Direktlänk till inlägg 23 februari 2008

Berget i Provance

Av PIA - 23 februari 2008 14:47

Vi fick klättra i detta berget som ligger 850 m. över havet. Vid klart väder kan man se ända till Korsika. På marken växer det vild timjan. Om ni bara visste så våra nosar jobbade. När vi gick på timjansmattan fylldes luften av en härlig doft, sniff sniff.Våran mamma vill inte leka med oss längre. Mamsen har förklarat att Liq är lite trött nu. Snart ska våra småsyskon titta ut, så mamma måste samla krafter. Så nyfikna vi är.I kväll blir det inget roligt, människorna ska titta på ett program där det sjungs. Det kan vi mycket bättre.Tror ni rätt låt vinner?Puss puss puss

 
 
Tina Forsell

Tina Forsell

23 februari 2008 18:12

Nu har jag också hittat hit :)

Åhhh vilka underbara bilder! Jag längtar så till sommaren när jag ser dem.

Jag ska också titta på melodi festivalen idag. Har missat de andra 2 omgångarna (eller har de gått fler?) men tänkte försöka hinna med det idag. Om rätt låt vinner återstår att se.

Ha en fin fortsättning på helgen Pia och alla krulliga tjejer och ta vara på Liq!

Kramar
Tina och hundarna

http://www.chicabeams.com

 
Sigge

Sigge

23 februari 2008 19:15

Hittade hit från Malte och Snoken.
Ni verkar vara tjejer helt i min smak.
Min matte ska också titta på det där sjungprogrammet på Tv *suck*

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Primo

23 februari 2008 23:41

Hörrni syrror och alla andra flickor + Adam...det där jäkla "sjung" programmet fattar jag inte varför min matte glor på? Hon sitter ju bara och klagar på allt!
Ta nu hand om min mamma och se till att "småttingarna" får lugn och ro när dom kommer ut...inget jäkla bus och stim och stojj, har ni förstått??

Puss på er hela familjen...
Acke hälsar och människorna med

 
Krölle, Alessia & Intensa

Krölle, Alessia & Intensa

24 februari 2008 00:37

Tina;Fortsatt god helg till dej också, Liq vakar vi över som en hök.
Sigge; Kul att du har hittat hit
Primo; Det förstår du väl att vi tar hand om våran mamma.
Puss puss puss till er alla

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

Nova

24 februari 2008 08:31

Krulltottsbäbisar? Hmm, onödig information, min matte ser alldeles salig ut när hon läser.... Har hört att hon vill ha en så´n där "konstig" hund här hemma. Urk, det är ju så små och jag skulle säkert inte få leka som jag vill med en så´n. Men om det blir en efter Primo-plutt så ska jag fundera på det, han är ju både stilig och en hejare på att busa. Först måste jag bli vuxen, säger matte, innan det blir fler här hemma. Vaddå vuxen? Tänker aldrig sluta brottas och leka!!

Svansvift!
PS. Matte vill gärna byta namn på en av töserna, ja ni vet nog vem (fniss). DS.

 
La famiglia

La famiglia

24 februari 2008 09:25

Då måste det ju vara på Colla Bellas höjd ni befinner er. I alla fall om man ska tro Evert Taube. Men man undrar ju hur er matte var klädd ;-)

"På Colla Bellas höjd, där geten skuttar
och glesa furor skugga ginst och sand
där finns en grön oas, en äng, som sluttar
ner mot en vindal och en palmklädd strand.
Där ser man Corsica i siktigt väder
och Provencalska bergens blåa bård.
Där doftar kaprifolium och fläder,
där kan man vandra ostörd utan kläder;
långt ner i dalen ligger närmsta gård."
(Fritiof i Arkadien, Evert Taube)

http://hundblues.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoken

24 februari 2008 11:06

Å såna fina bilder!! man riktigt längtar till sommar sol o semester!! Duktig du va som satt in bilder nu!! kramkalas från malte o snoken!!

 
Ingen bild

Primo

24 februari 2008 15:17

Ja men "sorry" syrror självklart menar jag VÅRAN mamma!!!!!!

Puss på snoken från Primo "token"

 
Ingen bild

Helena o Tosca

24 februari 2008 21:17

Härlig bild!

 
Krölle, Alessia & Intensa

Krölle, Alessia & Intensa

24 februari 2008 22:30

La famiglia; var helt anständigt klädd
Malte o Snoken; tack för berömmet
Nova; mitt namn är faktiskt helt unikt
Helena; det kommer fler bilder

http://lagottoflickorna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PIA - 30 juni 2012 23:21

är vi tillbaka. Nu får ni ha tålamod med att jag har glömt det mesta med att blogga. Har ingen aning om hur jag ska ladda upp foton. Måste nog öva!!!!!!!!!!!!!!!! I alla fall har det rört på sej här sedan sist. Vi kar tre nya framtidshopp från Ital...

Av PIA - 14 november 2011 02:10

                Om ni trodde ni hade sluppit oss så trodde ni fel. Sedan sist har vi varit på semester i Piteå och haft valpar. Prima har haft sin första kull och Krölle sin sista. Båda med Giuggio som pappa. Bilder på dom kullarna kommer senare. H...

Av PIA - 23 juni 2011 15:15

önskar vi er alla med lite sommarbilder Kramar från oss              ...

Av PIA - 10 juni 2011 18:00

när Machello, kallas Zello hämtades. Så jädrans tomt det blev. Jag städade ur valphagen för att fylla tiden med något. Vi önskar Zello och hans familj all lycka. Till sist en bild på gåvor från våra valpar som vi har passat. Vi önskar er alla en ...

Av PIA - 5 juni 2011 17:46

                    Hej på er. Här kommer bilder på mamma Prima med sin son Machello, kallas Zello. Han ska hämtas 10 juni till sitt nya hem. Jag ska nu berätta en liten saga för er. Det var en gång ett stort land där alla medborgare var fria at...

Ovido - Quiz & Flashcards