Direktlänk till inlägg 17 mars 2009

SOLSKEN OCH STORM

Av PIA - 17 mars 2009 18:32

har vi haft i dag, helt underbart. Ja, stormen hade vi väl kunnat vara utan, men vem bryr sej så länge hundarna inte gör det. I dag har jag varit duktig på "hittepå" som vi säger i denna landsändan. Man tager lite smördeg och fyller den med något, vips har man lite gottigt att smaska på. Ska göra lite mer sånt, men med annan fyllning ,när alla i huset har lagt sej. Hundarna ville VÄLDIGT gärna hjälpa till, men icke sa nicke. Dom fick leta godis ute under tiden jag var kreativ. En ny blogg är skapad av Primas syster, lilla Trulsa, kolla in den. trulsa.bloggagratis.se. Tänk så många det blir från oss som skriver bloggar, JÄTTEROLIGT.Allt för i dag.                                 Kramar 

 
 
Torsten

Torsten

17 mars 2009 19:50

Mumselimums...ser gott ut! Är det till alla dina fina vänner...hundarna??? Hoppas det, så de inte hållit sej undan i onödan!
Ska genast titta in hos Trulsa....
Sov gott!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Stella

Stella

17 mars 2009 20:38

Va mycket gott, här är tydligen slut på sånt, matte muttrar om beach 2009, jag och husse som redan har slimmade kroppar har tydligen inget att säga till om!

Sen ser jag ett utmärkt nos och samarbete, trevligt!
Kramar!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ingen bild

En i Sverige

17 mars 2009 21:43

Det där ser gott ut.......Härliga bilder du har.....

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

17 mars 2009 21:56

Hej En i Sverige, välkommen till våran blogg

http://lagottoflickorna

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

17 mars 2009 22:20

Åhhh det är ju dom där AS goda "pinnarna" jag åt hos dig sist!! Vill ha recept!

Men jösses måste ju in och läsa Trulsas blogg....NU!
Puss!

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

17 mars 2009 22:54

Här Tessan får du receptet på "pinnarna":
Färdig smördeg i rulle
Finriven parmesan, köp i bit och riv själv
Ägg
Sesamfrö

Lägg smördegen på bakplåtspapper och pensla på uppvispat ägg. Strö sedan på RIKLIGT med parmesan och slutligen sesamfrö.
Skär i lagom pinnar, du behöver inte flytta på dom, och sedan in i ugnen på ca 200 grader. När pinnarna fått lagom färg ta ut dom. Gör gärna flera omgångar, dom håller sej jättelänge.
Måste säga tack till svärdottern Paula, det är hon som har lärt mej. Tack gullepaula.
kramar.

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

Tjejerna i Lund

17 mars 2009 23:37

Ojojoj, va det letas godis i trädgården! =)
Dom är underbara!!!!!

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

17 mars 2009 23:40

Tjejerna i Lund: hoppas vi hörs snart
kramar

http://lagottoflickorna

 
kulan

kulan

18 mars 2009 03:21

Oj vad spännande det skall bli att följa dom här damerna de följande veckorna
Jag har ju fått rimsjuka i kväll och porr-rimmat lite hos Torsten och Primo så jag avslutar väl min "trilogi"här "Dom här båda tjejerna vet hur man gör, dom har säkert träffat en rikig charmör, som vet hur man gör en äkta "Latino" kolla bara på Tessans Primo och jag tror att om några veckor det finns, en liten kopia av en norrlandsprins"

Men herre gud det är ju så vackert så jag nästan gråter själv :-) Nej nu lovar jag att låta bli och rimma, men ibland så pockar det på...
kulan

http://www.sykulan.se

 
Ingen bild

Annelie J & vovvarna

18 mars 2009 08:41

Pinnarna ser ju jättegoda ut, tack o lov att Tessan frågade efter receptet. Dom skall jag prova att göra snarast. Dina knyten ser ju inte dumma ut dom heller men vad du har i är kanske en liten hemlighet ;) Idag verkar vi har det lite mindre blåsigt här i skåne men SOL i massor :) Kramis på er alla.

 
Kristina

Kristina

18 mars 2009 18:08

Det ser riktigt mumsigt ut och hundarna verkar ha fullt upp. Du matade dom väl inte med smördegsknytena?? ;)
kram

http://kristinas.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

18 mars 2009 18:17

Annelie: det är en gegga av fetaost och creme fraiche i dom.
Kram
Kristina: hur kunde du ana detta? Förklaring kommer i dagens blogg
Kram

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

Softy af Lund

18 mars 2009 19:44

Here you go! You MADE it! Yummyyyyyyyyyyyyy!

De första .. med feta fyllning ... kallas Merdenele (eller i singularis för Merdenea) och är oerhört populära i Rumänien. Uf, vad jag längtar "hem"! Där har våren redan kommit och dofter av blommor känns överallt.

 
Ingen bild

malte o snoki me matte

18 mars 2009 20:03

å va smaskigt det såg ut!!!
massa gosekramar till er!!!

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

18 mars 2009 22:24

Kulan: mamsen skrattar så hon gråter. Du är allt rolig du
Kram
Softy: Visst var jag duktig? och det är tack vare dej.
Kram
Malte o Snoken: Det tyckte Zara och Prima också
Kram

http://lagottoflickorna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PIA - 30 juni 2012 23:21

är vi tillbaka. Nu får ni ha tålamod med att jag har glömt det mesta med att blogga. Har ingen aning om hur jag ska ladda upp foton. Måste nog öva!!!!!!!!!!!!!!!! I alla fall har det rört på sej här sedan sist. Vi kar tre nya framtidshopp från Ital...

Av PIA - 14 november 2011 02:10

                Om ni trodde ni hade sluppit oss så trodde ni fel. Sedan sist har vi varit på semester i Piteå och haft valpar. Prima har haft sin första kull och Krölle sin sista. Båda med Giuggio som pappa. Bilder på dom kullarna kommer senare. H...

Av PIA - 23 juni 2011 15:15

önskar vi er alla med lite sommarbilder Kramar från oss              ...

Av PIA - 10 juni 2011 18:00

när Machello, kallas Zello hämtades. Så jädrans tomt det blev. Jag städade ur valphagen för att fylla tiden med något. Vi önskar Zello och hans familj all lycka. Till sist en bild på gåvor från våra valpar som vi har passat. Vi önskar er alla en ...

Av PIA - 5 juni 2011 17:46

                    Hej på er. Här kommer bilder på mamma Prima med sin son Machello, kallas Zello. Han ska hämtas 10 juni till sitt nya hem. Jag ska nu berätta en liten saga för er. Det var en gång ett stort land där alla medborgare var fria at...

Ovido - Quiz & Flashcards