Direktlänk till inlägg 23 juli 2010

ENSAMKOMMANDE BARN

Av PIA - 23 juli 2010 16:45

 Günter mådde gott i badet och borstade sina tänderna. Det var behövligt, badvattnet var det skitigaste jag sett. Efter det ville han  hänga på tork en stund i solskenet. Han mådde som en prins, sa han. När han hade torkat klättrade han ner och började hänga  mej i hasorna, fattade inte varför. Låt bli att förfölja mej, sa jag.

Då tyckte han att växterna i växthuset behövde vattnas. Jo mycket riktigt, dom slokade lite där inne så jag tog vattenkannan för att vattna tomatplantorna och papayaplantorna.

Om jag inte fått en chock innan fick jag det då. Det satt två små ensamkommande flyktingbarn där, till hälften gömda i tomatplantorna.

Darling mamsen skrek dom!!!!!

Vad i helvete gör jag nu, tänkte jag. Jo det talade Günter minsan om. Das ist mine kinder gapade han. Hertzlich willkommen skrek han och kramade om dom här inkräktarna.

Nu är ju måtter verkligen rågat, sa jag till honom. Inte nog med att ha dej i huset, ska jag stå ut med dina ungar också.

Men mamsen sa han, ich  veta naaasing.

Då ringde jag Migrationsverket och anmälde hela klabbet. Men dom var totalt oförstående för mitt helvete. Har du tagit hand om pappan får du stå ut med hans ungar också. Vi känner till den där göken och vill inte ha honom och hans anghang här. Gud hjälpe mej, sa jag då. Inget vi kan göra åt fick jag höra.

Nu är det nära att jag lägger in mej på psykakuten.

Fortsättning följer              

 
 
Sigge

Sigge

23 juli 2010 20:35

Stoppa gänget i en kartong och skicka anonymt till Mig verket.
Då måste de ta hand om dom eller så skickas de till landet de kom ifrån.

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Busan

Busan

23 juli 2010 22:23

Här i Luleå har vi någr aboenden för ensamkomande barn. Skicka hit dem så ställer jag dem i en låda utanför deras dörr.

http://lagotto.hepp.nu

 
Rudi

Rudi

24 juli 2010 15:02

Men attans, vilken spännade historia man landar mitt i här då! Mera vill jag veta...mera!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

25 juli 2010 00:21

Vi vill oxå veta mera....hi hi vi skrattar så vi tjuter.... mera mera!!
Elliot o Kulan

http://www.kulan.bloggplatsen.sewwwww

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PIA - 30 juni 2012 23:21

är vi tillbaka. Nu får ni ha tålamod med att jag har glömt det mesta med att blogga. Har ingen aning om hur jag ska ladda upp foton. Måste nog öva!!!!!!!!!!!!!!!! I alla fall har det rört på sej här sedan sist. Vi kar tre nya framtidshopp från Ital...

Av PIA - 14 november 2011 02:10

                Om ni trodde ni hade sluppit oss så trodde ni fel. Sedan sist har vi varit på semester i Piteå och haft valpar. Prima har haft sin första kull och Krölle sin sista. Båda med Giuggio som pappa. Bilder på dom kullarna kommer senare. H...

Av PIA - 23 juni 2011 15:15

önskar vi er alla med lite sommarbilder Kramar från oss              ...

Av PIA - 10 juni 2011 18:00

när Machello, kallas Zello hämtades. Så jädrans tomt det blev. Jag städade ur valphagen för att fylla tiden med något. Vi önskar Zello och hans familj all lycka. Till sist en bild på gåvor från våra valpar som vi har passat. Vi önskar er alla en ...

Av PIA - 5 juni 2011 17:46

                    Hej på er. Här kommer bilder på mamma Prima med sin son Machello, kallas Zello. Han ska hämtas 10 juni till sitt nya hem. Jag ska nu berätta en liten saga för er. Det var en gång ett stort land där alla medborgare var fria at...

Ovido - Quiz & Flashcards