Alla inlägg under augusti 2008

Av PIA - 5 augusti 2008 22:03

därav ingen blogg i går. Det blåste så in i hel..te så vi hade varken el eller telefon. En jättestor gren på vårat stora träd vid hundhusen blåste ner, då fick Håkan brottom att flytta husbilen så att inte den blev mosad.Jag hade en batteriradio att lyssna på, fy tusan så eländigt det var, varken TV eller dator. Försökte att ta bilder på orkanen men det syntes dåligt.Gråben brydde sej inte ett dugg om stormen, han hade fullt upp med den nya tuggisen han fick. Hittade en gosesko som bara fanns en av så han fick den. I morgon hittar jag säkert den andra, men vad gör det.Är så glad att Tessan är hemma från sjukhuset, måtte hon bara må bra nu.Ja ha, det var allt må så gott       Kram  Pia

Av PIA - 3 augusti 2008 23:35

Dagen började med att vi åkte till Kullavik, och parade Ludmilla Del Pesco med Spartaco Delle Farnie. Det blev en kanonparning, hängning i ca 35 minuter. Dom är så duktiga dom här naturbarnen. Bilderna är på Spartaco och Ludmlla. Den ljusaste är fästmannen.Senare på kvällen blev det dags för varsin dry martini, så himla gott.Tessan har ingen blogg i kväll har hon låtit mej framföra, hon mår inte så bra, ligger på sjukhus för misstänkt galla, blindtarm eller något annat. Stackars liten, vi tänker på henne.Ha det så gott och skänk Tessan en tanke och kramar                    Pia

Av PIA - 3 augusti 2008 01:59

Här ser ni en bild av en trött och varm Zena. Kan ni gissa vem som har tagit bilden? Jo det är jag, haha , helt själv, utan hjälp av "maistro"Natti natti

Av PIA - 3 augusti 2008 01:08

 Ni som följt min blogg vet ju att min man brukar tala om för mej hur jag ska ta bilder, ställa in kameran osv.Är nog lite elak nu, men jag kan inte annat än att visa er alla bildern han tog på Zena när dom var och badade. Är dom bra eller är dom bra? Blev så glad när det började regna i går, öppnade upp i uterummet för att släppa in lite sval luft, härligt.  Det varade i fem minuter!!!!!!!!, sedan blev det lika varmt igen. Varför kan vi inte få ett hejdundrande oväder, så där så att rutorna skallrar? Nu är utetemperaturen 16 grader så det blir kanske som jag vill.  Åskkramar på er       Pia  

Av PIA - 1 augusti 2008 21:47

Himlen är alldeles magisk i kväll. Man kan nästan föreställa sej det kommande åskovädret. Hoppas kan man ju alltid. Det behövs en upprensning nu, så den tryckande värmen blir lite mer behaglig.  Hundarna börjar koppla av, var och en på sitt sätt. Det är Zara som har parkerat sej i stolen och Krölle som är dörrmatta...    Man sa förr att hundar som ligger som Krölle har bra höftleder. Det stämmer fortfarande, hon har A/B, och det har stämt på alla mina som har fått godkänt på HD-röntgen. Men man ska kanske inte ha övertro på det gamla ändå.Ha nu en trevlig och go fredagskväll.              Kram kram         Pia    

Ovido - Quiz & Flashcards