Direktlänk till inlägg 18 mars 2009

JÄVLA DAG

Av PIA - 18 mars 2009 21:38

Dagen började med att jag hade tid hos den ONÖDIGA tandläkaren. Sov givetvis dåligt i natt och sedan dålig i magen. Så jäkla hysteriskt det är inför varje tandläkarbesök!!! Nåväl, nu är jag klar och den nya kronan sitter där den ska. Skyndade mej hem till änglarna. Så fort jag kom in möttes jag av en syn som heter duga. ÄNGLAR? nej inte idag inte. Hundskit blandat med en söndertuggad brödkorg. Nu var det som så att jag bakade även i går kväll, (översta bilderna) och hade lagt bakverken i den där korgen. Av bakverken syntes bara massor av sesamfrö.Allt finns i Zaras mage och i Primas, kan jag tänka mej. Det är bara det att den ena smördegen var fylld med sviskon och valnötter. Blir Zara dålig i magen i natt så hudflänger jag henne.!!!Givetvis mitt eget fel, men jag hade verkligen gjort Zarasäkring, satte flaskor och annat framför brödkorgen, längst in mot väggen. Men "duktiga" Zara hade flyttat på flaskorna och helt enkelt lyft ner korgen. Som vanligt hade jag också skruvat ur propparna till hällen och även satt en stol framför dörren till tvättstugan.Det tog en halvtimma att städa upp efter Zaras och Primas "kalas". Ska baka nytt en annan kväll.En sällsynt bild på mej får ni också. givetvis med en telefon i handen.Resten av bilderna föreställer hundarnas olika grävprojekt, vet inte riktigt vad dom ska plantera.Till er som är sugna på en Lagotto och har en välvårdad trädgård säger jag bara GLÖM DET!!!!!Kram på er alla

 
 
Stella m matte

Stella m matte

18 mars 2009 22:04

Oj, oj, oj, här osar det hett idag, själv har jag aldrig stulit något från bänken, är lite för kort i rocken för det, men det låter helt klart spännande, håller tassarna för att era magar håller, både för er och eran mattes skull!
Matte hälsar att vår trädgård ser ungefär likadan ut när jag varit framme, hmmm, ja det är nog så:)
Puss på mätta Lagottomagar!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

18 mars 2009 22:35

Stella: mamsen muttrar om att det finns en duktig Lagotto och hon heter Stella.
Mamsen skyller sin huvudvärk på oss!!!!, vi fattar nada
pussar

http://lagottoflickorna

 
Torsten

Torsten

18 mars 2009 23:39

Du får inte bli sur om nån utav dom blir dålig i magen...lova det! Zara kan väl inte låta bli att sno, hon är väl hungrig....Jag har aldrig lyckats än med såna tilltag, men det kommer... Sov så sött!!! Kramar

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Cesare

Cesare

18 mars 2009 23:42

Whops.. där blev matte orolig.. TRÄDGÅRDEN!
men jag har skött mig hela dagen så vi kanske kan deala med trädgården på fredag
Natti natti från
Snäll Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

19 mars 2009 00:52

Torsten: Mamsen är inte sur längre, hon skrattar åt vårat tilltag. Hon är verkligen inte långsint.
pussar
Cesare: Ett gott råd, skyll på mullvadarna.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Linda

Linda

19 mars 2009 00:57

oh kära någon... när katten är borta dansar 'råttorna' (*sorry*) på bordet...
Så när mamma Pia försvann till tandläkaren så hände det grejer hemma alltså?

Ooops! Ja nu fick jag mig ett gott skratt =)

Kram och hoppas läget är under kontroll nu!!

http://www.puregoddessandpumba.blogg.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

19 mars 2009 01:01

Linda: Jo då, läger är under kontroll. Vi har väldigt stora råttor här ska du veta, haha. Förresten, skulle inte du lägga dej tidigt i kväll?
Kram

http://lagottoflickorna

 
kulan

kulan

19 mars 2009 01:39

Hi hi kommer att tänka på när Lotta bodde hemma och hade bakat 200 pepparkakor, och vi hade 2 labradorer... Dom hade öppnat kakburkarna och käkat 198 st när vi kom hem, det låg 2 st kvar och det var ju omtänksamt. Kan tala om att dom magarna var inte att leka med den natten.Tänk er bara doften! Men idag kan man ju skratta åt det.
Är du säker på att att det är lagottosar du föder upp? ser mer ut som vildsvin att döma av trädgården :-)
kulan

http://www.sykulan.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

19 mars 2009 01:53

Kulan: Kan föreställa mej den odören. Ja visst kan man skratta åt upptågen efteråt.
Lagottosvin kanske det är, eller?
I alla fall förlåter man ju allt. Inga dåliga magar hittills, men dom där Lagottosvinen har en sällsynt tålig mage.
Kramar

http://lagottoflickorna

 
Ludde

Ludde

19 mars 2009 16:44

Känner att det finns en massa grävlust i mig efter pappa (lagotto) men att stjäla från bänken... Nä det skulle nog aldrig jag våga. (ännu) Håller ett par tassar för magarna.

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Mia

19 mars 2009 18:50

Ni verkar vara gottegrisar all tre

 
Sigge

Sigge

19 mars 2009 19:23

Meeeeeen brudar så ni uppför er!!!!!
Hur gick det med magarna?

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

19 mars 2009 22:14

Har den stora glädjen att meddela att magarna har uppfört sej. Visserligen har dom aldrig varit dåliga, men intaget var i mesta laget.
pussar

http://lagottoflickorna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PIA - 30 juni 2012 23:21

är vi tillbaka. Nu får ni ha tålamod med att jag har glömt det mesta med att blogga. Har ingen aning om hur jag ska ladda upp foton. Måste nog öva!!!!!!!!!!!!!!!! I alla fall har det rört på sej här sedan sist. Vi kar tre nya framtidshopp från Ital...

Av PIA - 14 november 2011 02:10

                Om ni trodde ni hade sluppit oss så trodde ni fel. Sedan sist har vi varit på semester i Piteå och haft valpar. Prima har haft sin första kull och Krölle sin sista. Båda med Giuggio som pappa. Bilder på dom kullarna kommer senare. H...

Av PIA - 23 juni 2011 15:15

önskar vi er alla med lite sommarbilder Kramar från oss              ...

Av PIA - 10 juni 2011 18:00

när Machello, kallas Zello hämtades. Så jädrans tomt det blev. Jag städade ur valphagen för att fylla tiden med något. Vi önskar Zello och hans familj all lycka. Till sist en bild på gåvor från våra valpar som vi har passat. Vi önskar er alla en ...

Av PIA - 5 juni 2011 17:46

                    Hej på er. Här kommer bilder på mamma Prima med sin son Machello, kallas Zello. Han ska hämtas 10 juni till sitt nya hem. Jag ska nu berätta en liten saga för er. Det var en gång ett stort land där alla medborgare var fria at...

Ovido - Quiz & Flashcards