Alla inlägg den 22 juli 2010

Av PIA - 22 juli 2010 14:55

Idag har vi haft ett trevligt samtal Günter och jag, vet inte om jag ska tro på den. Han ville sitta lite på avstånd sa han, så han satte sej i ljusstaken. I alla fall, när han var avgiftad på AA tyckte dom att han skulle på lite kroppsarbete. Sagt och gjort, han drog till Canada??? Där adopterade dom stora älgarna honom. Nu till hans egen berättelse.

Du förztår mamsen, dom var så znälla och lärde mich hur man håller sej vid liv i dom stora skogarna. Nu essen ich bara granskotten. Himmel och pannkaka, nu snor han väl snart mina inlagda granskott, bäst att inte nämna ett ljud om dom.

Han fortsatte: när ich varit där ett tag började det växen ut något konstigt på mitt kopf, det var horn som das mosen har. Då visste jag att dom liben mich.

But, it whas snart time to dra vidare. Jädrans vad han blandar ihop språken.

So ich drog till USA och fick das arbeit på en oljerigg, och kan du tänken dich what happend? Om du lovar att inte skvallra så var det ich som drog ut das plugg så all oljen strömmade ut. Tur att  BP fick das skuld, sa han.

Nu blev jag verkligen chockad. Var det Günter som var skuld till denna naturkatastrof? Visserligen var han skitig och luktade olja när han dök upp här, men vad i helvete!!!!! I så fall kan jag bli anklagad för skyddande av brottsling.

Bäst att hålla tyst om detta tills vidare. Efter denna bekännelse och mitt tystnadslöfte ville han duscha och borsta tänderna. Bäst att ta itu med detta.

Fortsättning följer.  


Ovido - Quiz & Flashcards