Alla inlägg under juli 2008

Av PIA - 22 juli 2008 20:22

Klockan 0800  i morse somnade Enzo in efter en kort tids sjukdom. Han var en valp från min älskade Svea. Enzo är/var den underbaraste och härligasteSoftiepojke man kan tänka sej. Han  kommer alltid att ha en speciell plats i våra hjärtan.  Alla som lärde känna honom kunde inte annat än att älska denna vänliga och älskvärda hund från första stund. Ja hund förresten, han var mycket mer än så. En innerligt älskad son och den bästa livskamrat man kunde önska sej. Kommer för alltid att minnas när han låg tillsammans med sina syskon och mamma Svea, detta lilla knyte. Alltid när vi träffades blev det pussar på mej och på hans nos. Denna härligt mjuka nos hade plats för hur många pussar som helst. Saknade  efter Enzo kommer alltid att bestå, och våra tankar går nu till husse och nya matte. Husse/pappa Stefan skrev idag, nu är Enzo och tar hand om sin matte Bitte. Ta väl hand om er och slösa kärlek på dom ni älskar        Pia och Håkan

Av PIA - 21 juli 2008 21:12

Har klätt om mina söta bambustolar idag. Tyget var alldeles trasigt och tråkigt förut, men nu blev dom fina. Det måste vara något i luften eller så blev jag "smittad" av malte o snokens matte. I alla fall fick jag lite energi efter ett trevligt samtal med Tessan. Så alla ni, fram med tyg och klamrar och sätt i gång.Kram på er        Pia

Av PIA - 20 juli 2008 21:42

Här är Gråbens bror, kallas för Nico och halvbror som kallas för Cosmos.  Med på bild är lillhusse, vet tyvärr inte vad han kallas för. Bilderna är tagna av Marie West. Nico  och Cosmos har samma pappa, han heter Spartaco Delle Farnie. Nico är den bruna valpen. Marie som har köpt Nico tävlar med Cosmos i agility och är kanonduktig. Marie är intervjuad i årsboken, läs den. Marie; jag är jättestolt och glad för att du ville köpa Nico.Håller tummarna för Cosmos i kommande tävlingar.Tänk vilka härliga valpköpare jag har och jag är så stolt över er alla.Kuzco var på utställning idag och placerade sej 2;a bästa unghund med HP. Bra jobbat Andreas och Kuzco.Måste bara tillägga en sak; jag är också otroligt  stolt över mina underbara fodervärdar.Det var allt för idag. Ta väl hand om er.                 Kram        Pia

Av PIA - 19 juli 2008 23:28

Glömde kameran när vi skulle till Helsingör, givetvis. Ibland undrar jag hur min hjärna är funtad, haha. Vi var hos kompisar i kväll och DÅ hade jag kameran med mej. Tog några foton på vägen dit. Det är alldeles i närheten av där vi bor, så ni får hålla tillgodo med dom. Nu regnar och åskar det som vanligt här. Tror man kan se på ett av fotona att ovädret närmar sej. Tycker det är lite magiskt och ödesmättat med åskväder.I nästa vecka SKA jag komma ihåg att ta med kameran. Ska göra en repris till Helsingör, bara för att fota. Det finns så mycket att uppleva där som jag vill delge er, kära bloggvänner.                                      
Ha en fortsatt trevlig helg             Pia

Av PIA - 18 juli 2008 22:51

Tänkte att ni skulle få se en fin nyklippt Gråben. Men inte, det enda som blev  är en BLÖT Gråben. Väntade in i det längsta med att fota honom så det hann att bli kväll, och inte blev han torrare heller. Det har regnat oavbrutet hela dagen, vilket uppskattades av alla hundarna. Jag uppskattar verkligen INTE att få in blöta odjur som just har bättrat på sina grävprojekt, men vad ska man göra. Bara dom är lyckliga så.........I morgon ska vi tvåbenta ta en tura till Helsingör. Ska försöka komma ihåg att ta med kameran, så på återseende kära bloggvänner.Kram          Pia

Av PIA - 17 juli 2008 22:30

Måste ju skryta lite om hur snygg Primos syrra är. Inte för att hon har fått några meriter ännu, men underbar på alla sätt. Hon bor nu i foderfamilj hos en underbar tjej. Har klippt Gråben idag, ska ta en bild på honom i morgon. Annars har det varit som det brukar, alla har fått en cykeltur, som dom älskar. En stund öste regnet ner, givetvis innan husse hade cyklat färdigt rundan. Tessan och jag försökte nå varandra på telefon, det tog fyra snabba samtal, kan jag ringa, har besök, kan jag ringa, ska ut med hundarna, kan jag ringa, ska bara... Till slut fick vi bluttra och skratta som vanligt, utan att något störde.Ha det så gott alla bloggvänner                         Pia

Av PIA - 16 juli 2008 20:51

Fick dom för en stund sedan. Det är Stepfans Kebbe (riesen) och Christa (softie) Så nu är alla 4-benta besökare med på bildKram           Pia

Av PIA - 16 juli 2008 20:10

I går kom två av våra fodervärdar, Andreas med Kuzco (lagotto) samt sin riesen Ludde, och Stephan med Christa (softie) samt sin lilla valp Praya (schäfer) och sin vuxne riesen Kebbe. Tillsammans med dom bofasta 4-benta var här 11 hundar av varierande ras och ålder. Behöver jag tala om att här var fullt av bus och lek. Jätteduktiga var dom alla och inte mycket skällande. Vi delade upp dom i olika leklag, annars hade det blivit för mycket för dom yngsta, i alla fall för Gråben.  Vi hade en trevlig kväll och efter att maten och kaffet var avverkat var Stephan tvungen att åka hem och mata sina hundar. Andreas stannade över natten så vi hade en sen kväll med skratt och ljug. Vid middagstid i dag började Andreas sin resa hem till Motala. Vilka underbart härliga och glada hundar som besökte oss. Tror inte mina har hämtat sej ännu efter allt stoj och stimm.Tack Stephan för rastningen av mina, kanonsnällt.Tyvärr råkade jag radera några bilder med Stephans hundar, hoppas han ger mej några från gårdagen återkommer med dom i så fall  Hunden som vinkar så fint är Ludde.                Buskramar                Pia

Ovido - Quiz & Flashcards