Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

DET BLEV SOM

Av PIA - 19 augusti 2010 22:59

   jag befarade. I flera dagar var jag av med Güntra. Hon sa att hon hade ont i magen och var sej inte lik sedan var hon försvunnen i tre veckor. Jag ropade och ropade men inget svar, till slut visade Aldo mej var hon fanns.

Börjar med en molnlagottopuss för att inte skrämma bort er för vad som ska komma.

Men vad i alla glödheta,varför ligger du här frågade jag. Då sa hon, mamsen ich habe fått en kleine kinder. Jaha, ännu en von Snüggunge då. Ja inget att göra åt nu, ungen finns ju. Nu fattar jag varför Günter har farit runt och plockat granskott som bara den, han var ju tvungen att mata frugan. Måste nog erkänna att den lille är väldigt söt. Han har ännu inte fått något namn, men det har inte dom andra barnen heller.

Idag sa den äldste av pojkarna att det var dags att flytta hemifrån och skaffa sej ett eget liv. Tydligen blir dom vuxna väldigt snabbt. Vet inte var han kommer att ta vägen, men han klarar sej säkert på egen mask?  Var nu inte rädda alla ni där ute om han skulle dyka upp. Dom har skött sej synnerligen bra och tagit hand om varandra på ett underbart sätt.

Kramar

  


 
 
Rudi

Rudi

20 augusti 2010 08:52

Grattis till tillökningen :-)
Liiiite orolig blir man ju över grabben som ska flytta hemifrån!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

20 augusti 2010 13:39

Får nog allt hålla med Rudi där...lite orolig blir man!
Sen får dom väl sluta yngla av sej så förbaskat, man kan ju bli lite nervös över det också!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Stella & Doris

Stella & Doris

20 augusti 2010 22:32

Gott att höra ifrån er, vi trodde att Gunter med familj sparkat ut er...

Vi känner oxå en viss oro över flytten, tala om för ynglingen att Borås är en skitstad med massor regn...

Kramar till er alla!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
busan

busan

20 augusti 2010 23:05

Men vad gör vi med alla dessa tyska konstigheter? Var skall de rymmas? De tycks ju föröka sig i massor...

http://lagotto.hepp.nu

 
Sigge

Sigge

21 augusti 2010 19:39

Så trevligt att ni vaknat till liv igen.
Här har vi absolut inte tid med några ungar.
Fullt upp i skogarna hela dagarna

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

22 augusti 2010 17:47

Hallå på er Ströveltorpare!!!
Om ni hittar en molncolliepuss så kan ni väl skicka den till mig. Jag lovar att ta väl hand om den. Det andra som händer hos er skrämmer mig. Tänk om det finns typer av samma kaliber som Gunter i mina trakter. Oooh, skrämmande.
Kramar till er alla från Colliepysen!!!

http://colliepojken.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PIA - 30 juni 2012 23:21

är vi tillbaka. Nu får ni ha tålamod med att jag har glömt det mesta med att blogga. Har ingen aning om hur jag ska ladda upp foton. Måste nog öva!!!!!!!!!!!!!!!! I alla fall har det rört på sej här sedan sist. Vi kar tre nya framtidshopp från Ital...

Av PIA - 14 november 2011 02:10

                Om ni trodde ni hade sluppit oss så trodde ni fel. Sedan sist har vi varit på semester i Piteå och haft valpar. Prima har haft sin första kull och Krölle sin sista. Båda med Giuggio som pappa. Bilder på dom kullarna kommer senare. H...

Av PIA - 23 juni 2011 15:15

önskar vi er alla med lite sommarbilder Kramar från oss              ...

Av PIA - 10 juni 2011 18:00

när Machello, kallas Zello hämtades. Så jädrans tomt det blev. Jag städade ur valphagen för att fylla tiden med något. Vi önskar Zello och hans familj all lycka. Till sist en bild på gåvor från våra valpar som vi har passat. Vi önskar er alla en ...

Av PIA - 5 juni 2011 17:46

                    Hej på er. Här kommer bilder på mamma Prima med sin son Machello, kallas Zello. Han ska hämtas 10 juni till sitt nya hem. Jag ska nu berätta en liten saga för er. Det var en gång ett stort land där alla medborgare var fria at...

Skapa flashcards