Direktlänk till inlägg 28 juli 2009

INBJUDNA TILL ELZA OCH ALFONS

Av PIA - 28 juli 2009 23:08

Dagen efter det mysiga surströmmingskalaset var vi bjudna till Elza och Alfons med matte och husse, Terez och Robert och barnen Philip och Johan. Så himla roligt att återigen träffa den härliga familjen. Elza såg dagens ljus hos oss innan hon flyttade till Svensbyn. Vi blev bjudna på hääärligt grillat och annat gott. Vi fick också träffa den tama igenkotten. Han till och med nosade på våra fötter och tramapade på skorna. Elliot blev totalt överrumplad och tvärnitade av förskräckelse när han utan att veta det var fem cm från kotten.När vi för ett par dagar lämnat Terez och Robert var det dags för besök hos vännen Carina. Hon har en liten nykomling, Diva som vi inte ville missa. Sicken liten sötnos, söt som en sockertopp är hon och busig. Sedan gick färden till Storforsen. Vilket mäktigt ställe, helt underbart vackert. Så vackert att det tog andan av en. Säger bara ÅK DIT om ni kan. Hundarna badade och drack vatter från kanten av forsen.Efter det åkte vi till Boden för Håkan skulle se Bodens fästning. Han gick en gaidad tur medan jag var kvar hos hundarna i husbilen. Är liksom inte så intresserad av militärhistoria. Fick dock veta att till och med på 70-talet var det förbud för utlänningar att besöka Boden utan särskild inbjudan från vänner. Ja det var under kalla krigets dagar. Nu får det vara nog för i dag. Min helvetes rygg tar livet av mej.Är det någon som vet hur man ska bli av med diskbrock så är ni mer än välkomna att höra av er. Gå och stå går hyffsat, men sitta, inte en chans. Jääävla rygg. Mer om detta senare.Kramar på er

 
 
Ingen bild

Tessan med "pälsbollarna"

28 juli 2009 23:30

Gör som mig...ring en naprapat för jag pallar inte längre! Kan oxå gå och stå...men inte sitta eller ligga! FAN SKIT HELVETE!!
Men puss i allfall;)

 
Ludde

Ludde

28 juli 2009 23:46

Husse och matte träffade ett par som dom fick dela bord med på en restaurang i Söderköping. De sa att var det någonting man skulle se så var det Storforsen! Kul att få se bilder från den nu. Där skulle jag nog inte gå så nära. Kramar, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Therez

Therez

28 juli 2009 23:47

Tack för besöket! Verkligen synd att ni bor i fel ände av landet eller kanske vi..
Kotten verkar också sakna er,han har börjat bygga bo under häbret ser det ut som.Jag tycker synd om dig med din onda rygg,hoppas det blir bättre snart.Jag har åkt på en upphakning så jag är inte heller i nått bra skick,fy fn vad man blir less //kramizar Therez m.familj

http://www.lagottoalfons.elza.dinstudio.se

 
Torsten

Torsten

29 juli 2009 06:57

Jo, Storforsen är nåt utöver det vanliga, väldigt mäktigt!!!
Ryggont är ingen höjdare...hoppas det blir bättre snart! Skickar lite krya-på-dej-kramar!!!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Bengta

Bengta

29 juli 2009 07:38

Ja visst är det fint i Storforsen där var jag och vandrade runt den 15 juli. Men oj vad lite vatten det var stor skillnad mot när jag var där sist. Jag hade väl ropat högt av förtjusning om jag sett några söta ulltussar.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Carina

Carina

31 juli 2009 15:32

Tack för att ni tittade förbi! Alltid lika roligt att träffas - Synd att ni bor så långt bort bara...

Hoppas ni tog med er all surströmming ner till Skåne! Den luktar så illa (och smakar likadant enligt mitt tycke ;))... URK o BLÄ!

Diva skickar glada "slick-på-nosen-hälsningar" till buskompisen Elliot.

Hoppas ryggen snart blir bättre.

Varma kramar från Carina o co

http://www.fireblaze.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PIA - 30 juni 2012 23:21

är vi tillbaka. Nu får ni ha tålamod med att jag har glömt det mesta med att blogga. Har ingen aning om hur jag ska ladda upp foton. Måste nog öva!!!!!!!!!!!!!!!! I alla fall har det rört på sej här sedan sist. Vi kar tre nya framtidshopp från Ital...

Av PIA - 14 november 2011 02:10

                Om ni trodde ni hade sluppit oss så trodde ni fel. Sedan sist har vi varit på semester i Piteå och haft valpar. Prima har haft sin första kull och Krölle sin sista. Båda med Giuggio som pappa. Bilder på dom kullarna kommer senare. H...

Av PIA - 23 juni 2011 15:15

önskar vi er alla med lite sommarbilder Kramar från oss              ...

Av PIA - 10 juni 2011 18:00

när Machello, kallas Zello hämtades. Så jädrans tomt det blev. Jag städade ur valphagen för att fylla tiden med något. Vi önskar Zello och hans familj all lycka. Till sist en bild på gåvor från våra valpar som vi har passat. Vi önskar er alla en ...

Av PIA - 5 juni 2011 17:46

                    Hej på er. Här kommer bilder på mamma Prima med sin son Machello, kallas Zello. Han ska hämtas 10 juni till sitt nya hem. Jag ska nu berätta en liten saga för er. Det var en gång ett stort land där alla medborgare var fria at...

Ovido - Quiz & Flashcards