Direktlänk till inlägg 2 juni 2009

MYCKET ATT GÖRA I DAG

Av PIA - 2 juni 2009 21:35

Först var det bajsplock, valpmatning, bajsplock, bajsplock, och åter bajsplock. Efter det blev det "vallning" av dom stora och sedan åter bajsplock. Sedan matning av valparna, bajsplock.......... ja sedan börjar allt om igen.Hann i alla fall med att tvätta håret.!!!!! Duscha får jag göra när alla har lagt sej.Satte upp transportburarna ,( som valparna ska åka i till veterinären i morgon) i uterummet och givetvis var det två som skulle inspektera dom, Prima och Zena. Prima gillade flygburen så mycket att hon la sej i den. Henne blir man aldrig klok över.Snart är det dags att mata valparna igen och sedan, ja ni vet nog. Däremellan ska alla tidningar bytas i båda hagarna, sedan fortsätter ruljansen ända tills valparna behagar knoppa in så dår vid 23-snåret.Är det någon som vill bli min kennelflicka/pojke?  I så fall, välkommen!!!!!Förresten, brödet som jag bakade i går blev jättegott.Kramar till er

 
 
Stellas matte Lotta

Stellas matte Lotta

2 juni 2009 21:59

Av någon underlig anledning så har jag semester nästa vecka, hade det inte varit för det så hade jag gärna varit din kennelflicka.
Nu håller i tummar och tassar för att allt går bra hos veterinären imorgon!

Kramar

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Cesare

Cesare

2 juni 2009 22:45

Matte säger att hon gärna byter sitt jobb mot bebbejobb! å ja hänger på!
När skall vi komma?
Cesare(ovanligt snäll idag!)

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
Ingen bild

alla Strövelstorpslagottona

2 juni 2009 23:01

Cesare: NUUU
pussar

 
Torsten

Torsten

2 juni 2009 23:18

Jag anmäler mej utan tvekan...kommer på stört! Jag är väldigt bra på det där med papper....bajsplockningen ordnar sej nog, den kan man väl äta??? Maten slinker nog ner också...;) Dessutom är jag jättesnäll mot valpar!
Kramisar!!!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

2 juni 2009 23:36

Vi brukar titta på när blåmesmamman matar och plockar efter fågelvalparna på husses blogg, fast dom e bara sex stycken. Förstår att ni har långa dagar. Kramar!

http://norrberga.blogspot.com/2009/06/livat-i-holk

 
Lisa och Arwen

Lisa och Arwen

3 juni 2009 10:27

valparna är så söta så man döööör, kan inte förstå att Arwen var så där liten när jag hämtade henne och det är ju bara ca 2 månader sen. Lyllos alla hussar och mattar som snart får hem en liten ull-boll

/Lisa

http://www.freewebs.com/lagottoarwen

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

3 juni 2009 12:11

Ja visst får jag bara ta med mina grabbar så kommer vi!!

Prima är som sin far...han älskar att ligga i alla burar och konstigheter:)
Kramis!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snoken

3 juni 2009 16:48

är det bara vi som lagt märke till att det blir mkt bajsplock hos er?
ingen valp kissa hos oss igår...va vi vet...
slafs

 
Sigge

Sigge

3 juni 2009 19:37

Jäklar!
Läser för sent här!
Matte la ju nåt på brevlådan till eran matte förut idag (så kom hon på nu att hon skulle maila er också).
Kunde ju ha sett till att stoppa ner mej också i kuvertet och så kunde jag ha jobbat hos er.

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PIA - 30 juni 2012 23:21

är vi tillbaka. Nu får ni ha tålamod med att jag har glömt det mesta med att blogga. Har ingen aning om hur jag ska ladda upp foton. Måste nog öva!!!!!!!!!!!!!!!! I alla fall har det rört på sej här sedan sist. Vi kar tre nya framtidshopp från Ital...

Av PIA - 14 november 2011 02:10

                Om ni trodde ni hade sluppit oss så trodde ni fel. Sedan sist har vi varit på semester i Piteå och haft valpar. Prima har haft sin första kull och Krölle sin sista. Båda med Giuggio som pappa. Bilder på dom kullarna kommer senare. H...

Av PIA - 23 juni 2011 15:15

önskar vi er alla med lite sommarbilder Kramar från oss              ...

Av PIA - 10 juni 2011 18:00

när Machello, kallas Zello hämtades. Så jädrans tomt det blev. Jag städade ur valphagen för att fylla tiden med något. Vi önskar Zello och hans familj all lycka. Till sist en bild på gåvor från våra valpar som vi har passat. Vi önskar er alla en ...

Av PIA - 5 juni 2011 17:46

                    Hej på er. Här kommer bilder på mamma Prima med sin son Machello, kallas Zello. Han ska hämtas 10 juni till sitt nya hem. Jag ska nu berätta en liten saga för er. Det var en gång ett stort land där alla medborgare var fria at...

Ovido - Quiz & Flashcards