Direktlänk till inlägg 27 april 2010

MER ÄN LEDSEN

Av PIA - 27 april 2010 22:58

och förbannad. Lagottotottes matte lämnade in Totte för utställningsklippning.

Detta blev resultatet. Maja har betalat för utställningen i Hässleholm om en månad. Hon är så himla ledsen och jag är helförbannad. Dessutom kostade denna "utställningsklippning" 750 kr. Ni får se bilder på Totte före och efter. Tottes matte klipper honom själv till vardags med mycket bra resultat. Men nu tyckte hon att ett sk proffs skulle fixa till honom inför utställningen. Jag har gett matte rådet att kräva varenda krona tillbaka. Ursäkta om det blir lite virrigt men jag är så förbannat upprörd. Gå in på lagottotottes blog och ge matte erat stöd. Dessutom var "proffset" väldigt otrevlig mot Tottes matte. En sån jävla häxa till Proffs ska minsann svartlistas.

Förlåt Maja, men jag snodde dina bilder på Totte, hoppas det är ok.

Upprörda karamar     

 
 
Stella o Doris matte Lotta

Stella o Doris matte Lotta

27 april 2010 23:21

Ja vi blev oxå så ledsna när vi läste Tottes blogg, hur kan folk bete sig på detta viset, ja riktigt tråkigt är det!!

Kramar

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ressu

Ressu

28 april 2010 00:00

Fyyyy så tråkigt! Skandal!
Hoppas att Totte inte förstår hur fel det blev - för en tröst i eländet är väl att han ser bra ut trots att han är felklippt!

http://www.ressu.se

 
Torsten

Torsten

28 april 2010 07:09

Varför var hon tvungen att vara så otrevlig, det fattar jag inte?!!! Kanske han har lika snabbväxande päls som jag, isåfall har det hunnit ut en bra bit på en månad...!
Totte är jättefin i vilket fall, ganska jäkla lik mej!!!
Kram

http://prinstorsten.blogg.se

 
Bengta

Bengta

28 april 2010 08:31

Kan det verkligen vara okunskap om man inte vet hur man ska klippa en viss ras till utställning är det ju lätt att få information om det. Nej ursäkta mig men det får mig att tro att det luktar lite sabotage eller illvilja men så kan det väl inte vara hoppas jag.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Ingen bild

Ginza och Flisans matte Ann-Britt

28 april 2010 14:09

Förskräcklig "klippning" jag skulle ta ett av korten på Totte + ett på en pälsad lagotto + rasbeskrivning och skötselråd och skicka till denna s k hundsalongen och be även om pengarna tillbaka, pälsen växer ut men det tar lite tid.
Ann-Britt i Krylbo har en hund från Tiny Tuft's

 
Lisa och Arwen

Lisa och Arwen

28 april 2010 16:48

Häng ut häxan tycker jag, sånna som henne måste det varnas för.

/Lisa i Gävle

http://www.lagottoarwen.blogg.se

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

28 april 2010 18:54

Vilket "proffs"!! Kräv helt klart pengarna tillbaka, för det var väl inte rakning hon beställde?
/Jenny och Kex

http://posiitiv.blogg.se

 
Ludde

Ludde

28 april 2010 19:54

Till och med MIN matte hade klarat det bättre... Stackars Totte ser ut som Fozzie Bear från Mupparna!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

28 april 2010 21:22

Hallojsan Ströveltorpare!!!
Jädrans var upprörande. Jag trodde nästan att det va en bild på Stina min pudeltjej.
Kram från Snygg-Göte








http://colliepojken.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snoken

29 april 2010 08:39

hon skulle inte betalat!! vilket skit!

 
Ingen bild

Helena o Tosca

29 april 2010 20:56

Pengar tillbaka för den sk klippningen är det minsta Tottes matte borde ha tillbaka. Den som klippte borde även betala för utställningen + kompensation för att de inte kan ställa ut på hela sommaren.
Vi lider med Tottes matte och har lämnat vårt stöd redan!

 
Charlotta

Charlotta

16 maj 2010 19:09

Jag blir så irriterad så att jag nästan skrattar. Hur kan man mä att ta betalt för det och påstå att det är en utställningsklippning. Kan man inte så ska man inte göra det!

http://www.primadonnas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PIA - 30 juni 2012 23:21

är vi tillbaka. Nu får ni ha tålamod med att jag har glömt det mesta med att blogga. Har ingen aning om hur jag ska ladda upp foton. Måste nog öva!!!!!!!!!!!!!!!! I alla fall har det rört på sej här sedan sist. Vi kar tre nya framtidshopp från Ital...

Av PIA - 14 november 2011 02:10

                Om ni trodde ni hade sluppit oss så trodde ni fel. Sedan sist har vi varit på semester i Piteå och haft valpar. Prima har haft sin första kull och Krölle sin sista. Båda med Giuggio som pappa. Bilder på dom kullarna kommer senare. H...

Av PIA - 23 juni 2011 15:15

önskar vi er alla med lite sommarbilder Kramar från oss              ...

Av PIA - 10 juni 2011 18:00

när Machello, kallas Zello hämtades. Så jädrans tomt det blev. Jag städade ur valphagen för att fylla tiden med något. Vi önskar Zello och hans familj all lycka. Till sist en bild på gåvor från våra valpar som vi har passat. Vi önskar er alla en ...

Av PIA - 5 juni 2011 17:46

                    Hej på er. Här kommer bilder på mamma Prima med sin son Machello, kallas Zello. Han ska hämtas 10 juni till sitt nya hem. Jag ska nu berätta en liten saga för er. Det var en gång ett stort land där alla medborgare var fria at...

Skapa flashcards