Alla inlägg under augusti 2009

Av PIA - 23 augusti 2009 22:40

därför ingen blogg. Vi hade det jättetrevligt och åt gott. Vi började med Västerbottenpaj, en paj med Västerbottensost, kan verkligen rekommendera den. Till den har man givetvis löjrom, hackad rödlök och creme fraiche. Efter det givetvis kräftorna. Hade köpt jumbokräftor, men det var inte jumbo, snarare något mellanting mellan små och stora. Men goda var dom i alla fall.  Givetvis hade jag bakat bröd. Detta är ett brytbröd som man har i Italien.Till efterätt hade vi en bärpaj som Elsas matte Therez har lärt mej, jättesmaskigt. Ja sen blev kvällen senare och senare. Lite vin, whiskey och annat gott hann vi med innan nanedags.Givetvis lite bebbebilder också. Krölle jagar aktivitetsbollen varje kväll med stor förtjusning.               Kram på er alla.

Av PIA - 21 augusti 2009 22:47

blir det idag. Bebbarna har börjat att busa med varandra. Ett och annat morr hör man i mellanåt.Nu vill jag be mina vänner att maila mej på min maijadress för mitt mailprogram la liksom av  och jag behöver era mailadresser. Har blivit av med allt. Likaså vill jag att mina valpköpare också mailar mej. Har ett nytt mailprogram så det ska fungera.                       Kramar

Av PIA - 20 augusti 2009 21:51

på våran 21-åriga förlovningsdag och den blev på SURSTRÖMMINGSPREMIÄREN i dag. Det kunde inte bli bättre varken för oss eller vovvarna. Tack snälla Eva och Hasse (Torstens "föräldrar") för utbildningen i surströmmingens ädla konst. Voffsen fick givetvis var sin klämma. Vill nu meddela Krölles matte Karna att nu ska Krölle ha en sån klämma varje år.Lite senare blev det givetvis skumpa, vilket Zara tyckte var väldigt gott.Givetvis några bilder på bebbarna som avslutning.           Kramar 

Av PIA - 19 augusti 2009 22:28

nu blir det sen blogg, det är så mycket att hinna med. Bebbarna växer och tar för sej. I dag har dom varit ute i hagen i uterummet, jättespännande.Allt för i dag                   Kramar

Av PIA - 18 augusti 2009 21:43

och vi gifte oss för 20 år sedan på  Bornholm. Vilken dag!!!!!!  Vi tänker samma tankar och säger orden samtidigt, så nu vill jag bara säga.            Du är den jag lever för.              Du är med i allt jag gör.                    Älskar dej min vän               Från din hustru        

Av PIA - 17 augusti 2009 22:44

för första gången, SMASKIGT. Maten dom åt var nötfärs och lite valpfoder.Dom är så duktiga dom små bebbarna. Dom sista bilderna är på linslusarna Prima och Zara.               Kramar

Av PIA - 16 augusti 2009 20:33

som inte ens är 4 månader gammal och har hittat kantareller. Husse tog  med sej Zara och Elliot i fredags till sin föräldragård ca 12 mil härifrån. Där finns underbara skogar att ströva i, och KANTARELLER. Det regnade så Elliot blev helt dränkt, men inte brydde han sej om det. Kolla in fynden min älskling  gjorde. Klart som tusan att vi ska till Gotland på tryffelsök. Zara vill också visa att hon är duktig på kantarellsök, husses lilla älskling.Bebbarna har fått sitt första köttfärsmål, gissa om det var gott. Dom försökte att sno mina fingrar också. Efter det fick dom sina klor klippta igen.      Tror att det är allt för i dag                 Kramar

Av PIA - 14 augusti 2009 19:16

sedan på dom andra älsklingarna. En underbart varm dag som alla har njutit av. Håkan har tagit Zara (givetvis) och Elliot och åkt iväg till sin föräldragård. En svampkorg fick han med sej i hopp om att det blir någon svamp. I morgon kommer dom hem så nu har vi andra det lugnt och skönt. Hade en hemsk dröm i natt om att Håkan slarvade bort Elliot. Försökte avstyra att Elliot skulle med, men det gick inte. Har talat om för Håkan att om min dröm blir sann finns det inget hus eller hundar eller fru att komma hem till. Visst är jag elak, eller?Önskar er alla en underbar helg                           Kramar

Ovido - Quiz & Flashcards