Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

TINY TYFT´S ROSA DI PRIMO

Av PIA - 20 januari 2009 21:20

som ska kallas för Trulsa flyttade i dag till sitt nya hem. Efter det blev dom andra två lite trötta och sov en stund för att samla energi för dagens bus.Det är väldigt mycket spring i deras små ben och väldigt mycket bita och dragkamp. Tack och lov att dom tar ut det på varandra. Det är en klar fördel att ha mer än en valp. Måste förtydliga Otto´s namn (lilleprimo) det ska uttalas Åttå. Fick höra av hans nya husse att det uttalas likadant på både Norska och Italienska, det ni.!!!!Kram på er              Pia

 
 
Torsten

Torsten

20 januari 2009 22:01

Tänk nyss var jag så där liten o ullig-gullig....! Kanske är det som matte säger; Man är sötast när man sover :D

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
cesare

cesare

20 januari 2009 22:16

Alla vi lagottos är helcrazy som valpar men matte börjar förstå.. och jag tror att det blir superbra på sikt..
Kram
cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
cesare

cesare

20 januari 2009 22:33

Super att lillprimo får det bra men han hade passat som lekis till mig
Kram från Cesare med söndertuggad matte(kanske behöver jag en ny..)
Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

20 januari 2009 22:43

Torsten: så där brukar mamsen också säga, vad menar dom måntro, vi är ju söta alltid
Cesare: säg till din matte att du utövar peeling
pussar till er våra små troll

http://lagottoflickorna

 
Primo

Primo

21 januari 2009 00:13

Aha ska han heta åttå...vad betyder det?
Tänk så stora mina småttingar blivit...söta som socker är dom allihopa!! Matte bara suckar och vill ha;) Åhhhh "åttå" säger hon du är "farmors" grabb;) och så alla små flickor såklart...men matte är ju lite "grabbgalen" hi hi....

Puss till er alla!!

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Grålle

Grålle

21 januari 2009 09:29

Peelingpussar... Är det så det heter? Skall jag tala om för matte. Hon brukar fråga om jag tror att hon är ett köttben?! Och det tror jag ju förstås inte... men lika go att bita i är hon nästan i alla fall.

http://www.corrado.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokas

21 januari 2009 11:41

peelingpussar var ett bra uttryck av det får vi många här hemma!

 
Laurence

Laurence

21 januari 2009 16:09

Åttå uttalas också så på franska. Man kanske skulle ha skaffat två på en gång, de hade peelingpussat varandra istället för sina människor.

http://saphira

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PIA - 30 juni 2012 23:21

är vi tillbaka. Nu får ni ha tålamod med att jag har glömt det mesta med att blogga. Har ingen aning om hur jag ska ladda upp foton. Måste nog öva!!!!!!!!!!!!!!!! I alla fall har det rört på sej här sedan sist. Vi kar tre nya framtidshopp från Ital...

Av PIA - 14 november 2011 02:10

                Om ni trodde ni hade sluppit oss så trodde ni fel. Sedan sist har vi varit på semester i Piteå och haft valpar. Prima har haft sin första kull och Krölle sin sista. Båda med Giuggio som pappa. Bilder på dom kullarna kommer senare. H...

Av PIA - 23 juni 2011 15:15

önskar vi er alla med lite sommarbilder Kramar från oss              ...

Av PIA - 10 juni 2011 18:00

när Machello, kallas Zello hämtades. Så jädrans tomt det blev. Jag städade ur valphagen för att fylla tiden med något. Vi önskar Zello och hans familj all lycka. Till sist en bild på gåvor från våra valpar som vi har passat. Vi önskar er alla en ...

Av PIA - 5 juni 2011 17:46

                    Hej på er. Här kommer bilder på mamma Prima med sin son Machello, kallas Zello. Han ska hämtas 10 juni till sitt nya hem. Jag ska nu berätta en liten saga för er. Det var en gång ett stort land där alla medborgare var fria at...

Ovido - Quiz & Flashcards