Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av PIA - 11 oktober 2009 22:12

bjöd på tidig morgon och STORM. Vaknade med lätt panik med tanke på båtresan som väntade. Ett par dagar innan vi skulle åka till Gotland bokade Håkan om oss till 12-färjan, i stället för kl 17. Det skulle visa sej vara väldigt smart, för 17 båten var inställd på grund av stormen. Efter frukosten lämna vi campingen och åkte till Visby flygplats för att lämna Karin som skulle med flyget till Bromma. Usch vad jag tycker illa om avsked....

Så blev det då dags att köra ombord med tre timmars båtresa framför oss. Första timman var INTE rolig. Båten är så himla stor och hög men vågorna slog över hela tiden. Satt krampaktigt och höll i mej och undrade vad jag skulle på Gotland att göra. Så småningom avtog vinden och det blev lite behagligare. Aldo fick sin mat och vi promenerade omkring på soldäck en stund. Han brydde sej inte ett dugg om blåsten. Ska nog bli valp i mitt nästa liv.

Nu ska ni få se vad jag fyndade på Gotland. Tryffelboken är helt enastående, mycket att läsa om olika tryffelsorter, och vilka härliga recept. Jag som gillar att röra i grytorna har nu mycket att upptäcka. Ett par lammskinn kom också med oss hem, givetvis.

När vi besökte Lärbro handelsträdgård var jag bara tvungen att fynda blomsterhunden, en till mej och en till Karin.

Karins hund fick följa med hem, inte en chans att ta med den på flyget inte, den väger säkert 15 kg. Så därför måste Krain och Roger snart komma hit för att hämta hunden. Det var fler än jag som uppskattade denna knubbiga söta och stiliga blomsterhund skulle det visa sej.

Innan vi åkte var jag i staden (Ängelholm) och fyndade hundkläder, också på bild. Det är dom bästaoch mest tåliga hundkläder jag någonsinn köpt. Massor av hundar hoppade på mej och blev kelade med under tryffelhelgen, men inte en enda fläck eller tassavtryck, som ni ser på bilderna. Helt otroligt!!!!!

Ja så var vi då hemma efter vårat äventyr, trötta men SÅ nöjda.

Kramar                       

Ovido - Quiz & Flashcards