Direktlänk till inlägg 8 juli 2010

DEN HÄR GÅNGEN

Av PIA - 8 juli 2010 16:06

gick det inte att laga sej själv. Var tvungen att åka till akuten i morse, attans också. I går kväll snubblade jag i källartrappan och blev varse vad "klockan var slagen". Snabbt av med ringarna, begrep att jag hade brytit ett finger. Efter en sömnlös natt så blev det att åka till doktorn i morse. När jag var klar där och hade fått två kardborrebandage gick jag till Håkan som väntade. Då frågade han om fingret var brutet, ja shit, sa jag. Då sa han så här, jäkla tur att det var brutet annart hade vi suttit här  i 2,5 timmar för en jäkla stukning. Han är rätt go min man.

Nåväl, nu ska jag ha det här "bandaget" i tre veckor. Det är ju så jäkla typiskt att det är ett finger på vänster hand, är ju liksom vänsterhdt.

Läkaren var en mycket sympatisk och SNYGG ung kille och jag kom dit skitig i håret.!!!!!!! Ska nu bara överleva smärtan ett tag.

Hittade bilderna på Intensa och Skatan som hälsade på oss i måndags.

Må så gott alla och akta er för trappor.

Kramar           

 
 
Busan

Busan

8 juli 2010 21:14

Stackare. Hoppas att du inte får allt för mycket besvär och att det läker fort.

http://lagotto.hepp.nu

 
Ingen bild

Britt-Marie o Totti

8 juli 2010 21:18

Aj, aj, aj. Hoppas det läker fort och snabbt!

 
Maja och Totte

Maja och Totte

8 juli 2010 23:27

Ursh..! krya på dig :-)
Kram

http://lagottototte.bloggplatsen.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

9 juli 2010 00:07

Ja jösses du PIa...tur att det åtminstone var EFTER lillsemestern och inte före! Ja och du ...kan ´riktigt höra Håkan säga att det var "tur att det var brutet";) Han är ju go han!
Hoppas veäken ger med sig snart! Kramis till er alla!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

9 juli 2010 00:28

Nej men jäklar vilken otur och ont gör det!! ( hi hi, skrattar åt Håkan, Visst är det väl typiskt karlar :-)
Ha det så bra med de återstående 9 fingrarna
Elliot o Kulan

http://www.kulan.bloggplatsen.sewwwww

 
Stella & Doris med matte Lotta

Stella & Doris med matte Lotta

9 juli 2010 00:33

Vilken tur att du inte enbart körde med självläkevård utan åkte till doktorn, sen att han var snygg var ju bara ett plus :-)

Hoppas nu att det läker snabbt och att det snart gör mindre ont!

Kramar från Borås

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

9 juli 2010 07:18

Stackers dej, Pia!!!
Hoppas att du fått sova bättre i natt och att värken snart gett med sej!
Puss o kram

http://prinstorsten.blogg.se

 
Bengta, Bella & Smilla

Bengta, Bella & Smilla

9 juli 2010 12:09

Aj Aj det där var ju rackarns så onödigt men det var ju inte dumt att få något snyggt att vila ögonen på när man ska få lite vård.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Ingen bild

hera

9 juli 2010 16:16

Stackar dej!!
Och jag som har slut på reservdelar,annars hade jag fixat ett ringfinger vänster lagom begagnat!!!!Hihi

Kramisar

 
Ingen bild

malte o snoken

9 juli 2010 21:18

Vilken tur du hann få av ringarna innan fingret svullna!!
Vi fnissar högt åt Håkans kommentar, den är ack så sann på svenska sjukhus.
krya på dig nu!
kramkalas

 
Ludde

Ludde

10 juli 2010 23:14

Skickar försiktiga tröstekramar! Hoppas att det blir samma snygga doktor vid återbesöket... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

12 juli 2010 20:27

Stackars dej!!!!!!!!!!
Hoppas att värken släpper snabbt.
Jag skickar en massa slafsiga tröstpussar

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

carina,jonas &maja

13 juli 2010 09:35

Ha,ha,ha...Förlåt, tänkte bara på Håkans kommentar.Låter som min familj,så länge ens kroppsdelar sitter fast finns ingen anledning att klaga.Hoppas fingret är bättre nu.Maja skickar en tröstslick.Snart bär det iväg mot norrbotten för en härlig bilsemester.Ha det så bra.

 
Ingen bild

malte o snoken

13 juli 2010 20:11

hur är det med tassen? mattes alltså..
kram

 
Rudi

Rudi

14 juli 2010 12:28

Tjena! Skriver man "Vilken mysig Rudi" i en kommentar i Tessans blogg, så måste man ju får en kommentar tillbaka! Jo, jag är mysig och snygg och duktig och så... men jag vill gärna höra det ofta. Men du, ditt stackars finger kanske jag skulle kunna slicka friskt, men jag når inte. Krya på fingret! Du är säkert mysig du också! Kram från Rudi.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

14 juli 2010 13:40

Jo kattvalpen ska bo här.
Matte skulle ju inte ha nån mer men med det öde som väntade Askur så blev det kisse igen. Fast han är nog en förklädd hundvalp.
Han är alltid precis där matte är och när vi kommer hem så sitter han innanför dörren och väntar.

http://svamphunden.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PIA - 30 juni 2012 23:21

är vi tillbaka. Nu får ni ha tålamod med att jag har glömt det mesta med att blogga. Har ingen aning om hur jag ska ladda upp foton. Måste nog öva!!!!!!!!!!!!!!!! I alla fall har det rört på sej här sedan sist. Vi kar tre nya framtidshopp från Ital...

Av PIA - 14 november 2011 02:10

                Om ni trodde ni hade sluppit oss så trodde ni fel. Sedan sist har vi varit på semester i Piteå och haft valpar. Prima har haft sin första kull och Krölle sin sista. Båda med Giuggio som pappa. Bilder på dom kullarna kommer senare. H...

Av PIA - 23 juni 2011 15:15

önskar vi er alla med lite sommarbilder Kramar från oss              ...

Av PIA - 10 juni 2011 18:00

när Machello, kallas Zello hämtades. Så jädrans tomt det blev. Jag städade ur valphagen för att fylla tiden med något. Vi önskar Zello och hans familj all lycka. Till sist en bild på gåvor från våra valpar som vi har passat. Vi önskar er alla en ...

Av PIA - 5 juni 2011 17:46

                    Hej på er. Här kommer bilder på mamma Prima med sin son Machello, kallas Zello. Han ska hämtas 10 juni till sitt nya hem. Jag ska nu berätta en liten saga för er. Det var en gång ett stort land där alla medborgare var fria at...

Ovido - Quiz & Flashcards