Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

HELT OTROLIG SYN

Av PIA - 24 februari 2010 20:23

Vaknade i morse och tittade ut. Gnuggade mej i ögonen minst tio gånger. Fattade inte hur två skitiga snöklumpar kunde sitta på staketet. Men herre tid, det var två Dvärguvar!!!!!! Rusade efter kameran och tog första bilden, men den blev på för långt håll. Med hjärtat i halsgropen bytte jag objektiv och bad en stilla bön att dom skulle sitta kvar. Jo då, den ena satt kvar medan den andra hade flygit sin kos. När mörkret kom flög den andra också. Nu har jagt ut rått kött till dom. Hoppas jag får se dom i morgon igen. Detta var världens upplevelse.

Kramar           

 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

24 februari 2010 20:33

Jag är själv mycket mycket intresserad av både fåglar och att fota, så lite avundsjuk blir jag allt. Förstår att du först "anade ugglor i mossen" men oj, så häftigt när du förstod vad du hade sett. En sällsynthet förstår jag.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Simona o Lidija o Isi o Vladimir

24 februari 2010 21:35

De är jätte fina.De ser ut som ugglor...Eller är de det?Själv är jag inte bra på fåglar. Hoppas de kommer tillbaka i morgon! Lycka till med fåglarna! Hälsningar familjen Lazarevic!

 
Ingen bild

malte o snoken

24 februari 2010 21:37

va läckert!!!

 
Ingen bild

Christin & Elsa

24 februari 2010 22:37

Vi har en uggla som jagar på kvällarna och nätterna i vårt kvarter, ibland flyger den kring vårt hus. Dessvärre är den snabb och dessutom är det mörkt så det är svårt se vilken sort det är. Men den är rätt stor och det är SÅ häftigt med ugglor! Snön gör det ju lite ljusare ute nu annars hade vi nog inte sett den alls.
Häftiga bilder du tagit på "dina" ugglor, Pia! /Kram

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

24 februari 2010 23:24

JA MATA MASSOR!! när jag kommer ner så ska jag fasen få bilder jag med...så jävla häftigt...WOW nästan så jag ryser...har ALDRIG sett ugglor på "riktigt"!
Kram!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Britt-Marie med Totti

Britt-Marie med Totti

25 februari 2010 01:15

Oh, nu är jag avundsjuk! Det är så häftigt med rovfåglar, och så ovanligt att se dem på dagtid. Sån tur du hade att de satt kvar så du hann byta objektiv!

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

25 februari 2010 02:50

Vilken tur att du hann fram med kameran... jättehäftigt.
Kulan

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Bengta

Bengta

25 februari 2010 09:32

Gud vad häftigt det är verkligen något speciellt att se . Visste inte att det fanns dvärguvar, kanske hornuggla. Har sett berguv sitta på ett tak och det var facinerande. Ugglor är häftigt man ser dem ju inte så ofta, hade nog suttit där och spanat och väntat igen för att fota. Ett litet kärlekspar ja då är våren på gång i så fall.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Ressu

Ressu

25 februari 2010 11:02

Och jag som var glad över en hackspett på fågelbordet.....! Ja, där ligger man i lä - både vad gäller objekt och objektiv. // Sus


http://www.ressu.se

 
Sophia

Sophia

25 februari 2010 13:12

Jättekul att få se kan jag tänka mig =)

http://sophian.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

25 februari 2010 21:43

Smart att ta en bild på båda uvarna innan du bytte objektiv. Det blev ju bra bilder på den som satt kvar också! Grattis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PIA - 30 juni 2012 23:21

är vi tillbaka. Nu får ni ha tålamod med att jag har glömt det mesta med att blogga. Har ingen aning om hur jag ska ladda upp foton. Måste nog öva!!!!!!!!!!!!!!!! I alla fall har det rört på sej här sedan sist. Vi kar tre nya framtidshopp från Ital...

Av PIA - 14 november 2011 02:10

                Om ni trodde ni hade sluppit oss så trodde ni fel. Sedan sist har vi varit på semester i Piteå och haft valpar. Prima har haft sin första kull och Krölle sin sista. Båda med Giuggio som pappa. Bilder på dom kullarna kommer senare. H...

Av PIA - 23 juni 2011 15:15

önskar vi er alla med lite sommarbilder Kramar från oss              ...

Av PIA - 10 juni 2011 18:00

när Machello, kallas Zello hämtades. Så jädrans tomt det blev. Jag städade ur valphagen för att fylla tiden med något. Vi önskar Zello och hans familj all lycka. Till sist en bild på gåvor från våra valpar som vi har passat. Vi önskar er alla en ...

Av PIA - 5 juni 2011 17:46

                    Hej på er. Här kommer bilder på mamma Prima med sin son Machello, kallas Zello. Han ska hämtas 10 juni till sitt nya hem. Jag ska nu berätta en liten saga för er. Det var en gång ett stort land där alla medborgare var fria at...

Skapa flashcards