Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

VETERINÄRBESÖK

Av PIA - 29 oktober 2009 21:06

har vi varit på i dag. Det var dags för Aldos vanliga vaccination och då passade vi på att ge honom sprutan mot rabies också. Sedan är det bara att vänta i 120 dagar på att ta blodprovet för att se om han har bildat nog med antikroppar. Prima fick också sin vanliga vaccination och blev tappad på lite blod för rabiestestet. Båda var så jätteduktiga, dom sprang in till farbror doktorn med så mycket svansvift som bara gick. Väl där fick dom nyttigt godis, måste varit väldigt smaskigt för dom hoppade på Henrik och hans sköterska och tiggde mer.

Bilderna i dag är på Aldos fynd i grisöronaffären i går, och mitt nya projekt med surdegsgrund.

Kram på er  

Aldos fynd, benen är 30 cm långa. Några förpackningar med bajspåsar och en självhäftande linda.  

Prima har fyndat sej en jättecigarr i form av ett gammalt märgben  

Elliot gömmer sej för spökena som snart kommer  

hoppsan, här kom han fram  

mitt nya projekt

 
 
Stella och Doris

Stella och Doris

29 oktober 2009 21:37

Vi har inte tid att skriva, vi är på väg till Strövelstorp, de har så stora goa tuggben där :-)

Kramar

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

29 oktober 2009 21:39

De där benen kan jag ta hand om.
Får ju aldrig käka älg i skogen.
Förresten behöver jag era åsikter på min blogg!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ludde

Ludde

29 oktober 2009 22:52

Wow, vilka ben! Det är nog bara Stellas som är snyggare... Såna bajspåsar får jag se i himlen efter. Här kör de snåla pensionärerna med "frukt & grönt-påsarna" från Ica. Hur kul är det att gå bredvid nå´n som går och dinglar med en genomskinlig välfylld påse? Skithusse!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Stella och Doris matte Lotta

Stella och Doris matte Lotta

29 oktober 2009 23:00

Hahaha, vi asgarvar åt Luddes skitpåsar, han är för rolig!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

29 oktober 2009 23:31

Stella o Doris; vi låter dörren vara olåst så ni kan ta er in. Vi väntar och längtar efter er.
Sigge; kom hit, här finns ett ben till dej också
Ludde; ta dej till grisöronaffären och köp ett gäng lyxpåsar.
puss på er alla

http://lagottoflickorna

 
Tessan med \\\\\\\\\\\\\\\"pälsbollarna\\\\\\\\\\\\\\\"

Tessan med \\\\\\\\\\\\\\\"pälsbollarna\\\\\\\\\\\\\\\"

29 oktober 2009 23:58

jösses dom benen går inte av för hackor!! Skrattar åt Ludde :) genomskinliga Ica påsar...bläää allt äckligt bajs syns ju då! Själv kör jag med skks gröna....eller ljusblå,lila.....hi hi jag är ju lite larvig med "gossarna"...

Nä mot sängen!
Puss och kram

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Saphira

Saphira

30 oktober 2009 08:23

vilka ben, en sån måste jag bara ha, räcker nog hela vintern. Kram

http://saphira

 
Torsten

Torsten

30 oktober 2009 08:24

Jag gör som Stella o Doris....har packat ryggsäcken och drar NU!!! Eftersom det tar en stund kanske du kan lägga undan ett ?!!
Det var lite "skitsnack" om påsar och om ni vill veta så kör vi svarta påsar...:)

Kraaaam

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snokas

31 oktober 2009 19:28

å vi ramlar nästan av stolen vad mkt smask ni köpt hem!
vad spännande bakprojekt du gör! berätta gärna om det lyckas!
nä vi går inte på att det är elliot som grävt ner sig!
hoppas ni får en spökfri härlig lördag med mkt gos o pussar!

 
Sigge

Sigge

1 november 2009 09:45

Här är det svarta påsar som gäller.
Fast jag uttträttar det mesta av sån natur i skogen så då
används de inte.
Mate kryper inte in under granar för att hämta.
Jag är ju lite diskret.
Matte hälsar att blomkålssvamp är en mycket god svamp.
Finns sån torkad.
Nu på morgonen har hon gjort en ny uppfinning.
Flingsalt smaksatt med karl johan.
Gott enligt henne, jag har inte fått smaka.
Nu ska granskottgelén på burka sen ska jag till skogen ett tag.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PIA - 30 juni 2012 23:21

är vi tillbaka. Nu får ni ha tålamod med att jag har glömt det mesta med att blogga. Har ingen aning om hur jag ska ladda upp foton. Måste nog öva!!!!!!!!!!!!!!!! I alla fall har det rört på sej här sedan sist. Vi kar tre nya framtidshopp från Ital...

Av PIA - 14 november 2011 02:10

                Om ni trodde ni hade sluppit oss så trodde ni fel. Sedan sist har vi varit på semester i Piteå och haft valpar. Prima har haft sin första kull och Krölle sin sista. Båda med Giuggio som pappa. Bilder på dom kullarna kommer senare. H...

Av PIA - 23 juni 2011 15:15

önskar vi er alla med lite sommarbilder Kramar från oss              ...

Av PIA - 10 juni 2011 18:00

när Machello, kallas Zello hämtades. Så jädrans tomt det blev. Jag städade ur valphagen för att fylla tiden med något. Vi önskar Zello och hans familj all lycka. Till sist en bild på gåvor från våra valpar som vi har passat. Vi önskar er alla en ...

Av PIA - 5 juni 2011 17:46

                    Hej på er. Här kommer bilder på mamma Prima med sin son Machello, kallas Zello. Han ska hämtas 10 juni till sitt nya hem. Jag ska nu berätta en liten saga för er. Det var en gång ett stort land där alla medborgare var fria at...

Ovido - Quiz & Flashcards