Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

HÄRLIGT

Av PIA - 29 mars 2009 21:36

väder har det varit hela dagen. hundarna rejsade allt vad dom orkade. Trodde dom skulle varit lite trötta efter aktiviteterna, men inte. Dom suger väl åt sej av det vackra vädret och solen precis som vi. Håkan lägger nytt golv i tvättstugan, det blir klinker, mycket bättre än plastmatta.              Efter ett tag var det dags för mej att röra i mina grytor, det blev kalkonfilé. Bilden på den utsökta maten ljuger, det såg inte riktigt ut så när den var färdig, men nästan.  Receptet bifogas. Jättegott blev det i alla fall med potatisgratäng.  Sigge: ser du att det är din  Karl-Johansvamp i receptet?   När maten var uppäten låg Zara med magen i vädret och väntade på något gott.  Liq hade skvallrat att mamsen skulle bjuda på ostbågar, så hon vilade en stund för att orka med det.   Liq och Zena  viskade sedan i mitt öra att bebbarna i magarna bara var tvungna att få ostbågar, en eller två till var och en. Dom hade en lång föreläsning om hur nyttigt det är med ost. Jaha? ost i all ära men ostbågar? Jodå sa dom i kör, det är jättenyttigt.!!!!!!!!!!! VÅRA BEBISAR VILL HA.                              Än har det inte blivit några bebbar, men en dag så kommer dom. Kramar till er                   

 
 
Torsten

Torsten

29 mars 2009 22:06

Alltså, det här låter ju jättekonstigt...men, jag har faktiskt smakat ostbågar!!! *nickar* jajamensan, matte gav det till mej en gång och det var tusan så gott!!! Klart att bebbarna vill ha, då kommer dom nog ut fortare...för de vill ha meeer! Sussa gott!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Stella

Stella

29 mars 2009 22:06

Det är klart att bebbarna ska ha ostbågar!! Själv har jag precis tiggt till mig ett chips av husse, mums, jag ser bara lite extra spinkig ut, då får jag smaka!

Puss på er alla fina vovvar!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ofelia

Ofelia

29 mars 2009 22:32

Tack för tipset! Ostbågar till bebbarna, det ska jag säga till matte att jag också vill ha till mina bebisar.

:o)

http://www-lagotto-ofelia.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

29 mars 2009 22:53

Jag skulle nog satsa på den där kalkonen... Såg verkligen smaskens ut. Ostbågar är nog bebismat. Nospussar, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Primo och Acke

Primo och Acke

29 mars 2009 23:54

Jajamensan klart bebbarna vill ha ostbågar,klart mumsigt!! Vi har fått smaka en liten bit bacon som matte fixade till pastan, GOTT!!

Vi är såååå tröta nu men huse ska först gåut en sväng med oss på kissrundan ( bajs om nöden kräver)
Puss puss och USCH så otäckt det var med programmet om hundaveln!

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

30 mars 2009 00:20

Ofelia: konstigt att alla bebbar vill ha ostbågar.!!!!
Stella: ostbågar är GOTT
Ludde: kalkon är inte heller fel till en riktig man.
P&A: efter att ha sett det programmet är jag ännu mer övertygad om min avelsinriktning
Pussar till er alla

http://lagottoflickorna

 
kulan

kulan

30 mars 2009 00:49

Klart bebbarna skall ha ostbågar.. då tror jag att det föds några äkta skånska ost-Pågar
Vi väntar och väntar med spänning
kulan

http://www.sykulan.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

30 mars 2009 01:00

Kulan: lika fyndig som alltid, haha
pussar

http://lagottoflickorna

 
Sigge

Sigge

30 mars 2009 21:43

Jag hoppas verkligen att ni hundar fick smaka kalkonfilen med MIN svamp på!
Ostågar är gott men svamp är godare!
Jag har börjat leta efter murkelvalpar nu.
Måste vinna en vadslagning

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Cesare

Cesare

30 mars 2009 22:33

Ostbågar är typsik lagottomat som vi behöver ofta!
Från Cesare som önskar sig sådana nu( matte oxå)

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PIA - 30 juni 2012 23:21

är vi tillbaka. Nu får ni ha tålamod med att jag har glömt det mesta med att blogga. Har ingen aning om hur jag ska ladda upp foton. Måste nog öva!!!!!!!!!!!!!!!! I alla fall har det rört på sej här sedan sist. Vi kar tre nya framtidshopp från Ital...

Av PIA - 14 november 2011 02:10

                Om ni trodde ni hade sluppit oss så trodde ni fel. Sedan sist har vi varit på semester i Piteå och haft valpar. Prima har haft sin första kull och Krölle sin sista. Båda med Giuggio som pappa. Bilder på dom kullarna kommer senare. H...

Av PIA - 23 juni 2011 15:15

önskar vi er alla med lite sommarbilder Kramar från oss              ...

Av PIA - 10 juni 2011 18:00

när Machello, kallas Zello hämtades. Så jädrans tomt det blev. Jag städade ur valphagen för att fylla tiden med något. Vi önskar Zello och hans familj all lycka. Till sist en bild på gåvor från våra valpar som vi har passat. Vi önskar er alla en ...

Av PIA - 5 juni 2011 17:46

                    Hej på er. Här kommer bilder på mamma Prima med sin son Machello, kallas Zello. Han ska hämtas 10 juni till sitt nya hem. Jag ska nu berätta en liten saga för er. Det var en gång ett stort land där alla medborgare var fria at...

Skapa flashcards