Alla inlägg under juni 2009

Av PIA - 21 juni 2009 21:42

Han är så kär (mysig) som vi säger i Skåne, en riktig liten gosebebbe. Han utforskar nya saker med stort självförtroende, och alldeles på egen tass. Snart ska vi åka till Pite och hälsa på hans namne Prins Torsten. Som jag har längtat efter den godingen och alla dom andra givetvis. Det är verklig lyx att bli omhändertagen av dom underbara vännerna i norr.Allt för idag.                                   Kramar

Av PIA - 20 juni 2009 22:08

Hoppas ni alla har haft en härlig midsommar. Det har vi haft med alla vovvarna. Lille Elliot skötte sej alldeles utmärkt och fick mycket uppmärksamhet, konstigt eller?några bilder från i dag.Kramar

Av PIA - 19 juni 2009 17:46

I går åkte vi för att hämta den underbare lille Elliot. Vilken present jag fick på min födelsedag, som jag har längtat.Så kom vi då hem med regn och åska, men vem bryr sej när man har en go och tillitsfull Elliot i famnen.Nä mina vänner, dags att sätta fart med maten innan gästerna kommer.Kramar från en mycket LYCKLIG mamsing.Jo just det, än en gång GLAD MIDSOMMAR

Av PIA - 17 juni 2009 23:01

gullebebbar har ju fått nya hem så nu får jag ta hand om mina andra små, det är växterna. Tradigt med växtbilder, men det kommer bebbebilder efter midsommar. I morgon blir det ingen blogg för då tar vi husbilen och förbereder hämtningen av Elliot. Den enda som inte ville vara med på bild idag är Liq, hon sa att hon har mammaledigt.Så vi önskar er alla GLAD MIDSOMMAR

Av PIA - 16 juni 2009 19:54

sista kvällen. Dom var ute i mörkret och undersökte många "hemliga" ställen. Lilla Norina har sovit i bur i vårat sovrum sedan hon blev ensam kvar. Jätteduktig har hon varit, inte gnällt en enda gång.Så kom då stunden när hennes nya matte och husse hämtade henne.Det är alltid lika känsligt för mej när sista valpen  hämtas, så jag tog itu med att städa och ta bort valphagarna. Måste ju göra av tiden på något sätt.Till sist önskar jag alla våra små "hjärtegryn" ett lyckligt och aktivt liv i sina nya hem.       Kramar

Av PIA - 15 juni 2009 20:55

Vi har varit i hembygdsparken idag, lillan,svärdottern och två av barnbarnen, Oliver och Villiam. Givetvis låg kameran hemma, men tur var väl det. Lillan som ska hämtas i morgon var tung nog att bära på. Detta var hennes första tur ute i stora världen. Gissa om hon fick många klappar och uppmärksamhet.Första bilden är på en hane i Italien som är pappa till min nya hanvalp som vi hämtar på midsommarafton. En av valparna i den här kullen är våran nya gosse. Dom efterförljande tre är på Maja som hämtades i söndags, söt som en pralin är hon. Tack Jonas för bilderna. Den sista bilden är på pappan till min blivande kull. Visst är han snygg? Nu ska hagarna rivas, har nog att göra resten av kvällen.           Kramar

Av PIA - 14 juni 2009 22:32

har hämtats idag av sin matte och husse, Carina och Jonas, hem till Bagarmossen. Fick precis rapport om hur den långa resan hade varit.Vill önska alla lycka till med sina valpar. Så till ett härligt utställningsresultat.Tiny Tuft´s Letizia Di Leon (syster till Primo) har i dag tagit sitt första cert i Vännäs. Jättegrattis till "Litzi" och matte Monica. Mamma till Litzi är Liq, alltså halvsyster till denna kullen. Tror ni vi är stolta? Bara förnamnet kan jag meddela.Vi har också firat Håkans födelsedag med härliga vänner, tårta och allt som hör till.Den sista valpen är kvar till  tisdag så nu får hon sova med oss i sovrummet. Prima har gjort sitt bästa med att leka och busa med henne, när mamma Liq tröttnade. Själv är jag ganska mör nu efter en härlig dag. Men än är det en del kvar att göra innan JB Lund kommer på besök.              Kramar

Av PIA - 13 juni 2009 23:40

blev det idag. Först att flytta var Legolas med matte Madde och Ullis som bor i Lund. Legolas har redan en egen blogg som heter legolas-ohana.Sedan kom Camilla med dotter och make och hämtade Serafina och åkte hem till Klågerup.Måste ju erkänna att det är lite tomt, men vi har fortfarande två kvar att njuta av. I morgon ska Maja åka  till sitt nya hem, mer om det i morgon.Just som jag tagit dom sista fotona för kvällen, såg det ut som dom kvarvarande hade somnat. Men icke sa Nicke, dom fick såna stolleryck, for som projektiler överallt. Det varade i en kvart, sedan slängde dom sej ner och somnade. Nu ska jag städa lite och plocka undan efter dagen.Jo just det, solen kom fram på eftermiddagen och inte en regndroppe sedan dess. Håller tummarna för att det är slut på blötan.        Kramar

Ovido - Quiz & Flashcards