Alla inlägg under mars 2009

Av PIA - 23 mars 2009 17:29

och lite annat.  Dom första bilderna är på "skrämselskyltar" och stenen på husgrunden med namnet på den som har byggt vårat hus.Upptäckarglädjen på promenaden är ett par foton på. Vill inte släppa dom "förmodade" gravida lösa, det är så jävla mycket hundskit som ligger överallt. vill verkligen inte att mina hundar ska lukta på det. Har inte folk råd med bajspåsar ska dom fan i mej inte heller ha hund, SÅ DET SÅ!!!!!!!.Så till något konstigt. Märkte i morse ett konstigt hjärtformat avtryck på steriohyllan. Har inte dammat på fyra dagar, men det är inget konstigt. Det märkliga är att det är ett hjärtformat avtryck. Jag har INGET som kan lämna det avtrycket, hjärtat är så himla skarpt i konturerna. det är kanske tanten som ägde huset innan vi köpte det, som  har spökat igen. Hon har gjort det  vid ett flertal tillfällen tidigare. Jag tror inte på spökerier,  ändå har vi det här.  Kan tala om att hon dog i det rummet som är vårat nuvarande sovrum. Kanske har hon bestämt sej för att tycka om mej trots allt.                              Spökkramar

Av PIA - 22 mars 2009 14:11

i dag. Måste hålla mej lite i örat. När det är kväll blir jag lätt för trött för att blogga. Nåväl, Prima har hittat ett eget spa i trädgården (det du Sigge), isen har försvunnit från dammen och givetvis har lilla hoppetossan hittat den. Tror ni krullisarna kan lukta sej  till vatten också? Efter detta bad måste ju pälsen torka också, så mamma Zara ställer upp och hjälper till med "rejstorkning". Tänk att tokfian (Prima) sällan har alla tassarna i marken samtidigt. Undrar hur det ska gå att ställa ut henne, när den dagen kommer.               Buskramar 

Av PIA - 20 mars 2009 22:43

vet hur hon ska föra sej, i alla fall emellanåt. Hon kan stå så fint och hoppa och studsa. Liq och Zena hälsar våren välmommen på sitt sätt. Zara har en förkärlek till  utegrillen. Trots att den städades inför vintern har hon väl hittat en kolsmula, och den kan man ju inte låta vara kvar.Trevlig helg till er alla vänner

Av PIA - 19 mars 2009 22:03

I dag kom soptraktorn här förbi och sopade bort vintern. HURRA NU ÄR DET VÅR på riktigt. Voffsegullen har varit riktigt snälla och uppfört sej väl. Det brodde med största säkerhet på att det inte fanns något att stjäla. Zaras befarade dåliga mage skötte sej också,  hon har snarare varit lite hård i magen (det finns alltså en Gud).Lite andefattiga bilder i dag. En bild på Primas bebismage, resten är på Liq och Zena. Hennes tunga var väldigt nära min mat.Kram på er

Av PIA - 18 mars 2009 21:38

Dagen började med att jag hade tid hos den ONÖDIGA tandläkaren. Sov givetvis dåligt i natt och sedan dålig i magen. Så jäkla hysteriskt det är inför varje tandläkarbesök!!! Nåväl, nu är jag klar och den nya kronan sitter där den ska. Skyndade mej hem till änglarna. Så fort jag kom in möttes jag av en syn som heter duga. ÄNGLAR? nej inte idag inte. Hundskit blandat med en söndertuggad brödkorg. Nu var det som så att jag bakade även i går kväll, (översta bilderna) och hade lagt bakverken i den där korgen. Av bakverken syntes bara massor av sesamfrö.Allt finns i Zaras mage och i Primas, kan jag tänka mej. Det är bara det att den ena smördegen var fylld med sviskon och valnötter. Blir Zara dålig i magen i natt så hudflänger jag henne.!!!Givetvis mitt eget fel, men jag hade verkligen gjort Zarasäkring, satte flaskor och annat framför brödkorgen, längst in mot väggen. Men "duktiga" Zara hade flyttat på flaskorna och helt enkelt lyft ner korgen. Som vanligt hade jag också skruvat ur propparna till hällen och även satt en stol framför dörren till tvättstugan.Det tog en halvtimma att städa upp efter Zaras och Primas "kalas". Ska baka nytt en annan kväll.En sällsynt bild på mej får ni också. givetvis med en telefon i handen.Resten av bilderna föreställer hundarnas olika grävprojekt, vet inte riktigt vad dom ska plantera.Till er som är sugna på en Lagotto och har en välvårdad trädgård säger jag bara GLÖM DET!!!!!Kram på er alla

Av PIA - 17 mars 2009 18:32

har vi haft i dag, helt underbart. Ja, stormen hade vi väl kunnat vara utan, men vem bryr sej så länge hundarna inte gör det. I dag har jag varit duktig på "hittepå" som vi säger i denna landsändan. Man tager lite smördeg och fyller den med något, vips har man lite gottigt att smaska på. Ska göra lite mer sånt, men med annan fyllning ,när alla i huset har lagt sej. Hundarna ville VÄLDIGT gärna hjälpa till, men icke sa nicke. Dom fick leta godis ute under tiden jag var kreativ. En ny blogg är skapad av Primas syster, lilla Trulsa, kolla in den. trulsa.bloggagratis.se. Tänk så många det blir från oss som skriver bloggar, JÄTTEROLIGT.Allt för i dag.                                 Kramar 

Av PIA - 16 mars 2009 21:53

och åter ösregn. Det blir liksom inget bra att fota då. Så här kommer bara en bild och det är på dom förmodade dräktiga flickorna. Är det på det viset så brakar det loss om ca 14 dagar.Kram på er

Av PIA - 15 mars 2009 23:47

Hade tänkt att ha en bloggfri helg, men så kom dessa bilder på Chiara från matte Åsa. Jag blev så jätteglad, har inte sett henne sedan hon lämnade oss hösten -02. Hoppas, hoppas hon hälsar på oss snart.Visst är hon bedårande lilla Chiara.!!!!!Hoppas ni alla har haft en trevlig helg.Tack Åsa för bilderna.Kramar till er alla

Ovido - Quiz & Flashcards