Alla inlägg under augusti 2008

Av PIA - 13 augusti 2008 23:03

Finns det bara en bit äpple vill ju alla ha den, men Liq vinner alltid, till stort förtret för dom andra. Just nu är hon SÅ kär i Zara och vill para sej med henne, hon är som en hane, går omkring och gnäller, ändå är hon inte i höglöp ännu. Ja se dessa Lagottoflickor.Lämnade lite valpmat, vitaminer och annat till Ludmillas fodervärd idag. Snart nog behöver hon lite extra för att förse sina blivande valpar med näring. Hoppas verkligen att det finns något i magen denna gången, men parningen var kanonbra så jag kan inte tänka mej något annat.Måste bara visa er varningsskylten jag köpte i Frankrike i höstas. Tror ni någon blir rädd?Det blir allt för i kväll  Kram på er                Pia

Av PIA - 12 augusti 2008 22:31

fick vi idag. Det var två kennelkonsulenter från SKK som var på rutinbesök, jättebra att dom gör oanmälda besök för att se hur man sköter "hunderiet". Som vanligt blev vi godkända, och inget att klaga på. Våran middag blev dock lite försenad, men vad gjorde det. Alla hundarna visade sej från sin bästa sida. Zena gick igenom deras väskor efter något ätbart, men dom hade inte ens en godis att bjuda på, snopet tyckte hon. Liquerizia vill säga detta med sin bild; Eftersom jag tyckte det luktade lite fasen här hemma så skaffade jag mej en wonderbaum att ha nära nosen.Allt för nu, kram på er          Pia

ZEB

Av PIA - 11 augusti 2008 19:59

Här är han på bild, kortklippt som man vill ha en arbetande hund. Så himla kul att träffa honom igen. När jag var på kyrkogårdsparkeringen för att fota Zeb , så upptäckte ett par av min detta. Kanske det syns något huvud innanför fönstren.Allt för idag              Kram på er          Pia

Av PIA - 10 augusti 2008 23:36

Tyvärr har jag ingen vuxenbild på "Zeb" Tiny Tuft´s Luigi Di Falco, men den kommer.Idag har Zeb varit på en tävling där vinnaren efter flera deltävlingar kvalificeras till SM i viltspår. Zeb kom 3:a i Kretsmästerskapet. Där ingår både viltspår och teori. Tyvärr missades det lite på teorin, men han blev 1:a på viltspåret. Förare på denna tävling var jaktledaren i den grupp som Zeb tillhör. Zeb har så duktiga ägare, Magnus och Linnea Heikenbeg, som har tränat honom till Viltspårchampion. Jag behöver väl inte tala om hur stolt jag är!!!!!!!!!!!!!Har bett hans ägare att skriva om honom och skicka in till Lagottonytt. Zeb har dessutom ställts ut en del med bra resultat och så har han godkänt HD-resultat. Vilken kanonhund han är Zeb. Allas vår stolthet. Kan berätta att det var en tax som vann tävlingen. Det ni, Snoken och Malte!Kram på er alla     Stolt uppfödare 

Av PIA - 10 augusti 2008 00:08

har Primo och Kuzco varit i Askersund idag. Kuzco 1:a med CK och Primo 2:a med CK båda i unghundsklass. Kan man vara annat än supernöjd med dessa två och deras handler. Än en gång GRATTIS till er. Det är en ny liten bebbe som har startat en blogg, en liten långhårig taxflicka. Hennes blogg tax-laura. Kram på dej lilla Laura, och kram till er bloggvänner.       Pia

Av PIA - 8 augusti 2008 22:20

Har inte gjort något vettigt idag. Hundarna har bara fått sin cykelmotion och inget annat. Fy vilka samvetskval jag har. Men i morgon är en annan dag och då ska Primo och Kuzco ställas ut. Givetvis håller jag tassar, tår och allt annat för dom. Jag säger som min son Mathi, må bästa hund vinna, bara den är min.Kram på er                  Pia

Av PIA - 7 augusti 2008 21:32

Ja så gick det idag när vi skulle storhandla. Nu var dej inte bara vi i och för sej. När vi hade kommit till grönsakerna uppmanades alla kunder att gå ut ur affären och inte stå vid ingångarna. Så himla sur jag blev. Det är första gången på tre månader jag är där för diverse inköp. Jag hatar att storhandla!!! Varm som fanken var det också så vi bestämde oss för att strunta i allt och åka hem. Men det var ju bara det att vi behövde handla så himla mycket, så efter två timmar ringde jag affären och frågade om vi fick handla NU. Jodå, allt var ok, det var brandlarmet som hade löst ut så kunderna kunde återvända efter en timma.  Fattar ni varför jag hatar att storhandla, det lär dröja till nästa gång. Bilderna idag föreställer fler grävprojekt och Håkans älsklingsblomma, Änglatrumpet.Allt för idag. Må så gott            Kram  Pia

Av PIA - 6 augusti 2008 16:55

Måste bara få visa en del av mina fina smycken som jag har vunnit bud på Tradera. Dom är unika och är handgjorda av Maggan. Titta in på hennes hemsida www.mrhdesign.net. Dagen har väl inte bjudid på några överraskningar precis. Pratade med Tessan idag, och hon verkar må rätt så bra, tack och lov.Återkommer med en bild senare med Gråbens & Co grävprojektMå så gott & kramar till er        Pia

Ovido - Quiz & Flashcards