Alla inlägg under juli 2010

Av PIA - 15 juli 2010 00:33

får idag visa sej på bloggen. Dom första tre bilderna är på Doris (Tjockebengta) och dom andra är på Freddo som bor i Vetlanda. Alltid lika uppskattat att få bilder på telningarna.

Må så gott i värmen.

kramar                 

Av PIA - 8 juli 2010 16:06

gick det inte att laga sej själv. Var tvungen att åka till akuten i morse, attans också. I går kväll snubblade jag i källartrappan och blev varse vad "klockan var slagen". Snabbt av med ringarna, begrep att jag hade brytit ett finger. Efter en sömnlös natt så blev det att åka till doktorn i morse. När jag var klar där och hade fått två kardborrebandage gick jag till Håkan som väntade. Då frågade han om fingret var brutet, ja shit, sa jag. Då sa han så här, jäkla tur att det var brutet annart hade vi suttit här  i 2,5 timmar för en jäkla stukning. Han är rätt go min man.

Nåväl, nu ska jag ha det här "bandaget" i tre veckor. Det är ju så jäkla typiskt att det är ett finger på vänster hand, är ju liksom vänsterhdt.

Läkaren var en mycket sympatisk och SNYGG ung kille och jag kom dit skitig i håret.!!!!!!! Ska nu bara överleva smärtan ett tag.

Hittade bilderna på Intensa och Skatan som hälsade på oss i måndags.

Må så gott alla och akta er för trappor.

Kramar           

Av PIA - 6 juli 2010 22:54

sedan sist. Midsommarafton firade vi med min vän Gun och åt sill och "päror" med nubbe givetvis. Många snapsvisor blev det, till och med Håkan sjöng. Himla kul hade vi.

I förra veckan bar det av på en liten semester. Småpojkarna måste ju vänja sej vid campinglivet och resor innan det bär iväg till Italien.

Första stoppet blev hos Doris och Stella. Helt underbart att träffa dom och matte och husse igen. Gissa om vi blev glada när Elliot med matte och husse kom, Flisa kom också så det blev ett hejdundrande race med alla glada lagotto. Bilder finns på Stellas och Elliots blogg. Mina bilder blev inget vidare, vänjer mej aldrig vid den lilla kameran. Nåväl, hos Lotta och Lennart blev vi bjudna på grillat och gott vin, en helt perfekt kväll.

Dagen efter åkte vi till Borås camping där vi bodde ett par dagar. Småpojkarna skötte sej verkligen med den äran. Värre var det med dom som hade massor med småhundar. Vilket jäkla liv det var på dom från morgon till kväll, fy tusan.

På söndagen var det dags för Doris att ställas ut. Hon och Lotta var så duktiga, ni skulle sett vilken kontakt dom hade. Doris fick jättebra kritik och fick 1 med HP.

Grattis till er, bra gjort.

Tack snälla Lotta och Lennart för eran gästfrihet, vi vill väldigt gärna återgälda det. Vi hann också med ett besök hos Flora, hon bjöd på gott fika. Men hon var nog inte så glad över vårat besök, hon låg mest och blängde på oss. När vi skulle åka blev hon däremot jätteglad och följde oss till grinden. Hon ville verkligen försäkra sej om att vi åkte.

I går fick vi besök. Det var Intensa och Skatan (hon kallas så) med matte och husse som skulle grilla med oss. Vi har inte träffats på två år så det var väldigt trevligt. Skatan har vi fött upp och Intensa bodde hos oss i nästan ett år innan

Elisabeth hämtade hem henne. Vovvarna kände verkligen igen sej här. Zara och Prima fick tyvärr inte vara med på racet, båda löper. Bilderna på Intensa och Skatan försvann, hittar jag dom kommer dom i nästa blogg

Ja det var väl i stora drag vad som har hänt här.

Nu ska jag bli bättre på att besöka era bloggar.

Kramar              

Skapa flashcards