag skrev i går. Vi valde en snygg och trevlig hane som kallas för Nico. Nico har A-höfter och är MH-testad. Detta tror vi blir riktigt bra.

Håkan köpte tulpaner härom dagen, så himla fina, käns som våren är på väg.

Vädret är fuktigt och riktigt ruggigt med stark blåst. Frös inte så mycket när vi hade 16 kalla grader som jag gör nu, burr.

Nu till något annat. Är det någon som vet hur många gånger per dag en häst skiter? Med risk för att göra mej ovän med hästägare undrar jag varför hästar ska tillåtas skita precis överallt? En skitomgång motsvarar säkert vad tio STORA hundar lassar av sej. Förstår att dom inte kan "plocka" upp efter hästen när dom rider, MEN, dom kan faktiskt komma tillbaka när ritten är slut och plocka upp efter sej. Eller varför inte skritta av hästen så den har skitit innan man rider ut i samhället? Denna hästskit (bilden) befinner sej på gatan just nedanför våran yttertrappa. Hur kul är det? Nu har jag kräkt av mej. Missförstå mej inte, jag tycker hästar är väldigt vackra och har stor respekt både för dom och ryttarna.

Nu blev det fel ordning. Första hundbilden är på Nico, Alessias fästman. Alla bilderna kommer i omvänd ordning mot texten. Är väl för trött för bloggandet.

Kram till er alla med eller utan häst

     

  

Ovido - Quiz & Flashcards