Alla inlägg den 28 juli 2010

Av PIA - 28 juli 2010 16:51

färdigt. Jädrans så trötta dom var.

Nu till Günters berättelse.

Anledningen till att dom åkte till Skånens djurpark var att han hade fått ett telepatiskt medderlande från sin fru, Güntra. Hon berättade att dom stora älgarna i djurparken hade kidnappat Güntra och höll henne fången som slav.

Du förztår mamsen att jag var tvungen att befria henne.

Hon var tvungen att samla granzkotten hela dagarna för att dom mosen skulle ha mat.

När ich och meine kinder kom dit så såg jag en skymt an meine frau. Raskt gömmde jag ungarna i en övergiven varglya, sedan sprang jag in till das ztore mosen, det blev slagsmål, därav att meine ena horn blev kaputt. Men jag lyckades befria mein frau. Ungarna hade under tiden kalas på mazzor av granskotten som Güntra hade gömt i lyan.

Zedan tog vi till das flykt och kom tillbaka till dej.

Vad ska man säga om denne Günter?

I morse knackade det på dörren och jag såg hela Skånes insatsstyrka utanför!!!!!

Nu är väl det kokta fläsket stekt, tänkte jag. Jag hyser ju brottslingar.

Adjö mina älsklingar hann jag att tänka. Hinseberg nästa.

Nåväl var ju tvungen att öppna dörren med bankande hjärta. Då steg deras ledare fram och frågade om familjen von Snügg gömde sej här.

Var ju tvungen att tillstå det. Då sa ledaren för styrkan att jag hade en hjälte boende hos mej?????

Han hade varit på en mision och befriat sin fru och skulle belönas. Du kommer inte att bli straffad sa han, vi glömmer det här med skyddande av brottsling.

Jag skönk ihop av lättnad. Så gick han in och satte en medalj om Günters hals.

Så innan insattsstyrkan åkte sa dom att jag skulle vara stolt över att ha familjen som gäster. Man tror knappt det är sant!!!!!

Visst är dom söta där dom ligger nerbäddade?

Historien fortsätter.     

Ovido - Quiz & Flashcards