Direktlänk till inlägg 16 december 2009

ANDRA FÖRSÖKET

Av PIA - 16 december 2009 00:01

            att få med lite bilder. Snart ger jag upp. I alla fall verkar det som att hela landet har fått snö. Det vi har fått är nu ett minne blott. Tusan, det rimmade ju.!!!!

Vi vill också ha snö att gå på, inte bara skitigt regn. Men jag håller mej i gång med moppen. Inte lönt att sitta någon längre stund inte.

Har roat mej med att göra lite tryffelsmör och kålpuddingar. Snart ska kroppkakorna tillverkas, konstigt ord för något ätbart, men det är gott.

Tror att jag får med en bild på en tavla som en vän till mej har målat. Det är Beata som är en valp från min första Lagottokull. Bilderna på den vita valpen är Nemi från i somras.

Vill avslutningsvis skicka grattis till Kuzcos valpar som fyllde 1 år på luciadagen.

Nu får det räcka för i dag.

Kram på er alla

  







 
 
Ingen bild

Britt-Marie o Totti

16 december 2009 03:40

En valp på en sommaräng! Så härligt det ser ut. Kan behövas en påminnelse om att det kommer bättre tider.

 
Torsten

Torsten

16 december 2009 07:22

Herreje....jag har ju skickat snö som en galning här sista dagarna, konstigt att det inte räckte till er! Får nog skicka lite extra till er! Känns så himla kul att läsa runt på alla bloggar och de flesta talar om snö....hoppas att alla får en vit jul!
Stackars dej, Pia som måste gå med moppen varje dag, ni får göra en 'tvätta-fötterna-balja', installera lite golvärme och göra en lista för vovvarna att följa...'ingen mat om du inte tvättat tassarna först'...
Kramar

http://prinstorsten.blogg.se

 
Bengta

Bengta

16 december 2009 10:50

Åh så ljuvligt det ser ut med en liten valp på en sommaräng.

http://teamlagotto.blogg.se

 
FG

FG

16 december 2009 11:24

Snacka om coola hundar = skit gulliga :)

http://fotbolls-intresserad.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

malte o snoken

16 december 2009 12:10

aha tryffelsmör! vilken tur duskrev det, hjärnan spann igång vad det kunde vara för nåt... allt från haschkakor till nåt avancerat fotbad...
vi har fått snö som tyvärr ligger kvar... först töa skiten o sen frös det på så nu har vi rodelbana vart vi än oss vänder o ja halkar runt med bröderna bäver med broddar på o gångstil som en krum gammal gumma... mer krum.. mer gammal...
KRAM!
ps! åh jäklar va maken ska baka nästa v då hans julledighet börjar, vi ska dokumentera o visa!!

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

16 december 2009 19:15

Hm!! Tryffelsmör kan det va lika uppiggande som majonäs??? Jag tror jag måste prova. Vilken dos kan man tänka sig till en colliepys på 23kg??? Jag vill ju inte underdosera.
Tokcollien säger trevlig kväll!!! Vi hörs i morrn!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Primo och Acke

Primo och Acke

16 december 2009 20:14

Men jösses så du grejjar! Tryffelsmör...säkert smarrigt ,aldrig provat! Kroppkakor ååååh det gjorde jag ofta när jag bodde hemma och lagade mat och bakade för jämnan! GOTT
Åhhh tänk att få springa på en sommaräng...nu är det pulsa runt i snön som gäller!
pussar och kramar!

http://minahundarochjag.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PIA - 30 juni 2012 23:21

är vi tillbaka. Nu får ni ha tålamod med att jag har glömt det mesta med att blogga. Har ingen aning om hur jag ska ladda upp foton. Måste nog öva!!!!!!!!!!!!!!!! I alla fall har det rört på sej här sedan sist. Vi kar tre nya framtidshopp från Ital...

Av PIA - 14 november 2011 02:10

                Om ni trodde ni hade sluppit oss så trodde ni fel. Sedan sist har vi varit på semester i Piteå och haft valpar. Prima har haft sin första kull och Krölle sin sista. Båda med Giuggio som pappa. Bilder på dom kullarna kommer senare. H...

Av PIA - 23 juni 2011 15:15

önskar vi er alla med lite sommarbilder Kramar från oss              ...

Av PIA - 10 juni 2011 18:00

när Machello, kallas Zello hämtades. Så jädrans tomt det blev. Jag städade ur valphagen för att fylla tiden med något. Vi önskar Zello och hans familj all lycka. Till sist en bild på gåvor från våra valpar som vi har passat. Vi önskar er alla en ...

Av PIA - 5 juni 2011 17:46

                    Hej på er. Här kommer bilder på mamma Prima med sin son Machello, kallas Zello. Han ska hämtas 10 juni till sitt nya hem. Jag ska nu berätta en liten saga för er. Det var en gång ett stort land där alla medborgare var fria at...

Ovido - Quiz & Flashcards