Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

LITE AV VARJE

Av PIA - 21 oktober 2010 17:37

Hösten har kommit till Skåne vilket syns på träden. Vi fick nästan snö idag, men det kom som en blandning mellan regn och snö.

Min tappre man har varit i trädgården och sugit löv. Han börjar bli riktigt rastlös.

Hundarna har noterat att vindruvorna är mogna och då vill dom förse sej.

Jättegott tycker dom.

Igår fick vi jobba jättemycket. Det kom ett paket som innehöll 6,3 kg färska höstkantareller. Såni kan väl tänka vad vi gjorde? Jo då, rensade svamp.

Tack älskade Kalin och Sorella för detta!!!!!!! Det var också en lite nallen med som vi skulle krama om vi blev trötta på svampen, och det gjorde vi.

Ha det så bra alla och kram på er           

 
 
Ludde

Ludde

22 oktober 2010 14:22

Va kul att hussen är på benen och kan vara ute i trädgården. Han får se upp så det inte sugs in några krulltroll i sugaren. Va mysigt med så mycket trattisar. Det blir säkert gott... Kramis och trevlig helg!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

22 oktober 2010 16:17

Men så fint att han orkar vara på benen igen :) Vackra höstfärger har ni än...här är det snart slut löv i träden och vi inväntar snöööö, vill ha!!!
Ha en skön helg!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Busan

Busan

23 oktober 2010 10:16

Härliga färger ni fortfarande har kvar. Här har första omgången med snö kommit men oxå farit igen. Härligt att husse är på benen igen!

http://lagotto.hepp.nu

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

24 oktober 2010 02:27

Åh vilka fina bilder, ja på min gammle papps menar jag alltså. Så härligt att se honom på benen igen. (ja då, träden är oxå fina)
Nu har Kulan suttit och tittat på din blogg för ett år sedan, där jag var med på en massa bilder.
Tänk vad tiden har gått fort, i nästa månad har jag bott hos Kulan och husse i ett helt år!! och lika busig är jag fortfarande :-) men jag är väldigt lydig ute.. tror dom ( det är bara för att jag är så jäkla rädd att dom skall komma bort från mig så jag håller mig väldigt nära.)
Kramizar... Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Laurence

Laurence

27 oktober 2010 22:27

vilka fina färger. kram

http://www.saphira.bloggagratis.se

 
Stella o Doris

Stella o Doris

29 oktober 2010 09:58

Så gott att Håkan är bättre!
Vi vill önska er en trevlig helg!

Kramar i massor

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ressu&Rolle

Ressu&Rolle

29 oktober 2010 11:17

Hej alla Strövelstorpare.
Hoppas ni får en finfin helg med härligt höstväder - det ser bra ut för vår del här i Stockholmstrakten. Idag ska vi träffa släkten, Totti och Lydia och på söndag ska jag träffa två nya tjejkompisar och introducera dem i tryffelletandets ädla konst.

http://www.ressu.se

 
Lego

Lego

31 oktober 2010 00:06

Wow 6 kg svamp!!! Nu blev vi allt avundsjuka här nere i Lund... Fast det är förståss inte på rensandet då alltså!
Då ser ni fram emot många galet goda kantarellmackor att njuta av i höst.
Hoppas allt är bra med er och vovvarna.
Kram Madde Ullis och Lego

http://www.legolas-ohana.bloggagratis.se

 
Tessan

Tessan

31 oktober 2010 19:00

Haha nog fan är han rastlös om han har börjat med att suga löv! ;)jösses vad med svamp....äta gott ,rensa SURT!
puss på er alla!

http://minahundarochjag.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PIA - 30 juni 2012 23:21

är vi tillbaka. Nu får ni ha tålamod med att jag har glömt det mesta med att blogga. Har ingen aning om hur jag ska ladda upp foton. Måste nog öva!!!!!!!!!!!!!!!! I alla fall har det rört på sej här sedan sist. Vi kar tre nya framtidshopp från Ital...

Av PIA - 14 november 2011 02:10

                Om ni trodde ni hade sluppit oss så trodde ni fel. Sedan sist har vi varit på semester i Piteå och haft valpar. Prima har haft sin första kull och Krölle sin sista. Båda med Giuggio som pappa. Bilder på dom kullarna kommer senare. H...

Av PIA - 23 juni 2011 15:15

önskar vi er alla med lite sommarbilder Kramar från oss              ...

Av PIA - 10 juni 2011 18:00

när Machello, kallas Zello hämtades. Så jädrans tomt det blev. Jag städade ur valphagen för att fylla tiden med något. Vi önskar Zello och hans familj all lycka. Till sist en bild på gåvor från våra valpar som vi har passat. Vi önskar er alla en ...

Av PIA - 5 juni 2011 17:46

                    Hej på er. Här kommer bilder på mamma Prima med sin son Machello, kallas Zello. Han ska hämtas 10 juni till sitt nya hem. Jag ska nu berätta en liten saga för er. Det var en gång ett stort land där alla medborgare var fria at...

Ovido - Quiz & Flashcards