Direktlänk till inlägg 4 november 2009

HEJ DÅ HUSBILEN

Av PIA - 4 november 2009 22:50

sa vi idag. den andra hämtar vi i morgon. Käns lite vemodigt, den har tagit oss runt halva Europa och hela Sverige. En gång på bärgningbil från Motala, men det är en annan historia.

Har gjort lite "hitte på" i matväg i kväll. Falukorv i ugnen med getost och honung. Lite grönsaks/köttbuljong, ärtor, morötter och vita bönor. Det blev faktiskt gott, så det rekomenderas.

Lille Aldo blev nerklippt häromdagen och ska finklippas när tid finnes.

Jo just det, måste visa min "bibel" boken om surdegsbröd. Den är bara så bra.

Kramar till er alla  

hej då lilla husbil. Hoppas du kommer på nya äventyr   

falukorvs  

hittepå   grovklippt Aldo  

                                     bäst vi passar maten  

Prima vaktar soffan  

och mammaZara håller koll på golvet  

min "bibel", så rackarns bra

 
 
Primo och Acke

Primo och Acke

4 november 2009 23:32

Jamen hejdå husbilen! Men snart kommer ju nya och då vill vi se bild på den! Surdegsbröd, kanske man skulle ta och fixa ngn gång, såååå gott!

Getost och falukorv...hmmm
Vi orkar ej blogga ikväll, det blev lite sent och jag måste duscha....börjar ju lukta illa;)
Pussar och kramar!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Britt-Marie med Totti

Britt-Marie med Totti

5 november 2009 00:37

Men vad mörk Aldo blev efter klippningen. Eller är det bara som det ser ut på bilden?
Den där brödboken, är det samma Martin som har bloggen som jag skickade länk till? Kanske något jag kunde köpa till maken i julklapp? Eller är det en alltför grov vink?

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

5 november 2009 00:44

Britt-Marie: ja det är den boken, helt underbar. Tack för länken. Ge den till maken så får du härligt bröd. Jag bakar men vet inte var jag ska göra av allt bröd, haha.
Kramar

http://lagottoflickorna

 
Torsten

Torsten

5 november 2009 10:37

Då ser vi fram emot när ni kommer hit nästa gång....med NYA husbilen!!!
Kramar

http://prinstorsten.blogg.se

 
Freedomtravel

Freedomtravel

5 november 2009 13:35

Vad blir det för husbil nu då?

http://www.freedomtravel.se

 
Ludde

Ludde

5 november 2009 23:53

Klart att gamla bilen ska ut på äventyr. Den kanske börjar blogga också???

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PIA - 30 juni 2012 23:21

är vi tillbaka. Nu får ni ha tålamod med att jag har glömt det mesta med att blogga. Har ingen aning om hur jag ska ladda upp foton. Måste nog öva!!!!!!!!!!!!!!!! I alla fall har det rört på sej här sedan sist. Vi kar tre nya framtidshopp från Ital...

Av PIA - 14 november 2011 02:10

                Om ni trodde ni hade sluppit oss så trodde ni fel. Sedan sist har vi varit på semester i Piteå och haft valpar. Prima har haft sin första kull och Krölle sin sista. Båda med Giuggio som pappa. Bilder på dom kullarna kommer senare. H...

Av PIA - 23 juni 2011 15:15

önskar vi er alla med lite sommarbilder Kramar från oss              ...

Av PIA - 10 juni 2011 18:00

när Machello, kallas Zello hämtades. Så jädrans tomt det blev. Jag städade ur valphagen för att fylla tiden med något. Vi önskar Zello och hans familj all lycka. Till sist en bild på gåvor från våra valpar som vi har passat. Vi önskar er alla en ...

Av PIA - 5 juni 2011 17:46

                    Hej på er. Här kommer bilder på mamma Prima med sin son Machello, kallas Zello. Han ska hämtas 10 juni till sitt nya hem. Jag ska nu berätta en liten saga för er. Det var en gång ett stort land där alla medborgare var fria at...

Ovido - Quiz & Flashcards